Followers

Wednesday, November 18, 2009

BALI PAINTING ART

Setiap hari adalah hari yang basah..

Sebab itu sekarang aku sudah tidak membasuh kereta aku sekerap dulu.Rugi uang sahaja.Untuk musim sebegini juga perlu lebih berhati-hati..kerana bila Hujan turun jalan raya licin dan pemanduan tidak akan selancar biasa.Aku kurang gemar memandu kala hujan,sebab dalam hati sentiasa curiga dengan segala kemungkinan yang bisa terjadi kalau cuai dan lalai.Nauzubillahiminzalik..Moga Tuhan jauhkan aku dari sebarang Mala dan Petaka..

Pagi ini hari masih lagi renyai..Hujan rintik-rintik..aku seakan beku di dalam ruang empat segi ini..hanya jaket biru ini menjadi penyelamat,sementara menanti mentari datang memanaskan segenap pelusuk dunia.Di kantor masih banyak urusan yang harus di kerjakan,bertemankan Lukisan dari Bali ini jemari aku terus menghenyak papan kekunci sambil mata tertancap erat di hadapan skrin komputer,menunggu masa sahaja untuk mata aku terus rabun dan rabun..
Indipendent Women..

innocent lady

kuda ku lari gagah berani..

bukan cicak biasa

arus yang membawa ku pergi

masam-masam manis

Kau tahu,kalau kau di rundung MALANG,jangan sekali-kali kau menyalahkan Takdir..seribu kali lebih baik kalau kau pikirkan pasal insan lain di luar sana..masih terdapat jutaan manusia yang jauh lebih malang dari diri kau..Sebab itu frasa BERSYUKUR dengan apa yang ada muncul,agar kau tak pernah KUFUR dengan NIKMAT ynag tuhan telah limpahkan dan kurniakan kepada Kita..Maka bersyukurlah..dia Khaliq yang Maha Agung,daripada DIA kita datang dan kepada DIA jugalah kita akan di Kembalikan..Astaghfirullahalazim..

*peringatan untuk diri sendiri dan untuk kalian..lagi dua hari..dan aku masih menanti detik itu..
**semua gambar di atas adalah hak cipta terpelihara WY PAGEH painters & art painting gallery,UBUD,BALI.

8 comments:

eedany said...

betul cakap ko...

hari ini haku dapat makan ice-cream cornetto, bersyukur haku dapat makan ice-cream.

sedangkan...tak semua orang dapat beli ice-cream...hehe.

p/s : suka yang first painting. Independant women tu...

scrlettfr said...

salamm... terima kasih kerana meningatkan... kekadang kita lupa dan terus menyalahkan jika nasib malang..

@xiM said...

eedany,

haa taw pun..bukan senang nak makan ice cream cornetto..kadang ada nak makan eskem pop yang 20 sebatang tu pun payah,ko senang senang jer leh makan cornetto..hehe

syukurlah.

*aku suka gambar last..:p

@xiM said...

scarlet,

sama sama..peringatan untuk diri sendiri juga tu..

geraugebang said...

apa daaa itu gambar. bukan innocent lady. no shame lady.

Izan said...

cantiknya sume painting2 ni. ko beli tak axim???

Nikli said...

rajin betoi..

Faisal Admar said...

innocent lady cute :P

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails