Followers

Tuesday, June 15, 2010

KOTA KINABALU TRIP DAY 2 - DINNER @ SOON LI RESTAURANT

Entri Kota Kinabalu Trip (Mac lalu) kali ini bersambung lagi..

Hari kedua di Kota Knabalu kami habiskan waktu pagi di GAYA STREET MARKET,kemudian terus menuju ke TIP OF BORNEO,dalam perjalan pulang sempat singgah merasa kesedapan JAGUNG BAKAR & LOKAN PANGGANG..sebelum meneruskan perjalan pulang ke Bandar Kota Kinabalu..Sampai di kediaman Abang Bear dan Dr.shah masing masing dah tak larat..terus berehat,solat dan sebagainya,sebelum bersiap siap pula untuk keluar Dinner di Soon Li Restaurant.

1

muka semua baru bangun tidur..kepenatan kala ni.

2

Masa ni semangat nak makan dah tak berapa nak mekar..sebab dah penat sepanjang hari menempuh perjalanan yang panjang ke Tip Of Borneo..tapi berbaloi sebab Tip Of Borneo itu sungguh cantik!!amazing!memang berbaloi lah perjalanan 2 jam ke sana..

3

tengok muka abang bear pun boleh agak kan dia tengah kemengantukan..

4

Kami pun dah malas nak bergerak..Abang Bear ngan Dr.Shah jer lah yang pilihakn lauk untuk makan malam kali ni..Seafood Restoran ni..tapi lokasi aku tak sure.di Pekan Kota Kinabalu lah kot rasanya..

5

Ini lah spesimen hidupan laut yang ada pada malam tu..tapi macam tak fresh kan..tak kisah lah.Tanpa melengahkan masa,marilah kita melihat apa kah lauk pauk yang kami makan pada malam yang berbahagia itu..mempersembahkan:

7

UDANG GORENG TEPUNG

8

SUP SAYUR CAMPUR

9

IKAN SEBELAH BAKAR

10

SOTONG GORENG BERLADA

11

Nak rate makanan pun aku dah tak berapa ingat bagaimanakah rasa makanan yang di sebutkan..dah 3 bulan berlalu beb..lembap lah sangat kan aku buat entri.nak buat macam mana banyak lagi story lain nak kongsi..sementara ada masa ni aku celah celah la entri lama.Kesimpulannya rasa makanan di Restoran ni sedap.

12

ayuh kita makan dan makan lagi..jangan malu jangan segan..

13

14

Sebagai pencuci mulut ada di beri buah Tembikai kuning dan merah..Alhamdulillah berakhir satu lagi episod makan makan di sini..

15

Abang bear dah tak tahan..tertidur duduk kat sini jugak akhirnya..

16

17

Dah kenyang kan semua..dah dah jom kita balik..

18

Lepas dah siap dinner kami tak larat nak menyinggah kat mana mana tempat..just straight away balik rumah sebab masing masing nak layan mata..dalam kereta pun semua dah layu longlai..sampai rumah semua terus hanyut..menanti esok muncul untuk agenda seterusnya..Keesokan hari nya kami ke kawasan Nabalu Park,Kundasang dan juga Poring Hot Spring..Entri seterusnya lah aku cerita..Adios amigos!!

*Gila babas banyak kerja sekarang ni..tak tercatch up aku..lagi nak tamat financial year ni lagi banyak mender nak kena setelkan..i need to breath..i need to breath..hhmmmmmpppppphhh.....

8 comments:

syaf said...

cis...aku pantang betul bab2 makan nih...terliaur dok...bapak best...

Wahidah said...

Seafood...dh la tgh lapar..panas tgk tembikai sedapnyaaa.kt sini tk de tembikai kuning..tembikai merah pun tk manis mn..tk besh..tp kiwi die sedap giler..suke2..:)

xplorer said...

sedih sampai berlinangan air mata aku tgk gambaq sotong tu . Longlai n layu jer , tak fresh btul

lily lotus said...

menggila punya tempting ni :D...anyway kalau banyak sangat kerja camne pun..jgn lupa rest kay

Faisal Admar said...

sotong berlada dgn sotong tepung mana lg best?

Leez said...

banyak betul entry axim nak buat sampaikan citer dah 3 bulan lepas tak siap lagi. Heheheh.
Kalau kak leez mesti dah lupa...

Eh rindu KK lah...tetiba terpikir nak gi lah next week...hmmm...tengoklah nanti.

Ziana said...

ok ok jom pegi tarik napas..!!
letss..!!
:)

miss KK tooo..!!
jom selak AirAsia :)

♥cikmOt♥ said...

behnya jejalan...banyak lak muka nikli kat lam ni...haihhh

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails