Followers

Sunday, March 9, 2008

Election Day

Pagi-pagi lagi mak da panggil suh bangun awal,pergi mengundi katanya...mak ngan abah da siap mengundi awal-awal pagi lagi.Aku macam biasalah,bertuah sangat kalau dapat bangun awal-awal ni..dalam pukul 1 tengahari jugak aku,kak tie ngan abg jalee gerak sama-sama ke tempat mengundi..hmm panas-panas camni harap-harap tak ramai sangat la orang.


*Di kanan jalan sebelum masuk tempat mengundi ada markas BA(PAS/PKR)

*Belah kiri plak markas BN...perang peraih undi lorr...

*mula-mula kena semak nama kat daftar pemilih dulu,nak tengok kena mengundi kat saluran berapa..

*dari maklumat yang aku dapat,aku akan mengundi kat saluran 5(saluran untuk pengundi-pengundi yang baru nak belajar mengundi)

*Suasana sekitar tempat pengundian..

*ni calon yang bertanding untuk DUN Kemasek

*ni plak calon untuk PARLIMEN Kemaman

*hmmm ni yang poning ni nak undi yang mana satu....kena undi dengan bijak..

*skang baru pukul 2 petang laa....lambat lagi pukul 5..

*amik gambar ngan kak yah,pengasuh aku masa aku kecil-kecil dulu(kuat BN dia ni,hehe)...takder maksud tersirat yek gambar ni..

*berwajah puas setelah dapat menunaikan kewajipan sebagai rakyat..

Mengundi sudah pangkah pun sudah,so kita tunggu je la keputusan pilihanraya ke-12 malam ni..undian terletak di tangan kita semua,sebab kita berhak untuk menentukan masa depan negara.Harap ketelusan SPR dapat memastikan pilihanraya kali ni bersih dari sebarang permainan kotor.

*harap-harap aku dah buat pilihan yang tepat tadi..nak tau aku undi sapa?....undi adalah rahsia.

2 comments:

Ted said...

hehe..balik jg mengundi ye?ingatkan lepaskan peluang pengalaman 1st time neh...amacam kemaman?bulan ka dacing?hehhe

axim said...

axim to ted:

bulan kaa dacing?undi adalah rahsia kan ted...takleh la reveal,hehe
kemaman mantap....dun worry..paka apa cer..?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails