Followers

Monday, January 19, 2009

WARKAH UntuK ADEQ

(Dari kejauhan seorang Abang mengarang warkah ulang tahun kelahiran buat seorang adiknya yang berada di perantauan..Dengan ingatan Tulus Ikhlas Sepenuh kasih yang di curahkan..)





Adik,

Abang harap adik sihat sejahtera di bumi perantauan sana..sedar tak sedar dah 3 tahun adik di mesir menimba pengalaman di daerah padang pasir itu..dalam masa tiga tahun ni banyak benda dah berubah kan,kita semakin meningkat dewasa dan makin mengenal erti hidup yang sebenar nya.tapi adik perlu sentiasa sematkan dalam hati,yang tak pernah berubah sampai kiamat pun ialah ukhuwah yang telah terbina antara kita..ukhuwah yang telah terbina dalam keluarga kita..

Abang masih ingat lagi masa kita sama-sama membesar dulu,sama-sama belajar untuk mengenali dunia ni dengan lebih dekat..masa tu sangat indah kan,walau kita sering bergaduh tapi kita juga banyak ketawa bersama-sama..abang sentiasa terkenangkan waktu kita kecil-kecil dulu...ingat tak masa kita merancang nak lari dari rumah sebab masa tu mak pukul kita,kita sangka mak dah tak sayang pada kita..kita bungkus pakaian dalam kain pelekat abah dan nekad untuk lari...kesudahannya kita bersembunyi jer dia atas pokok depan rumah kita tu hingga abah cari kita...lucu kan jika di kenang kembali..abang juga masih ingat ketika kaki abang luka kerana masuk dalam roda motorsikal,saat tu adik menangis..kalau nak di cerita kan banyak lagi kisah suka duka yang tersemat indah dalam hati kita..

Adik sayang,

Sekarang segala-galanya telah berubah..kita masing-masing telah membawa haluan sendiri.adik ada perjuangan yang perlu diselesaikan,dan begitu juga dengan abang...perjalanan kita masih jauh,tapi percayalah,walau adik jauh dari pandangan mata abang nun di mesir sana namun adik sentiasa ada dekat dengan hati abang..itu satu kenyataan yang tak akan berubah sampai bila-bila..kasih sayang yang telah terbina sekian lama akan tetap bercambah dan akan terus bercambah,selama mata belum tertutup..

Sempena hari yang berbahagia dalam hidup adik ni,abang ucapkan selamat menyambut ulangtahun kelahiran yang ke-23.abang dan keluarga di Malaysia ni akan sentiasa doakan adik selamat dan sentiasa sejahtera menempuhi hari hari mendatang di daerah orang..cabaran lah yang akan mematangkan diri kita,dan jangan pernah gentar dengan sebarang dugaan yang datang..itu semua ujian daripada-Nya untuk menilai sejauh mana keimanan dan ketaqwaan kita kepada-Nya..Abang sentiasa akan mendoakan kesejahteraan adik di sana.



Selamat menyambut ulangtahun kelahiran adik..semoga di panjangkan umur dan sentiasa dimurahkan rezeki..abang dan keluarga sentiasa akan menantikan kepulangan adik..jaga diri dan jangan lupa ya untuk mengirimkan berita buat kami di sini..

Assalamualaikum..

You will always be a wonderful sister to me

HAPY BIRTHDAY MY LIL SIS,

I LOVE YOU!

22 comments:

Ziana said...

soooooooo touching :(

HAPPY BIRTHDAY ADIK...
moga panjang umur and sehat nun di sane.. :)

**
tesenyum baca yg sesame nk lari dr umah... dok pakat bungkus baju :)
biasa laaa..mase tuh terlalu ikot kata hati and x leh nk pk pjg... kenangan zaman kecik mmg menyeronokkan and ade yg bile di igt balik..sebak rasenyer kan...
:)

how r u?
sehat dh?
u tc ya!!
:)

Dakjaat™ said...

nak kata touching tu takleh plak .. coz dakjaat mane ade perasaan buat masa ni .. hahahahah! ;p

neway .. ko ni axim .. memang sayang ngan adik beradik ek ... =) bagus2... boleh la sayang kat aku pasni .. hahahaha! ;p

MiSZuE said...

omg..touching nyee..kan best zue ade abg mcm axim leh lah bercerita masalah itu ini..:(

happy befday kat adik axim yg ke 23..semoga panjang umo dan dimurahkan rezeki..

zai said...

touching toi..huhuhuhu..
ni klau dgn gepren ayat2 dia camne la ek axim??

niway..hepi besday kat adik axim tu..

alhaqimi said...

comey nyer kaseh sayang adik beradik... hmm... teringat kat kakak n adik bul2..

jadi abang yang terbaik taw!!

suesamsudin said...

so sweet....teringin nak ada abg @ kakak mcm ni...masalahnya kita sulong.... :(
happy bday adik....moga hidup sentiasa dlm rahmat n diberkati Allah selalu...dilimpahi rezeki yg halal....amin amin amin....

suesamsudin said...
This comment has been removed by the author.
LannY said...

nak singgah Mesir la jugak..boleh abang Axim..he he....how abt tomrrow plannging abang Axim? wanna go?

Adry said...

veerryyyy sweeettt

Happy Birthday to your lil sis too...

Muka memang seiras tu... hehehe

Adry @ http://www.adrysabry.com

mummysyafie said...

Happy Birthday Adeq..semoga panjang umur n dimurahkan rezeki..

Adeq ni takde blog ke axim??

Masy said...

tacingnye huhuhu. pekata wat satu utk akak yg comel? muehehehe

apepon, epy bday adeq!~

CAHAYA said...

happy besday Axim's sis. Hope all your dreams come true. :) InsyaALLAH.

Inah said...

happy birthday to ur sis :)

untung ada abg mcm axim :)

ddyana said...

epi besday dik da..mmuahzzz

Wahidah said...

i'm touched....

happy bufday to deqda...

Lily.Lulu said...

happy birthday buat adeq!!!

semoga dipanjangkan umur
dilindungi olehNya sentiasa
dan berjaya dalam kehidupan

:)

Insya-Allah

ita.itu said...

lebih kurang mukanye..comel adik ko..happy bday ye

pearlEJ said...

Happy birthday adeq... :)

*SiRibenMerah said...

hehehe.. bestnya baca.. hehehehehe.. happy belated besday adik axim.. =)

Izan said...

aduh syahdunya warkah untuk adik ni. tersentuh sungguh jiwa ku yg sensitip ini. anyway, semoga berbahagia to your adik and all your family...

axim said...

KEPADA SEMUA PENGOMEN DI ATAS,

on behalf of my sister,Thanks to all of you!!

Do pray for pur happiness ok..

Thanks again

Love you all!!

:)

Beruang Madu said...

Adik.. dengar cakap abang tu yer...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails