Followers

Thursday, March 13, 2008

Bila Hati Bicara 2

Hari nie ada mendung yang tersirat di wajah anda....ada apa-apa yang mahu dikongsi dengan saya?

Saya rindu pada seseorang.sebab tu saya tak mampu untuk senyum.saya sangat rindu pada dia..dan saat ini apa yang saya rasakan ialah saya hanya mahu dia kembali dalam hidup saya…hmmm

so kenapa tahankan perasaan tue? kenapa tak luahkan saja pada dia?

kenapa saya harus berpatah balik ke belakang...saya dan dia sudah punya haluan berbeza...tapi jauh di sudut hati kami,kami tahu kami ada each other...rumit sungguh keadaan ini untuk di ungkaikan..

kalo begitu... keadaan sebegitu tentu akan membebankan fikiran...

sudah pasti ia nya membebankan fikiran...saya sangka saya sudah melepaskan dia dari hati saya tapi hakikatnya tidak semudah itu...bila mana hanya dia yang terpahat indah..tak mungkin ukiran yang indah itu akan hilang begitu saja....dan saya tanggung rasa yang maha seksa ini...it just like,we've moved on...everybodies moved on....so why should i felt this way..it does killing me when i think about this matter...

kenangan tue memang indah... tapi kita tak boleh hidup dengan kenangan...sebab kenangan boleh 'membunuh' jiwa.... ada hal yang boleh ditahan, tapi ada juga hal yang patut dilepaskan....

percaya atau tak...saat ini saya rasakan biarlah kenangan itu membunuh jiwa saya tapi apa yang saya butuhkan ialah dia...hanya dia...saya mahu dia hadir kembali dalam hidup saya....aaaaaaahhhhh.....saya rasa seperti orang bodoh sekarang....orang bodoh yang mula meragui satu keputusan yang pernah di buat suatu masa lalu....

hurrmmm.... awak kena kuat semangat.... kadang2 kita memang suka melayan perasaan.... tapi ada jugak hadnya.jangan mengalah kalau kita rasa kita masih mampu... jangan putus asa kalau kita rasa kita masih punya peluang...." tapi... kalao semua itu kita nekad putuskan.... kita mesti cuba belajar menerimanya....-

saya sudah belajar untuk menerimanya.....cuba untuk terima keadaan ini..tapi apa yang tersisa akhirnya hanyalah kekosongan dan kehampaan hati....entah kenapa hati saya ni masih lagi berpihak pada dia....mungkin kerna rasa ini tak pernah padam..malah ia sentiasa menyala dalam jiwa...entahlah....naik bingung saya dibuatnya...

percaya tak, kadang-kadang kita seperti mengurung diri kita disatu tempat yang sangat gelap.Kita teraba-raba dalam kegelapan.Kita terlanggar pelbagai benda kerna kita tidak nampak.kalau kita terlanggar tilam... kita masih boleh bertahan, tapi kalau kita terlanggar meja atau terhantuk pada dinding... tentu sakitnya bukan kepalang.... kerana dalam keadaan gelap kita takkan dapat nampak apa-apa pun.Kalaupun kita tak mahu membuka tingkap atau pun pintu kerana kita masih ingin berada dalam keadaan gelap dan selesa dengan keadaan itu, tebuklah sedikit lubang... agar ada cahaya yang dapat masuk.... walau tak besar tapi cukuplah sekadar dapat untuk ia menerobos masuk ke ruang gelap tue... agar cahaya yang sedikit itu dapat memberikan sedikit keselesaan untuk keadaan yang terlalu gelap pekat tue...

saya sudah cuba tapi tiap cahaya yang masuk kemudiannya tidak mampu untuk melawan cahaya yang pernah hadir suatu masa dulu....cahaya yang sungguh dirindui,penuh dengan warna yang berkemilauan hingga mampu menyilaukan pandangan mata saya dari melihat apa-apa lagi...tapi saya selesa dengan cahaya itu...dan saya tahu cahaya itu lah yang saya damba-damba kan sebenarnya...bukan saya tak cuba buka hati tapi hati saya tetap kukuh dan utuh memilih dia..tiada yang lain yang saya harapkan...hanya dia..

ermmm... selagi perasaan sebegitu ditanam dan perlahan-lahan kian menebal dalam diam... tiada apa yang mampu merobahkannya.... setiap manusia tak sama, lampu kalimantang dan lampu neon tetap juga namanya lampu walaupun berbeda cahaya, berbeda saiz, berbeda bentuk.... tapi tetap juga namanya lampu.... digunakan untuk menerangi.... mungkin lampu kalimantang terang dan cahayanya putih.... dan lampu neon cahayanya sedikit malap.... tapi ia masih tetap diguna orang... ermmmm..

so tell me what should i do?

kehidupan ini seperti menulis cerita di dalam diari.Setiap muka surat menceritakan pelbagai 1001 kisah.Semakin banyak kita menulis, semakin banyak muka surat akan kita gunakan.Hingga tak sedar kita menulis dah sampai ke mukasurat yang terakhir.Tiada lagi muka surat yang tinggal.Mahu atau tidak kita kena menulis menggunakan diari baru.... dan diary lama itu kita simpan baik baik kalau kita masih sayang.Atau hanyutkan di laut lepas.Agar ia bersemadi dengan aman.bila kita mendapat diary baru.... kisah pun baru.Setiap kisah berbeda2, takkan ada yang sama.Kalau kita menganggap ia sebagai pengganti, sampai bila kita takkan temui, kerana kehidupan itu berbeda2... anggaplah ia sebagai satu permulaan baru pada sebuah kehidupan baru....

+++++++++++++++++++++++++++++
Kadang-kadang bila kita terlalu bermain dengan perasaan kita akan terus hanyut..hanyut jauh di laut lepas...dan pada masa itu kita mungkin tak dapat di selamatkan lagi.
Hanya menunggu masa untuk karam dan bersemadi di lautan kenangan.
*kepada 'teman' yang sedang bersedih itu,sinar pasti akan muncul jua suatu masa nanti.Saya mahu anda percaya dengan diri dan yakin pada takdir.Insya Allah segalanya akan baik-baik aja...

2 comments:

Ted said...

hurm...itu suara hati anda ke azim?bila kita sunyi, macam2 kita akan ingat k?macam baru pts cinta je..

ektelli, rileksla...ada pepe, jangan layankan sangat perasaan..tp brfikir apa yang baik dan buruk tuk membaiki diri dari pengalaman tu boleh.

n, ted punya love ...pengakhirannya juga sgt complicated..sangat amat la..sampai boleh buat drama k? Pernah hampir putus asa..tp tak boleh give up..

axim said...

axim to ted:

yup...u are right..anything that happen is happen already,just take a positive lesson from that,and thats gonna mnake us stronger in the future....

simpati dengan nasib ted tuh...tapi life goes on right?dont stuck in da pain and sorrow for a long time k....luckily that u never give up...good gal ted..!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails