Followers

Saturday, July 3, 2010

TRIP HAADYAI PART 4 - SARAPAN PAGI @ RESTORAN AR-RAHMAN

Terjaga di awal pagi dan bersiap sedia untuk memulakan journey di Hat Yai pada hari kedua.

29 MEI 2010

First thing to do mesti lah nak bersarapan pagi..sebab malam tadi tak makan betul betul..just makan ringan ringan,not a real meal..Kat Hat yai ni tak perlu risau pasal makanan halal.banyak jer kedai makanan muslim di tepi tepi jalan.kena pandai pilih lah..sesetengah dari mereka memang speak in malay lagi..so nothing to worried about.

Ini merupakan restoran makanan islam,Ar-Rhman..untuk pengetahuan kami tak makan di kedai ni tapi kami makan di kedai yang bertentangan dengan ar-ragman ni sebab NN nak makan Roti canai..apa nama ntah kedai yang kami singgah.lupa dah.

roti canai kuah kari

Aku tak minat sangat ngan roti canai..another choice kat sini ada Nasi Lemak..nasi putih ngan lauk pauk pun dah start ada.so aku pilih nak makan nasik terus lah..terliur tengok daging goreng kunyit ngan sayur kacang panjang tu..sedapp..tup tup lepas abes makan roti canai NN pun ambik nasi puteh jugak..lauk sama..hahaaa

timun dan sambal belacan yang kick

tea o panas pembuka selera di pagi hari

Lepas da siap makan kami decide untuk berjalan kaki ke Train station untuk beli tiket balik ke Bukit mertajam pada pukul 2 petang nanti..Trip ni memang singkat jer,2 hari 1 malam..Cukup lah tu walaupun kami tak ke Songkhla sebab orang kata Songkhla takder apa sangat,sekadar nak bergambar dengan mermaid patung besar tu..

ingat nak naik tuk tuk tapi lebih selesa berjalan..dekat jer pun

Dalam perjalanan ke Train station jumpa lagi kedai makanan islam,HALAL semestinya..see,i told you.kat sini banyak choice..takyah nak risau.sempadan jer pun kan.

Tuk tuk yang membanjiri kawasan depan Train Station

Ingat nak beli tiket train dari semalam tapi since orang tiket kata suh beli hari ni that's why kami beli hari ni..Orang tak ramai pun yang ada..Train station kat sini a bit old school lah..kalau nak tengok macam yang dalam Bollywood punya cerita haaa lebih kurang lah macam kat sini.

10A

harga tiket dalam RM18..lagi murah dari tiket datang RM22

another Muslim Food Center

Dari train station kami just pusing pusing celah celah town yang kami tak jejak lagi..saja jalan jalan.tengok lah kehidupan penduduk setempat dengan lebih dekat..diorang suka meniaga buah tepi tepi jalan macam ni..musim buah kot sekarang..tak taw la berapa harga sekilo sebab tak terlintas di fikiran nak beli buah.just tengok jer lah.

jangan men men,Ketupat palas pun ada kat sini ok..

Our next pit stop-KIM YONG MARKET..teringin nak jejak pasar pagi kat sini..so berhempas pulas lah tengok map nak cari that market..dan senang jer nak jumpa.Ok tu nanti aku cerita dalam entri akan datang..

to be continued..

Unknown said...

bestkan bila berjalan ditempat org,
blh kenal cara diorg,
senangla bila ada kedai yg halal,
x perlulah nak was2 lagik...

apapun,
suka tgk u holiday,
enjoice:)

Faisal Admar said...

hat yai last pegi trip kolej... tak igt bila... tingin nak ke guilin..

Wahidah said...

last time wai p hatyai ne rsnya 13 thn yg lalu kot..heheh...mesti dh byk berubah la kan..

tp plg best layan tomyam kt sana..mmg terbaekk la...