Followers

Monday, August 30, 2010

ANTARA MENINGGALKAN DAN YANG DI TINGGALKAN

1

Salahkah kalau aku berimpian untuk kembali menjadi Bayi?

Bayi tiada dosa dan Noda..dengan melihat Bayi pun jiwa akan tenang dan rasa aman.Benar sekali kata orang Bayi itu ibarat kain putih,tinggal Peranan Ibu bapa lah yang perlu mencorakkan mereka menjadi apa yang di ingini..Baik ajarannya,maka baiklah bayi itu dan begitulah sebaliknya..Bukan kah indah menjadi bayi yang tidak perlu memikul apa apa tanggungjawab?

Gambar di atas aku rakamkan ketika balik kampung hujung minggu yang baru sahaja berlalu.kali pertama aku bersua muka dengan Puteri Baru adeq da dan suaminya,Nurul Syifa' Salsabilla..Indah sungguh namanya semoga Di indahkan budi pekertinya apabila menginjak dewasa.Berkesempatan juga untuk mendukung dan mendodoikan syifa' tapi sedikit kekok..lagipun aku agak takut untuk mendukung bayi sekecil ini..usianya baru mencecah 21 hari..(Lahir pada 1 Ramadhan yang lalu).Nanti kalau dah jadi ayah mungkin aku akan terbiasa sendiri..hehe..tapi entah bila.Jodoh di tangan Tuhan.

Hari ni aku dah kembali bekerja.Niat di hati ingin bercuti hingga 31 Ogos tapi apakan daya cuti aku tak lulus sebab Hari ni adalah hari terakhir boss aku bekerja di sini.Dia akan di tukarkan ke Pasir Gudang Johor Bahru berkuatkuasa 1 September ini..Mulanya aku memang gembira dan seronok dengan perkhabaran tersebut tapi tadi masa bersalaman dengan dia buat kali terakhir sebelum dia pergi sekaan ada kesedihan dalam hati menyelinap..Mungkin Fitrah manusia yang memang tidak sukakan perpisahan..

Selamat berjaya untuk kamu encik Boss..Saya doakan kamu.

~when it come to an end,you have to let go..i suppose to feel happy and free by now because my boss will leave this place so soon,but somehow deep inside i felt sad and i know i'm going to miss his Bossy attitude after this.Well,That's life..You can't always get what you want..Good luck Mr.LYH,Hope to see you again next time.Take care.

10 comments:

mazddaud said...

Biasa la tu...fitrah manusia, takkan @ kurang menghargai, sehinggalah kita kehilangan....;-)

kucingorengemok said...

wah gambar ambik sendiri... nampak pro lah!

Wahidah said...

sama pulak ape yg kite rs..sedih nak tinggalkan tmpt keje ne..tinggalkan kwn...but thats life..bertemu berpisah adat manusia biasa

nikli said...

Saya dah bayar zakat fitrah..

Suka Bebel said...

amazing...perasaan yang sama tiap kali aku menatap wajah tuan putry kami.hehe

@xiM said...

MAZ,

betul..nikmat akan dirasai setelah kita kehilangan nikmat tersebut..fitrah manusia..

@xiM said...

KOG,

nampak pro.??hehee..nanti aku buh lagi gambar baby yang menarik aku kira..

@xiM said...

WAI,

bertemu dan berpisah adat manusia..setuju sangat

@xiM said...

NIKLI,

aku pun dah bayar..Ho ho ho...

@xiM said...

SUKA BEBEL,

tahniah bro!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails