Followers

Friday, September 24, 2010

APABILA 3 SYAWAL 1431 HIJRAH MENJELMA

Hari raya ketiga..

Masuk hari keempat aku berada di Kampung halaman..Cuti Hari raya ni boleh lah cuti panjang sikit..Pagi pagi lepas bangun tidur solat subuh mandi dan sebagainya,terdetik nak buat BBQ ayam..ayam duk ada banyak dalam peti sebab akau ada beli dua ekor,ayah pun ada beli dua ekor..so ambik seekor setengah potong dan perap sekejap dalam perencah ikan bakar.

1

Sejak dua menjak ni aku suka pulak aktiviti berBBQ ni walaupun memang bbq ni acara tradisi..asal berkumpul jer konpem ada bakar bakar..Cuma kai ni takder lah sotong udang ketam semua tu,cukup lah ayam sahaja..Mana korang nak cari orang buat BBQ di pagi hari macam ni.kampung aku jer yang ada.heheeeee

2

Biasa aku berTag Team ngan abang zali..tapi since dia kerja pagi so tak dapek lah..buat sorang sorang pun ok jer.bukan susah pun nak hidupkan api.janji ada bara yang mantap Insya Allah masak lah ayam ni..Habis satu badan bau asap daaaa..

3

Nak kasi lagi cantik Presentation buh daun pisang yaa..

4

Pagi raya ketiga Mok Ha/Pok Mat dan keluarga besarnya datang beraya..Seronok bila diorang mai ramai ramai macam ni.meriah!!pagi ni sempat lah kak tie Buat Nasi Goreng Kerabu makan dengan ayam yang aku bakar tadi..makan rami ramai memang lah syok..

5

Untuk hari ini,kami akan melawat saudara mara terdekat jugak..lawat sorang tok sepupu yang kena Strok..lansung tak boleh berjalan dan tak boleh bercakap..cuma boleh sebut Subhanallah..Kemudian pergi ke Rumah Mok Teh,dan last sekali pergi ke Rumah Che Ngoh di kemaman..Hari raya ni jer lah ada peluang nak jalan jalan rumah saudara.hari lain payah dah since aku pun kerja jauh nun di Penang sana.

6

Dari Rumah Che' Ngoh pi hantar Kak Tie ke Stesen Bas..Cuti Raya dia dah berakhir sebab dia start kerja awal.Cuti yang ada di gunakan untuk di ambil masa Along UPSR..balik dari hantar Kak Tie aku,Ami dan Faiz ke Kubur datuk..Ziarah dan letak kapur empat segi tu..Semoga roh datuk dicucuri Rahmat..ameen.

7

Malam nya kak Ina memasak untuk makan malam..lauk macam macam ada..Ikan Singgang mesti ada pekena pulak dengan Cencaluk dan Budu serta Ulam..

8

Makan Berjemaah itu Indah..

9

Dua malam ni memang kami makan di Ruang Tamu rumah..raikan ayah yang tak berapa sihat..ayah bila ramai ramai anak duk keliling dia baru nampak lebih ceria..Sebab tu kalau boleh aku nak selalu balik..Cuma sentiasa ada jer hal hal lain yang tidak dapat di elak kan..Apa apa pun,Keluarga tetap akan jadi Rujukan Utama bagi aku..I heart them so Much.

Sekian cerita di Hari Raya ketiga.

Next!

8 comments:

rasp said...

terkecur tgk ayam bbq tu...
syiokkan makan2 ramai gitu...
mesti ur parents pun gembira je tengok anak2 ada sama!!!
tetiba rindu kat my son :(

Azian Elias said...

Salam Azim,

suka akak tengok sekecik yg menceduk budu tu..

satu lagi, akak suka lah tengok alas meja/saperah batik tu.Mahal tak?

Unknown said...

nyum nyum bbq,
teringin gak nak buat bbq kat umah,
rasa2nya ada x yg nak join....
hihihihi:)

Unknown said...

budu???
sedap tue,
bestkan bila dpt mkn beramai-ramai nie...

:)

Wahidah said...

putih nya nuyullllll..hehehe

Anonymous said...

Nice fill someone in on and this fill someone in on helped me alot in my college assignement. Gratefulness you as your information.

Anonymous said...

Condivido pienamente il suo punto di vista. In questo nulla in vi e credo che questa sia una buona idea. Pienamente d'accordo con lei.
Condivido pienamente il suo punto di vista. Ottima idea, condivido.

♥ Cik Puan Pinky ♥ said...

benci ah tgk gambar atas2 tu.
*krukk..krukkk* (bunyi perot)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails