Followers

Monday, November 16, 2009

HOLIDAY @ BALI DAY 2 - LUNCH @ SARANAM ECO RESORT RESTAURANT

Mari cik adik mari cik abang kita sambung ini cerita..

29 OKTOBER 2009

Dari Pasar Ubud kitorang memang dah kelaparan tahap maksima..it's 3 o'clock in the evening tapi kitorang masih tak lunch mau tak lapar kan..so kami minta lah Pak Aris bawa kami ke tempat makan yang best-best dan nyaman..Ternyata Pak Aris tidak lansung mengecewakan kami semua!!

1

Tempat makan ini merupakan Restoran di sebuah Resort di sini-SARANAM ECO RESORT namanya..terletak di atas bukit,makanya pemandangan yang indah dan mendamaikan jiwa akan kelihatan terus dari sini..Lihat saja gambar di atas-Sungguh Hijau mata memandang bukan??Subhanallah..

2

Ukiran macam ni kena ada..adat.

3

Restorannya juga bagus sekali dekorasi dalamannya..

3a

Kitorang masa ni sebenarnya dah tak sabar nak ambik gambar kawasan sekeliling tapi first thing to do-Order lah dulu makan minum apa yang patut..Kang makin lambat masa nya..banyak tempat lagi nak pergi ni..Suka aku tengok menu nya itu-kekayuan dan sungguh antik sekali.mari mengorder makanan!

3aa

Duk belek belek menu aku pulak jadi bingung sebab namanya pelik pelik..bila teliti explanation bawah nama menu baru faham..haha..nama jer meletup tapi sebenarnya- nasi putih bersama Ayam Goreng dan Kangkung goreng belacan.hantam sajalah labu,yang penting dapat makan..Lapar neh.

3b

saya nak ni dan nak itu serta ini lagik.

3c

Setel jer Urusan Order mengorder terus kitorang turun ke bawah kawasan Resort.Restorannya kat atas bukit,so ada laluan ke tempat Resort e bawah..siap ada swimming Pool lagik.Tapi yang paling Best sebab pemandangnnya.Saujana mata memandang.Memang cantik!

4

dah turun maka pose pun bermula..:)

5

Nikli tak ikut sama turun masa ni,dia duk teropong dari atas jer.mentang mentang telephoto lense boleh sampai 300mm.Elok gak tu boleh amik gambar kitorang..tapi yang aku oerasan kawasan ni macam sunyi..orang duk tidur kot masa nih..mesti sedap tidur kan dengan cuaca mendung dan suam suam kuku macam ni..Nyenyak dong!

4a

teleng jangan tak teleng..

6

kalau boleh berenang best tuh!

7

langit mendung macam nak hujan masa ni

8

Aku sangat pelik.pelik bila kaki aku dah tak muat nak pakai selipar nih.Tengok la gambar,banyak gila lebih kaki aku ke belakang..padahal masa beli muat ja..kaki aku mengembang ataupun selipar tu yang mengecil wallahualam..Hanya Tuhan saja yang tahu..hehehe..terpaksalah beli selipar baru.(gambar atas:yang atas puncak tu lah restoran tempat kami makan)

9

Dah puas bergambar itu ini akhirnya makanan pun tiba..Nikli dengan murah hatinya menjerit jerit dari atas panggil kami semua makan..Air sampai dulu,dengan hiasan dan persembahan yang cukup menghiburkan!

10

ni guava juice kalau tak silap..

11

yang lain air apa aku tak pasti..

12

Ni awat muka excited sampai terjelir ldah..haha..yang penting menu aku sampai dulu..kitorang pakat pakat order menu lain lain then nanti boleh saling rasa merasa..sharing is caring,caring is loving,loving is hating.apa yang kitorang order??jom kita semak dengan gambar di bawah:

13

Ayam goreng ngan Kangkung Belacan-AXIM

14

Apa yang Zie Makan?

15

Nasi putih ngan Isi Ikan

16

Tersenyum Simpul si Aida Hanim Daud

17

Nasi Putih ngan Isi Ayam..

17a

Anak Pak Nodin ni pulak order apa yaa??

18

Nasi Putih dengan Ikan Gurami Bakar

18a

Yana,apa yang ko makan??

19

Nasi Putih dengan Pais Ikan..

20

Maka bersantaplah kami semua bersaksikan kawasan Tanaman Padi bertingkat yang Hijau meranum di seberang sana..Makanan kat sini boleh tahan lah..sedap jer..Perut lapar so masa ni makan apa semua jadi sedap..Cuma nama menu kat atas tu aku explain ikut bahasa aku,kat buku menu ada la nama yang lagi meletup pop pop gitu,tapi aku dah tak ingat..haha..janji korang paham cukup lah.

21

Masa kitorang makan baru perasan Pak Aris tetiba menghilangkan Diri..Bila try Kol dia kata dia tengah makan bekal yang di bawa..ish ish ish..awat la makan sendirik..kami dah ajak dia makan tapi dia menolak secara lembut..what to do,takkan kitorang nak paksa kan..bila kami semua dah habis makan baru dia muncul..elok lah tu boleh tolong amik gambar kitorang berlima,heheh

22

Alhamdulillah semua sudah kenyang..:)

22a

Sungguh,aku tak tipu.Kawasan Resort dan Restoran ni memang best!!dengan pemandangan yang menarik,dan juga juadah yang enak,(harganya pun enak juga,haha..tapi aku dah tak ingat).Tempat ni singgah On the Way nak ke Objek Wisata Bedugul..Saranam Eco Resort namanya..nak taw lagi exact sila tanya incik Google.:)

23

nice,Cool and Cozy.

24

Dari Restoran ini kitorang terus ke tempat lawatan yang seterusnya,salah satu Pura di Bali-terletak di Bedugul-Ulun Danu..Pura kebanggaan Orang Bali ni terletak di sebelah Tasik Beratan..Tapi sempat singgah Solat dulu di Masjid Hidayah.Itu lah gunanya booking pak supir muslim,dia tahu kat mana nak benti solat dan kat mana nak cari makanan halal..

(To Be continued..)

17 comments:

Finaz said...

nice place isnt it?

Arash Libra said...

waduhhh...bagus banget dong! gampang skali..huhu =)

[danial][ma] said...

hej! @xim...wow! beautiful surrounding...

Anonymous said...

Cantik juga tanah tinggi bali. Teringin nak pegi lagi la tengok gambar2 axim nie... yg makanan pun bukan main..paling syok tgk ayam tergedang separuh ekor tue..syok!!!

kucingorengemok said...

ada jugak supir muslim kat bali ye, ingatkan semua hindu... weh, ayam kangkung ko seksi! hehe

Qumairah said...

axim ikan gurami tuh ikan takapia ek.....heheheh me sukerrr ikan nak ikan nak ikan

Qumairah said...

eh silap talapia

NN said...

great momment..
great company..

wat else can i say..

:)

@xiM said...

FINAZ,

Yeap..very nice!!

@xiM said...

ARASH910,

ko cakap aku gampang??ish ish ish

@xiM said...

Danial Ma,

indeed!!very beautiful!

@xiM said...

Blog Resepi,

pi jangan tak pi..balik daro Finland tu singgah Bali sat nooo..hehe

@xiM said...

Incik Kucing,

seksi sangat ayam tuh!!baru aku perasan,hahaha

@xiM said...

QUMAIRAH,

suka ikan ke suka anak ikan nih?hehe

ikan tu sodap!!nak nak Gurami Bakaq..pehhh

@xiM said...

Abang Nik,

you oso can say

great Food and Beverages..

hehehe

geraugebang said...

Fuyooo, tengok makanan terus mengah. Mengah nak berlari ke bawah berkejor nak cari makan kat kedai. Tapi kak gerau kat Malaysia pulak. Mana ada itu makanan sedap-sedap.

Izan said...

cantiknya pemandangan, bestnyer tempat ni, sedapnya makanan. kesimpulannya sume best la...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails