Followers

Saturday, July 24, 2010

UMUR AWAK BERAPA TAHUN??'EMPAT TAHUN LAH!!'

panda_boy_4th_birthday1

24.07.2006

Tarikh mula-mula aku bekerja dalam kompeni sekarang..dan hingga kini aku masih setia dengan kompeni yang sama..


4 Tahun.


Genap 4 tahun aku dah mula berdiri atas kaki sendiri.Jauh dari keluarga dan saudara mara.aku mengorak langkah sendirian di bumi Penang yang sangat asing bagi aku pada mulanya..2 bulan juga aku ambil masa untuk menyesuaikan diri dan sekarang,aku sangat suka tinggal di sini..suprisingly Penang is really a cool place..and it suit me in so man ways..:)

Memang banyak dugaan bila jauh dengan Keluarga,jauh dari sebarang konkongan..semua mender atas diri sendiri..jatuh bangun makan pakai semua sendiri yang uruskan..dah ramai yang bertanya 4 tahun tu dah kira cukup lah masa di ambil kumpul harta untuk berumah tangga..alasan aku cukup mudah-ada Jodoh insya Allah tak ke mana..sebelum masuk 30 tahun satu masjid akan terbina.itu target aku.


I just want to be BETTER.

4 tahun asam garam kehidupan di rantau orang banyak mengajar aku pelbagai perkara.baik yang cantik ataupun yang jelik semua aku dah telan..adat merantau kena lah ikut resam masuk kandang kambing mengembek,masuk kandang kerbau menguak..aku just nak jadi orang yang lebih baik lagi..Baik dalam semua sudut..moga 4 tahun yang berlalu semakin mematangkan aku.


4 years has passed me by..and still counting.


Good Luck to Myself.

10 comments:

Ziana said...

pengalaman mendewasakan kita..
:)

i know u can..
insyaAllah..

Cik Wanie said...

selamat ulangtahun yg ke 4 tahun,
kejap jer kan masa berlalu....

apapun "selamat Maju Jaya".....

take care:)

Sofya said...

salam axim..

masih jauh perjalanan tu..masih ade yang menanti di hadapan..

*leh tawen dah tau*...hahaha

Syeeda Sobbihi said...

encik ajim, semoga kamu berjaya bro!

rasp said...

congrats for making it this far and achieving what you've achieved...
still a looooonnngg way to go...
and i know u can do it....

PENANG mmg best ngehehehe :D

mazddaud said...

Walau beribu langkah kita melangkah, tetap bermula dengan langkah pertama...;-)

***kalau dah 4 tahun tu...dah berapa banyak langkah di Penang tu ye....:D

Faisal Admar said...

haha aku dah 6 tahun.
sekejap je kan?
dari asal nye sekejap then nak blah hahaha

kak ijan said...

Dah 4 tahun kat penang ye... dah boleh makan nasi minyak la ni :)

Wahidah said...

insyaAllah berkat kesabaran u will be better...tahniah sbb berjaya menjadi perantau...4 thn sudah berlalu...teruskan melangkah..:)

Beruang Madu said...

Entry ni nak bagi signal ker yang Azim takkan keluar dari Penang selama lamannya... errrr daftar mengundi kat sana jer lah... boleh??

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails