Followers

Thursday, March 20, 2008

Fi Al-Sukki LaiL

Petang ni kat pasar seberang jaya ada pasar malam..secara jujurnya saya sudah tidak bertandang ke pasar malam ini berbulan-bulan lamanya..cuma tadi tiba-tiba terdetik di fikiran untuk menjengah makanan di pasar malam ini.Daripada tempat kerja ini saya terus singgah,dan pada masa ini hujan renyai-renyai turun,tapi itu tidak menghalang orang ramai untuk membeli makanan dan barang keperluan di sini.

*Saya tertarik dengan mee goreng yang disediakan dalam kuali besar tu,makanya saya membeli sebungkus mee campur (mee goreng + kueytiow).


*bila melihat ayam percik sebegini saya teringat juadah yang biasa di jual pada bulan puasa,ini pun saya beli...terliur laa tengok...hehe
*jagung bakar juga merupakan favourite saya...tak dapat di nafikan lagi....speaking of which,this reminds me a lot to someone that i'll always miss..*yang ni pulut panggang,kalo kat tempat aku pangil ni pulut lepa,setengah tempat panggil ni pulut udang...mana-mana la,janji sedap di makan bila da tanggalkan kulitnya yang da terbakar tuh,
*popia basah juga menjadi pilihan saya,compare dengan popia goreng saya prefer this one

*tak bleh tahan tengok ayam goreng ni..beli jugak seketul untuk ratah-ratah..

waaaah banyaknya saya beli makanan..ni la akibatnya kalau pergi membeli makanan di saat perut kosong,semua benda depan mata nampak macam sedap...takpe lah,sekali-sekala kan..(ayat nak sedap kan hati).Lagipun esok cuti,so malam ni boleh lah santai-santai sikit..

Selesai membeli makanan terus menuju pulang ke rumah.

*len kali kalo nak pegi pasar malam kena bajet-bajet....ni bila da beli itu beli ini sekali da terlebih-lebih daaa....

6 comments:

Wiween @ Awin said...

nak ayam percik ngan jagung bakar!!!!!!!!!!!!!!!! huhuhuhu

axim said...

wiween-->boleh nanti kita kongsi-kongsi makan k...hehe

rudy bluehikari said...

mak aii... banyak nyerrrr boronggg. habis sekali makan ke? disebabkan tank sy kecik...mmg surrender. lepas makan jagung pun dah rasa penuh. pulut panggang tu hati2 makan...sbb ia bersifat kasinogen. sbb hangus arang terbakar tu boleh menyebbkan kanser. :)

axim said...

rudy--->tak habis skali makan pun,postponse esok nyer plak,haha,saya punya tank agak besar jadi mampu untuk menampung makann-makanan yang banyak tuh...nanti nak kena makan timun untuk lawan arang karsinogen tuh..:-0

Mama Shahmi said...

alahai..kecur air liur nengok makanan..hehee

axim said...

mama--->saoa yang tak kecur ayaq liuq tengok makanan kan mama..hehe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails