Followers

Tuesday, November 10, 2009

TERIMA KASIH KAKAK!

'Pagi ni nak makan apa dik?'tanya kak ija kepada ku..

Aku yang sibuk menggosok baju untuk ke pejabat pagi ini menjawab berseloroh-'buatlah nasi lemak kak,tak payah lah saya nak beli sarapan di gerai makcik kiah lagi'..aku membalas sekadar bergurau,tanpa mengharapkan apa-apa.Masa pun seperti tidak mengizinkan untuk aku tunggu lebih lama di rumah.Bukan aku tak tahu trafik di jambatan Pulau Pinang macam mana jadinya nanti kalau aku lewat.Pasti sesak seperti selalu.

Usai menggosok baju,aku segera bersiap-siap mengenakan celana dan kemeja.Adat bekerja haruslah menjaga penampilan juga,baru ketrampilan diri lebih yakin dan bergaya.Bvlgari Aqua di sembur dua tiga kali dan aku bersedia untuk memulakan hari selasa ini dengan segar.Stokin Hitam berbelang putih di sarung,sekaligus memakai but keselamatan sekali harung.

'saya permisi dulu ya kak..Mahu ke tempat kerja takut terlewat pula nanti..'-laungku dari pintu utama rumah.

'Dik,sebentar!!sebentar..!!ini bekal nasi lemaknya untuk pagi ini..Tak payah lah kau beli sarapan lagi yaa..makan yang itu saja sudah mencukupi..Selamat bekerja hari ini adik!!'-Seraya tiba tiba kak ija muncul dari dapur membawa sebekas nasi lemak,yang panas panas baru sahaja siap di masak.Entah bila dia masak aku pun tidak tahu.

Tergamam,namun sempat mengucapkan terima kasih pada kak ija.Sepanjang jalan ke tempat kerja aku tersenyum sendiri,mengenangkan Nasi lemak yang di beri tadi sebagai bekal.Nyatanya aku sekadar bergurau dan ia lansung jadi kenyataan.

Terima kasih Kakak!Aku sayang kamu dan selamanya pasti begitu..

nasi lemak ka

*malam ni kak ija dah nak balik kampung..pastu aku sorang-sorang balik la kat sini..hehe..it's great having her kat sini,nanti lagi dua minggu kita jumpa lagi ya!!Take care my Sis.Love you owez and forever.

18 comments:

kucingorengemok said...

semua kakak sayang adik, kadang² adik je tak tahu

Kaktiny said...

wooo... bestnyer bawak bekal.. (tetiba rasa insaf.. hihihi.. naper la aku tak bagi bekal kat laki aku.. pemalas sungguh la kaktiny nih!!..)

start tahun depan kaktiny pun kena buat breakfast la.. anak dh nk start sekolah...nak bagi anak bawak bekal.. termasuk gak kat abah si anak tuh.. hihihi..

skrg ni tgh practice make perfect la nih.. (tapi seminggu nak jumpa sekali buat bekfes pon susah.. hahahahha).. hahahhaha...

Qumairah said...

hehehehe manja nye adik nih... sedapnyelah nampak nasik lemak tuh..di buat lak oleh kakak sendirik lagikkk laaa tambah best...huhuhuhu saya nak kakak gak!!...selalunye sebagai anak sulong terpaksalah haku yang memasak untuk adik2 ku huhuhuhuhu

Suka Bebel said...

makan sorang nampak...aku punya tadak ka?hehe

pearl'E.J said...

bestkan kalau mcm tu... teringin nk mkn apa aja, ada kakak tlg masakkan...

ermmmm apa lagik axim.. carik laa 'orang utk masak' cepat2... ahahahaha... boleh gak pi merasa nasi kenduri kat ganu nuu... :D

Zai Zamree said...

huhuhu...ada kakak leh dpt camtu ek?
sedeynya xde kakak...ada abg2 n adik lelaki jek..

bozzobattousai said...

best...klu hari2 lagi best...

Wahidah said...

bestnyaaa..ade akak tlg buatkan bekfes..yummmyy

Finaz said...

it's nice to hv a sis isnt it?

@xiM said...

Incik Kucing,

adik tahu tapi kadang kadang tak ambik tahu..hahaha

@xiM said...

KAK TINY,

buat lah bekal untuk suami dan anak anak kak,jimat pun jimat..terasa nak cario calon isteri okeh bila macam ni,hehehe

@xiM said...

Qumairah,

besar pahalanya duk memasak untuk adik adik//:)

@xiM said...

SUKA BEBEL,

ko kena suh mama elly yang buat..ni untuk haku jer..hehe

@xiM said...

Kak ej,

kalau kenduri kat penang jaa macam mana??heheh..takyah la susah susah pi ganu kan..:)

@xiM said...

CIK ZAI,

takpaa..cik zai mesti ada kelebihan yang lain kan..:)

@xiM said...

Bozzo,

memang pun..kalau hari hari lagik best..!!tobat!

@xiM said...

Wai,

Yummy!!

@xiM said...

FINAZ,

really nice!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails