Followers

Wednesday, January 14, 2009

Aku Langitmu & Kau Adalah Bintangku

I

Aku cari rasa itu
Dalam segulung jiwa yang pernah mati
Aku korek dalam-dalam
Tapi Hampa

Kosong.

Rasa itu telah pergi.
Dan entah bila akan kembali lagi



II

Dia Sahabatku,
Bersama kami tumbuh besar cuba raih angan
Dia Sahabatku,
Bersama kami lalui angkara dunia tanpa putus asa
Dia sahabatku,
Sering hadir dalam tiap kisah cinta itu

Bersama kami Terpuruk pada pelukan satu bidadari
Dan dia mengkhianatiku.


III

Kepada Batu kutitipkan Cintaku
Kerana Batu tak pernah menyakitiku
Kepada Rumput ku pasrahkan ketulusanku
Kerana Rumput tak pernah mengkhianatiku.


IV

Aku kubur pedangku di sini
Cuma sebilah Pedang
Kerana tak sanggup Ku kubur Dosa Ditanganku
Yang terlanjur berkarat.


*Belajarlah tentang indahnya kematian,maka kau akan pahami betapa bererti detail dari pahitnya hidupmu..

9 comments:

Inah said...

wonderful word :)

Dakjaat™ said...

entri ni buat dakjaat rasa nak makan plumbum jerk .. ekekekee! ;p mownink axim!! hows ur day? =)

nazzman ibrahim said...

wahhhh bukan main kawan aku sorang ni hehehe puitis habisss la ko xim..

Dakjaat™ said...

axim2! bile nak turun ke KL ...? aku nak belanje ko makan asap .. hahahhhaahah! ;p

ita.itu said...

wah sakan ko ye wat puisi ek..sure jiwang..haha

meen said...

love those words..very meaningful

Ziana said...

mmg best!!
sgt sgt tesirat!

Beruang Madu said...

Wah wah wah... indahnya bahasamu... ni amik kat mana nih... macam syair pujangga indonesia jer.... mereka sangat pandai berbahasa dan berpuisi... I loikeeee!!!

Lily.Lulu said...

sungguh indah ..
sungguh merdu ...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails