Followers

Thursday, July 29, 2010

KEDAI MAKAN RAHMAT KG.PASIR PUTIH,PASIR GUDANG JB

Aku masih berada di Pasir Gudang.

Insya Allah hari jumaat boleh bertolak Pulang..Seronok juga sekali sekala ambil angin lepak seminggu di Negeri Orang..bekerja sambil jalan-jalan..best!Tengahari semalam masa Lunch time,aku ajak member aku pi lunch di KEDAI MAKAN RAHMAT di kampung Pasir Putih..Teringin nak makan kat sini lagi..Kali last aku sampai tahun lepas..so alang alang dah ada di JB ni wajib menyinggah di Kedai Rahmat.

Lets makan-makan!

27 JULAI 2010

Dari tempat kerja aku dah tak jauh nak ke Kampung Pasir Putih ni..kawasan Pasir Gudang ni memang kawasan Industri.di kiri kanan semua kilang kilang jer yang ada..tempat ramai umat manusia mencari sesuap nasik.

1

Nampak signboard Kampung Pasir Putih belok ke kanan..Direction dalam ni kalau aku nak taip gonna make all of you confuse pulak..tapi senang jer nak ke sini..sampai Jumpa Sekolah Rendah depan sikit jer sampai lah kat Kedai Rahmat ni..

2

Tengok Parking pun sure korang boleh agak lah kan ramai mana orang duk mai makan kat sini..datang pulak time peak Hour..Konpem orang memang ramai.aku gamble jer lah..try jer masuk then cari tempat duduk.

3

See,Korang tengok sendiri lah betapa Full house nya Kedai makan Rahmat ni..mesti tokey Restoran kaya raya kan.hehehe..Rezeki dia..Kat sini memang ramai orang time lunch hour..kebanyakannya semua pekerja dari kilang berdekatan lah..

4

Dari this Restaurant dah boleh nampak Negara Jiran,Singapore

5

Akhirnya kami dapat tempat duduk..dan terus la mengorder makan..First meal yang kami dapat SAMBAL BELACAN ni..hehe..nampak pun dah menyelerakan apatah lagi time perut tengah lapar..

6

SAMBAL KICAP ni pun bukan main menggoda lagik..Kalau kat Johor memang glemer kan sambal kicap macam ni..even aku tengok orang JB makan Goreng Pisang pun cicah sambal kicap..

7

And the Killer meal kat sini semestinya SIAKAP GORENG KOSONG macam ni..this is the real reason why people like to come here again and again and again..sebab kat tempat lain takder siakap goreng macam ni..aku rasa ni siakap bela..bila kita order baru diorang goreng..Ikan sampai panas panas..memang Fresh!!lawan pulak dengan sa,mbal kicap..two thumbs up + ibu jari kaki lagik!!

8

UDANG GORENG ni pun sama..kat tempat lain jarang nak jumpa goreng macam ni,biasanya mesti goreng sambal ataupun buat masak lemak cili padi.kat sini diorang just goreng ngan sedikit Garam.sedap buat ratah ni..

10

KOBIS MASAK LEMAK ni my faveret!!kalau balik kampung aku ada jugak suruh my mum buat..sedap sangat!!kira memang paduan yang kena lah dengan lauk oauk yang ada..

9

Sidekick yang pasti ada-SAMBAL TEMPE & TAUHU serta SAMBAL PETAI IKAN BILIS..yang ni ambik sikit jer sebab my fren tak makan tempe..aku bedal sorang sorang..memang sedap lah sambal sambal ni..masakan kampung memang sedap kan..

11

Semua lauk dah sampai so apa lagi bedal lah!!FYI,aku makan berdua jer lauk lauk banyak macam ni..sekali sekala outstation tu yang ambil kesempatan nak bedal habis habisan..Kat kedai Rahmat ni ada lagi lauk pauk yang lain..tapi yang specialnya macam yang kami order ni lah..setakat ayam goreng kat mana mana pun sama..mai mai jemput makan..Bismillah..

12

Lihat lah isi ikan yang nan memutih bak salji tu..tambah pulak bila kopek isi berasap sebab baru angkat dari Kuali..lagi lah menambahkan keghairahan kami nak ngapp ikan ni..memang terangkat!!Korang kena try makan dulu kat sini kalau tak percaya..Serius Sedap.aku tak tipu.

13

Dan seperti biasa lazimnya,bila aku mengadap makanan ini lah yang jadi..Ikan yang dari tadi segar seekor terus becerai tulang dari Badan..dengan sisik sisik sekali kami makan..haha..rakus sangat.Tapi memang seronok lah boleh lepak makan di sini lagi..this is my 3rd time makan kat sini..tapi ilike this Restaurant punya dish..Unik!

14

Harga untuk dua orang makan macam ni ialah RM45 (termasuk air tea'o' ais Limau dua)..aku rasa sangat reasonable sebab Ikan siakap tu besar jugak..bukan cinonet punya saiz..apa apa hal pun bersyukur dengan Rezeki Tuhan..Alhamdulillah..Setel makan terus balik ke tempat Kerja untuk meneruskan perjuangan yang belum selesai..

Malam nya,aku sempat masuk ke Singapore..Entri seterusnya lah aku citer.Chiaow..

*Syok lah Outstation seminggu macam ni!!Rasa bebas dan tak tertekan dengan masalah masalah di Opis..Buat semua rakan Blogger,for the timebeing aku busy so tak sempat nak tinggal jejak..nanti aku singgah rumah korang yer..Thanks for your support guys!

28 comments:

eLLy said...

goreng pun sodap ..
'KEDAI MAKAN RAHMAT' hehehe

Wahidah said...

tk pernah try siakap goreng..selalunya kalo tk buat stim,bakar,tk pun masak sweet sour....dpt lak di cecah ngan sambal kicap tu mmg terangkat la kan...

aien said...

tempat menarik dan makanan nampak mmg sedap!

IbuKhayra said...

waaaa ikan siakap gorng itu sungguh memikat selera.. teringat kat ikan tilapia goreng sugarbun... nyummm..

Unknown said...

ikan siakap goreng,
hurm,
nampak mcm sedap tue,
menyelerakan,
pastu dicicah dgn sambal kicap,
hurm...

Ting!!!
dah ada idea dah,
hihihi:)

take care:)

sepul said...

kenapa encik selalu masuk singapore? tidakkan berasa macam sedikit bosan? sekadar pertanyaan aje. hihihihi

nasazfrog... said...

biasa g sana malam,, tak pernah pulak pergi siang harinye..... ohh ada utk lunch jugak rupenye.. ermm.......

NN said...

kak frog: mmg sedap lunch kat situ..

Bestnya dapat makan situh..!!

zAnNa@mAMaBaTriCE said...

salam
me orang johor pun belum pernah lagi pergi makan kat restoran tu....sedangkan adik ada duduk kat pasir gudang tu...
so, dah tahu nie.....boleh ler terjah if ada masa.....mmg nampak menyelerakan siakap goreng tu..

he he he....pelik ker orang johor makan goreng pisang cicah sambal kicap? sedappp tau....

en_me said...

sonoknyer gi pasir gudang tewww.. uhuhu

che'Burn@che'Qis said...

weh Axim..ko bikin aku terliur ah!!kedai rahmat ni mmg sentiase full house beb time lunch..kiranye, time ko pegi tuh mmg nasib la dpt tempat dudok..slalunye kene call dlu @ buat reservation..kat situ biasenye org MMHE/Sime Darby yg slalu mkn..SAMBAL TEMPE dia mmg TERBAEK dlm seluruh jajahan negeri Johor..haha..mmg feveret aku..huhu

Leez said...

azimmmmm.... ikan tu sangat sedap.
mcm nak gi sana skrg jugak. :)

Dakjaat said...

damn! aku lapar plak dah!

Beruang Madu said...

Diulang ulasan dari di FB... sesiapa juga yang jenjalan ke Pasir Gudang tapi belum lagi ke Restoran Rahmat maka dia belum lagi ke PG sebanarnya... sekali cuba, setiap kali akan ke sana lagi...

@xiM said...

KAK ELLY,

try lah kak..pasti nak lagi!

@xiM said...

WAI,

Siakap biasa orang stim atau masak tiga rasa kan..yang ni goreng Kosong jer..sedap buat ratah!

@xiM said...

AIEN,

betul betul betul..tiada yang betul melainkan betul belaka..:)

@xiM said...

TALE OF A LITTLE BIG GIRL,

Sugarbun kat mana ekk?

@xiM said...

CIK WANIE,

idea untuk masak tengahari ke CW??ehehehehee

@xiM said...

ENCIK SEPUL,

saya masuk singapore sebab alang alang dah ada di Pasir Gudang..:)

@xiM said...

KAK NASAZFROG,

kat sana time malam ada ikan bakar ekk?tak taw pla..ingat time lunch jer depa bukak..

@xiM said...

NIKLI,

memang best!lagi best kalau hampa semua ada skali..:)

@xiM said...

ZANNA,

nanti akak pi la try makan situ ngan hasebn sekali..dulu mula maula tengok orang Johor makan Goreng pisang ngan sambal kicap pelik jugak tapi sekarang dah biasa..:)

@xiM said...

EN ME,

seronok lah beroutstation seminggu..:)

@xiM said...

CHE BURN CHE QIS,

memang pun..nasib baik dapat gak tempat duduk sebab time aku sampai memang full house..rami betul orang maan kat situ..tapi memang pun,tempe kat situ terbaeekkkkkk!!

@xiM said...

KAK LEEZ,

jom kak leez??saya yang duk baca entry ni balik pun terliur..hehehee

@xiM said...

DAKJAAT,

aku pun lapar di pagi pagi hari ni..!

@xiM said...

ABANG BEAR,

betul tu bang..setujuk!!kalau sapa sapa pi PG tak menyinggah Kedai ni baik takyah pi PG..:P

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails