Followers

Wednesday, November 4, 2009

HOLIDAY @ BALI - DAY 1 : THE ARRIVAL

Have you ever feel like you just doing all the same thing again and again and again everyday?i do..in fact,i think i started to feel bored about this..So,i guess i should do something different,something out of the Ordinary..something more tactical and brilliant.But the question is-What i should do??do you have any Idea?

Rutin bekerja sama juga minggu ni,Pagi bangun tidor then pergi opis,setelkan apa yang patut,then petang balik umah mengadap TV ataupun mengadap Internet,then mengantuk tidur..esoknya pegi kerja lagi dan begitulah seterusnya..maybe i should hang out with some of my close friends here more often..That would be better,i guess..

Before it's going to be so Yesterday,i would like to share with all of you about my Holiday trip to BALI last week with a couple of my close friends.Check it out Guys!

28 OKTOBER 2009

Percutian ke Bali ni dah di rancang untuk sekian lama nya..Beli Tiket Air Asia pun murah jer sebab masa tu tengah Promo..So no harm done kalau tak jadi pi pun..Alhamdulillah,semuanya berjalan lancar dan kami berlima dapat menjayakan rancangan ini dengan baik..Malam 27 Oktober aku turun KL dari Penang,Nikli dari Miri dan Aida/Liyana dari JB..memang Utara timur barat selatan bertemu ni..

1

Rumah Ziana menjadi tempat persinggahan sementara sebelum bertolak..ni last checking kemas mana yang patut,mana yang nak bawak dan mana yang nak tinggal..Thanks to Mama Ziana sebab buat makan tengahari masa ni..So kitorang da siap makan makan dulu sebelum keluar rumah..yang penting sambal belacan itu tetap menjadi pujaan hatiku..

2

Flight kami telah di percepatkan ke Pukul 5 petang,yang mana asalnya pukul 8 malam..kira ok what dapat pi awal,hehe,so keluar rumah masa ni dalam pukul 1 tengahari..kenapa keluar awal??sebabnya kitorang akan naik bas di KL Sentral ke LCCT..so kena lah keluar awal sikit untuk mengelakkan sebarang kelambatan.nanti lambat pakcik Nikli bising.

3

jalan kaki..ni barulah backpackers..hehe

4

Sampai depan simpang Traffic Light alhamdulillah ada Teksi yang sempat di tahan..Ingatkan dah tak muat nak naik 4 orang dengan beg yang besor besor ni,tapi cuba punya cuba sebenarnya muat jer lah.Mintak Drebar teksi hantar kami ke KL sentral..tapi yang lawaknya Ziana duk tunjuk jalan sebab Drebar teksi tak taw jalan..pelik la pulak aku..hahaha

5

Dah sampai di KL Sentral..

7

Tadi aku kata berlima kan,mana lagi sorang??sorang lagi Lyana,dia gerak sendiri dari rumahnya di Putrajaya sana.Kami dah janji nak jumpa di KL sentral ni jer..so sementara tunggu dia sampai duk snap gambor je lah kerjanya..tak taw nak buat apa lagik..nak online tak sempat kalau tak mesti aku dah Ber farmville ataupun bercafe world kat situ jugak.

8

wajah wajah Excited nak pi BALI nih..

9

Dalam 15 minit tunggu dapat lah mesej dari Liyana kata dia dah sampai,so perjalanan di teruskan ke tingkat bawah tempat bas banyak tunggu untuk ke LCCT..kalau tak silap aku kitorang naik bas one way RM8 ringgit menuju ke LCCT..kalau beli yang return dalam RM11,untung tapi tak sure nanti balik macam mana tu yang beli one way jer pun.

10

Sebelah aku tu Liyana..kali last jumpa masa pi Redang aritu.

11

Dalam lebih kurang sejam lebih jugak baru kami sampai di LCCT ni..masa ni jam dah pukul 3.30 petang,sempat lagi nak Check-In..Flight pukul 5.jangan duk kalut kalut ya pak Nikli..Insya Allah sempat ni.

12

Jom jom kita Check in..

13

Ni masa Check in..mulanya kitorang tak mau masuk kan beg dalam Kargo,tapi lepas dah timbang balik keadaan yang ada semua beg masuk kargo..Ok lah,tak yah la nak bawak bagpack tu naik atas..Ringan sikit Beban.Nampak tak pakcik pakai Jubah kat atas??kesian dia tertinggal Flight ke Jakarta..Sudahnya dia kena beli tiket lain..huhuu..Tu lah pakcik,lain kali jangan lambat lagi k..muka pun dah macam pasrah jer aku tengok.

14

cepatlah jam 5..kami dah tak sabar nak FLY ni..

15

Sementara nak tunggu Boarding,Liyana duk ajak kami semua pi teman dia makan dulu kat McDonald..Rupanya dia tak lunch lagi,lain lah kitorang yang memang dah makan nasik masa lunch tadi di rumah Ziana..Masa kat McD ni lah masing masing duk pakat tepon mak ayah keluarga masing masing bagitau dah nak Fly..mintak restu..Tak tahu apa akan jadi kan..Harap semuanya selamat.Ameen.

16

ok ok,we are ready to Fly..Let's Go!!

17

Hujan Renyai renyai masa ni..

18

mereka bertiga duduk satu row

19

aku dan Ziana di depan Mereka

20

Lima Bersaudara akan menjejakkan kaki di Bali

21

Yang tak bestnya masa ni satu kapal terbang penuh..Full House..a bit packed..Teringat masa pi Hong Kong dulu,seat kosong banyak sangat sampai boleh terlentang terbaring terkangkang sesuka hati..mungkin masa pi HK dulu ramai yang cancel flight sebab ancaman H1N1 masa tu..tapi kami main redah jer..Yakin kan diri.

22

cantik kan pemandangan dari atas..

23

Lupa pulak nak bagitahu tuan tuan dan puan puan sekelian..Penerbangan ke Bali ni memakan masa selama 3 JAM yer..Diulangi..3 Jam..a bit lama tuh..dengan Seat yang tak berapa nak selesa..kala naik MAS lain lah cerita..banyak Cengkadak pulak aku kan,dah bayar murah lagi mau bising..hahaha..Sebab Tiga Jam lah masuk Flight jer terus kawan aku dua orang ni hanyut ke lautan Fantasi..

24

senja nan merah..Pukul 6 lebih masa ni

25

i love the Sun Reflection!

26

Macam Biasa lah kan,bila naik Flight yang berjam jam ni memang kitorang akan order makan..Lagi pun ada orang nak makan Spaghetti Meatball,since balik dari HK aritu tak dapat dapat,hehe..sapa orang itu tak taw..Tapi yang aku heran service macam lembap sangat masa nih..dekat setengah jam tunggu baru dapat giliran kami order..Maybe sebab penumpang penuh kot.

27

air tea lipton

28

Maaf lah ya,Spagetti Meatball dah Tukar ngan Lasagna Ayam..Quite nice jugak yang ni..Ziana lah yang kempunan akhirnya tapi tetap lah makan Lasagna..Aida pun makan yang ni..Kami berlima order dua Lasagna dan Dua nasi Goreng Satay..Makan kongsi kongsi.sodap..habis makan semua duk layan mata.

29

Nasi Goreng Satay aku dan Nikli yang punya

30

Akhirnya setelah berhempas pulas melelapkan mata dan menunggu tiga jam,akhirnya kami semua selamat mendarat di NGURAH RAI INTERNATIONAL AIRPORT..rasanya kami sampai lebih awal dari jangkaan..itu sudah bagus.

31

Peace peace..kita dah kat BALI ni..

32

betul ker dah sampai..macam tak percaya jer..

33

Bali memang di kenali sebagai pulau yang sangat kuat dengan Adat dan agamanya..Hidu majoriti di sini..Holy island lah katakan,tapi alim cara depa lah..Tak hairan kalau sana sini memang penuh dengan patung patung yang macam ni..Banyak lagi yang akan di jumpai nanti.Tunggu entri yang seterusnya ya.

34

Ni diorang duk sibuk ambik Brosur dan Pamplet yang ada untuk rujukan..Itinerary kali ni di susun oleh Nikli since dia dah pernah mai sini masa Bulan Februari dulu..ni dia mai lagik..OKB lah katakan..yang first time mai sini aku,Ziana dan Liyana.Aida dan Nikli dah second timer.

35

dilarang keras membawa NARKOBA ke BALI

36

Lansung aku ke KAMAR KECIL nya yaa bila sampai di epot..mau terkucil..hehe..lawak pulak ayat kamar kecil tuh..aku tanya tandas mana depa tak faham..kena sebut kamar kecil gamaknya baru depa faham.

37

isi borang anda sendiri yek..maceh!!

38

Untuk dua hari yang pertama ni kami akan stay di MATAHARI BUNGALOW,setelah perbincangan di buat kitorang bersetuju untuk stay kat situ..ni aku sertakan link nya ya kalau korang nak tengok..(matahari bungalow)..kalau korang nak alamat dan nombor tepon semua ada dalam website tu.Gambar atas-Orang dari Matahari dah ready pegang tag name Nikli..Tapi awat jadi Nikki..Konpius jap..(Masa ni jam dah dekat pukul 9 malam)

39

sayalah Nikki Nodin..

40

posing dulu sebelum ke Matahari Bungalow

41

Matahari Bungalow - just a few minutes from the beach, 15 minutes from Ngurah Rai International airport and 20 minutes to Denpasar, the capital city of Bali

42

Kami amik dua Bilik kat sini,satu untuk Wanita dan satu lagi untuk Pria..yang dalam gambar kat atas ni bilik pompuan,Deluxe punya bilik..Harganya satu malam dalam 47 USD..and extra Bed tambah lagi dalam 10 USD..kongsi tiga orang ok lah kan..

43

Dan ini pula bilik Prianya..Standard Garden View..yang ini 37USD satu malam..Untuk aku ngan Nikli.Besar biliknya ya.

44

Ruang hadapan Bilik-lepaking seat

45

Kalau di ikutkan,kawasan sekitar Matahari Bungalow ni memang sangat cantik dan di jaga rapi..Konsep Balinese Garden kan,memang lah cantik..Nanti aku kongsikan Gambar sekitar tempat ni masa siang..Time malam tak nampak apa..Suasana sekitarnya bagus sekali..Nyaman!!yang penting swimming pool nya pun best.

46

Dapat masuk Bilik,kami mandi mandi siap solat dan kemudian kena pi berjumpa dengan Pak Supir yang telah di Book awal-awal..Pak Aris namanya..mengikut previous person yang hired dia,katanya Pak Aris ini baik sekali dan peramah orangnya..ternyata telahan itu tepat sekali.Tak kenal maka tak cinta.

47

Nikli duk berbincang dengan Pak Aris pasal agenda dan tempat yang akan di lawati di sini..memandangkan dia dah pernah mai sini so dia arif dan tahu lah tempat tempat yang di cadangkan untuk kitorang pergi..Untuk pengetahuan korang,Pak Aris ini muslim..so senanglah nak tanya pasal tempat Solat dan tempat makan Halal..Pesanan aku next time kalau korang nak datang Bali cari lah Pak Supir yang beragama Islam,senang sikit nak berurusan.

48

sessi beramah mesra dan suai kenal..hehe

49

Lepas da setel berbincang tu kami minta Pak Aris bawa makan malam,lapar kesemuanya masa ni..lagi pun boleh la Round round kawasan Kuta ni tengok kedai kedai yang ada..Ternyata kat sini sangat Happening!!kalau aku nak bandingkan ngan Pulau Langkawi kita,Jauh bezanya bagi langit dan Bumi..Bukan nak kata tapi itulah hakikatnya..

50

Pak Aris akhirnya membawa kami makan di Restoran Plengkung ini,Khas Jawa Timur..Yang penting ada tanda Halal..Restoran ini 24 jam,memang suasana persekitaran nya pun best,nice and Cozy..sejuk mata memandang..Romantik jer aku tengok..Siap ada Orang nyanyi lagi kat stage.Best!!

51

depa kata macam anak beranak..ye ker??

52

senyum lebar masing masing kan..:)

53

Masa nak order makan mintak tolong Pak Aris suggestkan apa yang sedap kat situ..dia kata alau dia makan Tauhu dan Tempe pun dah Cukup..Pastu dia kata makan Ikan Gurami pun sodap..kalau tak silap aku kat tempat kita ikan Gurami tu ialah Ikan Talapia..Order jer lah apa yang patut.

54

W.A.N.I.T.A

55

P.R.I.A

56

Sementara makanan sampai duk bersembang la jugak ngan Pak supir kami ni..Masa ni macam tak berapa nak bersembang lagi sebab baru kenal..hari seterusnya gamat yaa kita bersembang..hehe..

56a

Jus mangga yang sangat lah asli..

57

Mulanya aku nak Order JUS ALPOKAT,jus avocado macam yang pernah minum kat Restoran Sari Ratu..Tapi Orang resoran kata sudah habis..Terpaksa lah order Jus mangga..Tapi berbaloi sebab Jus mangga nya tersangat lah sedap..tak caya tanya lah diorang.apa yang kami makan malam tu??jom kita tengok:

58

ni namanya AYAM PECAL LELE bersama LALAPAN..baru first time aku makan yang ni..tapi rasanya memang mengancam Habis nak nak bila gandingkan dengan Sambal yang yang pedas teramat amat tapi sangat lah Kick!!makan lauk ni saja ngan Nasi panas pun dah Cukup..Lalapan tu maksudnya Ulam-Ulaman..

59

sambal tu memang pehhhhh habis!

60

Yang Ni TAUHU DAN TEMPE GORENG..asal asal Pak Aris yang mintak last last kitorag pulak yang duk perabihkan lauk dia sebab sedap..hehehe..Ampun yaa Pak..kami memang tak sengaja,dah sedap nak buat macam mana..:)

61

ni namanya IKAN GURAMI ASAM MANIS..ikan tiga rasa ni..tapi sedap..memang makanan kat sini sedap sedap kot.

62

Last but not least,KANGKUNG GORENG BELACAN..pun sedap juga.

63

Memang licin kami makan masa ni..yang tak tahan tu si 3 Pompuan yang ada duk gatai makan nasik satu pinggan kongsi tiga Orang..nak diet kaa..kita kan tengah Holiday..takpaa lah,depa kata tak lapar sangat masa ni..Tapi makan masa ni rasa puas hati sesangat..Tak taw pasai apa..sebab lapar atau sebab eksaited dah sampai ke BALI..Mungkin.

64

kenyang perut suka hati..

65a

bermacam ragam dan aksi sengal

66

Ini lah dua Pria yang duk menyanyi masa kitorang tengah makan..sedap Gilos suara diorang!!memang kalau dengar ingatkan macam kaset tapi memang suara diorang betul..Nak nak masa diorang nyanyi lagi CARI JODOH dari band WALI..heheh..masa ni aku baru tahu lagu tu..terus Downlod MP3 cari lagu tuh.Duk dengaq hari hari..haha..Masa amik gambar ni sorang brader tu kata-'ini kalau tak masuk fesbuk mesti masuk Blog nya yah'..aik..tahu tahu jer ko kan..

67

ada tempat untuk bersila dan bersimpuh

68

tempat ni Cool!!

69

Aku cadangkan korang try la makan kat tempat ni,memang berbaloi..24 jam lagik..Harganya pun tak mahal sangat,aku tak ingat berapa tapi makan ramai ramai macam ni dalam 190 ribu rupiah,which is sorang dalam 38 Ribu rupiah..dalam duit kita lebih kurang RM13 jer sorang..Ok what??skali ngan air pulak tuh..memang berbaloi..(ni dah macam rancangan JALAN JALAN CARI MAKAN DI BALI pulak kan..hehehe)

70

Lepas da setel semuanya,kami terus berangkat pulang ke Matahari Bungalow,dalam pukul 1 lebih dah masa ni..Ingatkan nak Jalan jalan sekitar Kuta tapi kebanyakan kedai dah tutup,yang tak tutup lagi kedai kedai Refleksologi dan kedai Massage jer yang ada..Mart yang macam 7-11 pun ada betul betul depan Matahari Bungalow jer..Beli air then terus balik ke Bilik untuk tidur..menanti hari esok untuk agenda seterusnya..

To be Continued..

*The most important things to do in the world are to get something to eat, something to drink and somebody to love you...and one more thing-you have to remember that The opposite of love isn't hate.. its indifference. If you hate someone you still care about that person..Just some thought to share..:)

31 comments:

mamaelly said...

wahai dik axim..jalannnnnn je ye...nape letak gambar lasagna tu...itu idaman kalbu ku tu...ada la anak dalam perut ni meleleh air liur sbb tak dapat makan..hohoho

mamaelly said...

wahai dik axim..jalannnnnn je ye...nape letak gambar lasagna tu...itu idaman kalbu ku tu...ada la anak dalam perut ni meleleh air liur sbb tak dapat makan..hohoho

khairi said...

salam, mintak maaf noe kalau mencelah. ...saya pernah kejer disana dulu( di bali) opis kat ngurah rai airport tu ler...handle kedai2 kat sana..tahun 2001 or 2002 ...kalau tak silap ler.....selama setahun duk sana..
memang best duk bali...cuma makan susah sikit..sbb sana majority hindu...babi guling(babi golek) bnyk ler kat tepi2 jalan tu..kedai makan yg awak pergi tu pon sellau saya pergi...awak lupa minum teh botol(sostro) mcm botol koka kola...sedap siutt...anyway...lupa nak bg tahu..kalau nak pi bali..kena amik flight awai pagi...sbb kalau amik ptng cth jam 5pm..sampai sana dah mlm..kat sana jam 5 or 6 pm dah nak malm..dah masuk maghrib..so akan kelam kabut sikit ler..
apa2 pun matahari tu best jugak...
kalau nak pergi lagi...duk aja kat cottage ..harga sekitar rm 70 ker 80 ringgit aja semalam...
tukar duit kat bali..jgn kat malaysia...sbb kat bali akan dapat bnyk rupiah....hik22...
saya pernah bersembang ngan pak polisi(police) di sana, gaji mereka sekkitar rm 250 aja sebulan..iaitu sekitar 500 000 ribu rupiah...masa saya ada disana dulu..1 rm dapat 2500 rupiah..kadang2 dapat 2700 rupiah....pergi sana memamng best...

khairi said...

masuk hardrock kena berapa ringgit...rp50 000 lagi ker...
saya dulu duduk ni mumbul...on the way ke nusa dua....30 minit gak dari ngurah rai airport....

1.legian best...but barang2 kena pandai tawar kalau nak beli..

2. denpasar, ibu negerinya..bandar lama...bangunan tak tinggi mana...
lupa nak bagi tahu.kat bali , bangunan tak boleh tinggi..itu syarat kot...paling tinggi..pucuk pokok kelapa aja kot..

3. uluwatu, kumbasari, sambutan hari raya kat bali nama dia nyepi....tak boleh ada cahaya...saya ada pengalaman mengalami saat ini...

4. nanti kita sembang lagi...

khairi said...

best baca citer awak, teringat masa saya kat sana dulu...
dulu tak ada airasia lagi...saya naik mas...sehari ada 3 kali kot ke bali dari kl..jam 10am, jam 1 pm dan jam 5pm..

nanti letak gambaq bnyk2 yer...

baju barong ada beli jugak ker...kraftangan yg lain...layang22..buah salak ada beli tak....

lupa nak tanya...dlm airport tu, ada bni tak...bank negara indonesia..kat ujung tangga tu...saya pernah ke sana dan ada kenalan disana...

CAHAYA said...

rindu nak ke Bali. ;)

xplorer said...

mmg teringan nak kesana.wife dah ajak bnyk kali tapi asyik cancel saja.

luth textile said...

gila jalan jauh! best siot!

[danial][ma] said...

hej! axim...whoaaahhhhh...nice holidaying in bali! next time i can get some advices from you and nikli...ok, for your first para of your posting...hhhhmmmmm...why not try to do some voluntary works, i'm sure there are plenty in malaysia/penang...it is a great thing to do some voluntary works, meet different people and extend networking and learn something new...

@xiM said...

MAMA ELLY,

Lasagna ayam tu sangat sedap kak..hehe..pi naik air asia makan..kalau tak pun pi yang kat Pizza Hut pun ok..sodap jugak..biasalah tu kan kalau dah mengandung macam macam di idamkan..:)

@xiM said...

KHAIRI,

First of all,thanks sebab sudi singgah sini..oooo pernah kerja kat sana selama satu tahun makanya mesti udah biasa benar dengan keadaan di sana..

tu lah,kalau kami pi awal pagi mesti lagi syok..nak buat macam mana flight pukul 5 petang,sampai pun hari dah gelap..sana memang matahri terbit awal kan..pukul 6 pagi dah terang benderang walaupun waktunya sama seperti di sini..

memang banyak kedai babi golek kami duk nampak sepanjang jalan..nasib baik pak supir yang kami ambik ni muslim so senang la sikit nak berurusan hal makanan halal dan tempat solat..

betul tuh,kalau tukar RM kat sana lagi boleh dapat banyak..silap sebab tak tukar bebanyak kat Bali jer..tak tahu keadaan nya macam mana,pas ni kalau sampai lagi di ditu nak tukar duit kat sana jer lah..:)

yang kat dalam airport tuh tak perasan pulak BNI ada ker takder..sebab tak carik pun..ada kenalan di sana ya..senang la kalau mahu ke sana lagi kan lepas ni.

owhh yer ker kat BALI bangunannya tak boleh tinggi,patut lah semuanya renek reenk di ukir dengan patung yang ada jer banyak..baru tahu..yer lah,maybe requirement nya macam itu..

HRC masuk kami tak kena Caj pun sebab kami duk kat Hotel Hard Rock tu satu malam,sempat la tengok Live Band sejam sebab seharian berjalan,balik pun dah lambat..nasib la sempat jugajk..cuma tak sempat nak tengok show malam Halloween kalau tak mesti lagi meriah kan..

ok lah nanti kita sembang lagi k..

@xiM said...

CAHAYA,

i think nanti nak kena pi lagi..banyak tempat lagi tak sempat nak jejak..:)

@xiM said...

XPLORER,

awat duk cancel..len kali try la pi..hapening la kat sana..Barang pun murah..wife mesti suka barangan Rumah kat sana..:)

@xiM said...

LUTH TEXTILE,

best sangat pengembaraan ke BALI kali ni..:)

@xiM said...

DANIAL MA,

whoaaa..nak mintak advices dari aku ngan Nikli,boleh jaaa..tanya Nikli,dia bersemangat sikit bab nak tunjuk direction and kasi tips kat orang..

your suggestion tu bagus lah..ok jugak kan cari Voluntary job kat sini..tapi ada problem jugak sebab boleh kata most of the time kalau weekend jer i must not gonna be around Penang..hehehe

Anonymous said...

Owh seronoknya ke Bali. Kami dulu pergi 4 hari. Seronok juga. Berapa ongkos untuk supir ya? Mahal tak? Pergi dulu tak ambil guide sebab pergi honeymoon saja.

en_me said...

sonoknyerrr .. kannns

khairi said...

wahhh, pak axim dah bisa ngomong indon lagi....tak cuba cakap bali....

cth : " seng ada " = tak ada...

mesti tgk cewek2 bali dan mbak2 balinese yg pakai sekerat dada tu...itu pakaian adat mereka....hik22...semua putih2 noe...hik2

yg cowoknya(lelaki) pulak, yg pakai atas kepala lilitan /kain yg kaler putih tu..tu pakaian adat ler...

jgn lupa update...hik22

lupa pulak nak bg tahu nama 2 org bali nie
nama mereka unik...dan pada nama mereka kita dah boleh tahu depa anak ke berapa dan dari golongan/kasta mana..
contoh..

1. igusti putu parayuda = putu tu rasanya anak ke empat...igusti tu kasta dia..golongan pahlawan

contoh nama lagi..
2. nyi nyoman ariani = anak sulung kot..
3. I Ketut sudiarta
4. Kadek Budiman
dan sebagainya....

@xiM said...

BLOGRESEPI,

kami pi ni pun 4 hari jugak..tak sampai 4 hari sangat lah sebab sampai sana pun dah malam hari first ni..Ongkos untuk supir 2 hari 750 ribu rupiah,bersamaan dalam RM280 untuk dua hari..tapi kami berlima so modal supir dalam 150 ribu sorang,dalam RM 55 macam tuh..

@xiM said...

en_me,

memang seronokkkkss sesangat..:)

Faisal Admar said...

best nye. aku gak yang tak sampai bali lagi.

plan nak ke bangkok kot disember lepas intensif dan pb di usm.

so, next trip ke mana pula?

Izan said...

perantau sejati la hang ni... =)
pasni nak pi mana lak???

Wahidah said...

bali again...wah jeles2..

bile la wai nak pi bali pulak ne..isk5

pRincESs_N said...

wahh...beshnyerrr g bali bramai2...Matahari tu..nice laa...hrga pon ok..

NN said...

cepat entry lagik..!!

Ziana said...

next.....!!!

@xiM said...

Faisal Admar,

next trip bulan satu 2010..tungguuu..:)

@xiM said...

Izan,

pasni nak pi bulan januari 2010..ke mana??tungguu...:)

@xiM said...

Wahidah,

first time ni baru sampai..nikli yang dah pi dua kali..:-p

@xiM said...

Princess N,

matahari tu memang best!

@xiM said...

Nikli & Ziana,

ok dah hapdet part 2..sila sial baca dan komen lagik..tq:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails