Followers

Friday, January 2, 2009

IMBASAN 2008:A.X.I.M.U.D version

Selamat Menyambut Tahun Baru 2009 kepada semua..Another Year is Gone..Hope all the wish and the resolution 2008 already granted on this New Year..As for me, Hopefully this New Day will give something Big towards the betterment..

Insya Allah

Happy New Year 2009 and have a good day everyone!!

*******************************************

2008.Tahun yang banyak menyaksikan jatuh bangun aku dalam dunia yang serba mencabar nih..banyak suka duka pahit maung yang harus di tempuhi,atas nama sebuah kehidupan..Banyak kisah tercipta,dan seribu satu pengalaman terbina..Semoga Tahun 2008 yang baru berlalu menjadikan aku lebih Berani dan lebih intelek dalam segala sudut..Insya Allah.

JANUARI 2008

19/01/08

Tarikh keramat buat adik kesayangan aku,adek dah yang sekarang ni berada di bumi mesir..meneruskan perjuangan yang masih berbaki dua tahun lagi..Selamat Hari Lahir adek..

abang doakan adeq akan pulang membawa sebuah kejayaan untuk keluarga kita!!Insya Allah dan Good Luck to u..Abang sayang kamoo..

21/01/08

Detik pertama aku bertemu dengan anies di bumi Penang..dulu aku ngan dia memang satu Uitm dan satu Course tapi tak rapat sangat..Kebetulan aku kerja di Penang dan Anies sambung Master kat USM.


Pertemuan di Chicken Rice Shop ni menjadi titik tolak yang penting sehingga aku ngan dia menjadi begitu rapat sekarang..semoga persahabatan aku ngan dia kan mekar selama-lamanya..Insya Allah..

22/01/08

Selamat menyambut Ulangtahun Kelahiran Buat Angah (Sam's Fiancee)..Semoga Jodoh korang kuat dan berkekalan ke akhir hayat..(bab Fiancee tu aku tipu jer..hehe)

FEBRUARI 2008

17/02/08

Aku dan Anies di jemput umtuk menjadi pengapit pengantin bagi persandingan mempelai Jili dan Senah(rakan kami masa belajar kat Uitm dulu)


memang tobat kecut perut aku masa ni sebab merupakan kali pertama aku jadik pengapit..lega rasanya setelah majlis selesai..fuhh...pasni sapa sapa nak jemput aku jadik pengapit di persilakan ya...ada berani kaaa??hehe

28/02/08

Aku dapat anak sedara baru-anak sedara perempuan yang ke empat-Nurul Nadiah Salwani nama di beri..


Kelahiran yang sangat bermakna buat kak Ina dan suami setelah berusaha lima tahun lebih dan akhirnya Tuhan menganugerahkan cahaya mata yang tiada bernilai ini..Alhamdulillah..



nampak kekok tak aku pegang baby??haha..ok la ni beb practice before aku dapat anak sendirik nanti..Tu ciuman dari seorang pakcik yang penyayang..kehkehkeh

MAC 2008

09/03/08

Tarikh mengundi dan menjadi sejarah buat aku kerana baru pertama kali menjalankan kewajipan untuk mengundi..Undian di tangan Rakyat maka mengundilah dengan bijak..haha


tiada maksud tersirat dalam gambar di atas yek..PRU kali ke 12 ni memang menjadi bualan hangat setelah kerajaan mengalami kekalahan teruk di tangan pembangkang dan tak dapat menguasai 2/3 parlimen seperti tahun sebelumnya..

20/03/08

Keputusan Penuh Kabinet baru Malaysia di keluarkan..

Tahniah buat my Uncle-Dato' Ahmad Shabery Cheek kerana telah dipilih sebagai Menteri Penerangan bagi sessi pemerintahan kali ini..Tahniah!

APRIL 2008


Untuk bulan April 2008 tak banyak kisah yang aku nak ingat-melainkan aku ingat ini ialah bulan membayar Cukai dan declare kan Harta anda...Tapi sampai skarang aku tak bayor lagik Cukai pendapatan aku bernilai RM15.66 sen..Kira camana tuh?Orang Hasil jangan marah naaa...

MAY 2008

11/05/08

Hari ibu yang di sambut di seluruh Dunia..


Ibu saya ialah seorang ibu yang sangat Hebat...selamat Hari Ibu mak!!saya sayang mak lebih dari segala galanya..

12/05/08

Manchester United menamatkan Season EPL2007/2008 dengan menjadi Juara..


untuk liga Juara juara Eropah kemenangan berpihak pada Man United setelah menewaskan Chelsea..

13/05/08

Ayah di sah kan menghidap sakit buah Pinggang..Buah Pinggang ayah gagal berfungsi dan disarankan untk menjalani rawatan Hemodialisis 3 kali seminggu..



Sebagai anak aku turut bersedih dengan berita tersebut namun Tuhan lebih mengetahui setiap satu perkara itu..Semoga Ayah akan di kurniakan kesihatan yang lebih baik dari sehari ke sehari..Kami anak anak akan sentiasa mendoakan ayah..

23/05/08

Detik yang sangat bersejarah dalam dunia Blog aku..di mana ini merupakan kali pertama aku bersua muka dengan Bloggers yang hanya di kenali melalui dunia maya-ternyata pertemuan ini menjadi permulaan bagi sebuah perhubungan yang Indah..


Nilli dan Aley merupakan orang pertama yang aku jumpa sebab diorang amik aku kat Jalan Duta dan terus ke William di mana Lily,Inah,Ziana,Zahir dan EA dah ada kat sana..It's Really nice to have them as my friends.and until now we still be friend eventhough there are so manu obstacles come along...i HEART them so much..Thank's To all of YOU..

Sejarah di mana YKWYA mula terbentuk..

JUNE 2008

04/06/08

Kerajaan mengisytiharkan kenaikan Harga minyak sebanyak 40%!!!harga minyak naik mendadak dari RM1.98 seLiter kepada RM2.70 seliter

Terus aku jarang pakai kereta asyik naik motor jer hari hari pi kerja gara gara harga minyak mahal..!!

05/06/08

Buat pertama kali bersua muka ngan Abang Beruang Madu..Sangat peramah orangnya..dan very friendly..You gonna like him eventhough you wont see him..hehe
Masa ni dia belanja aku makan mee Udang ngan Sate kat Sungai Dua...TQ so much abang Bear!!

13/06/08

SELAMAT HARI LAHIR SAM!!Semoga persahabatan kita akan tetap berpanjangan dan berkekalan ke akhor hayat...Ko dah banyak tolong aku..dan aku rasa ko lah kawan akau dunia akhirat..

Thanks Fren.Really Appreciate dat.

24/06/08

Besday Kak EJ,Bloggers Penang yang peramah dan easygoing nih..
nice to know you akak...looking forward to meeting you again next time..:)

26/06/08

Dinner with Anies kat Golden Triangle Restaurant-Indo Chine Authentic food..
Can we consider this is da first time we dating??hehe

30/06/08

actually Jun merupakan bulan EURO2008..Pasukan Pilihan aku ialah Itali tapi tersingkir dan tak dapat masuk Final..pasukan pilihan kedua ialah Germany dan Final antara Germany danSpain Menyaksikan Spain menang dan menjadi Champion bagi EURO2008.
Memang masa bulan Jun ni masa tidur aku sangat tak tentu dan terganggu..apa apa pun tahniah Buat pasukan Sepanyol!!Congratulations!!

JULAI 2008

Nothing much happened in Julai,tapi yang aku paling ingat skali sebab ada debat antara Datuk Seri Anwar Ibrahim ngan Pakcik aku-Dato' Ahmad Shabery Cheek
pa menang sapa kalah tak penting,yang penting rakyat nak tengok harga minyak Turun..(Alhamdulillah hingga hujung tahun harga minyak dah jadi RM1.80 SeLiter ekoran kejatuhan harga minyak Dunia..)

OGOS 2008

02/08/08

Besday Adeq kita yang Comey nih-sapa lagi kalau bukan Lily Lulu..
maaf naa pa cilok gambar ni dari blog adeq..yang best pasal besday dia ni kitorang sambut kat JB semasa Projek S di jalankan..

03/08/08

Alhamdulillah Projek S berjaya di sempurnakan..menjadi sejarah sebab ni kali pertama aku Keluar dari Negara dan pakai pasport..haha..macam jakun jek bunyi tapi yeah,this was my first time...and it became so memorable because i've been accompanied by the greatest Friend i've ever had..
Walaupun sehari jer aku mampu menjejakkan kaki ke Singapura namun pengalaman dan makna di sebalik journey itu yang lebih menjadi keutamaan..

13/08/08

Hari Ulang Tahun Kelahiran Kak Ina,my Beautiful sister-da one that gave Birth for Little Cutey Nurul Nadiah Salwani..
Semoga kak Ina akan sentiasa berbahagia di samping suami dan anak..panjang umur murah Rezeki..Insya Allah..

14/08/08

Besday orang yang agak penting dalam Hidup aku-Anies Suriani Ibrahim..(hambik ko skali nama penuh terus aku kasi..hehe)
aku masih ingat aku wat suprise kat dia..aku wat wat lupa dia nyer besday..(masa ni aku eksiden motor..tapi aku takmoh highlite sebab tu kenangan pahit..hehe)
Then tepat kul 12 malam tu aku bawak kek untuk dia..hehe..kebetulan dia tengah bersedih masa tuh..harap kehadiran axim dalam hidup anies memberi seribu satu makna..

16/08/08

My best Friend Wedding- Sally Shyrlina Mejeni..Orang Sarawak..
Semoga Perkahwinan Sally dan suaminya kekal hingga Hujung nyawa..saya doakan kamu ya Sally..:)

18/08/08

Chelsea open up the new Season of EPL with easy Victory against Portsmouth..4-0 beb..Cayalah..
dapatkah Chelsea menjadi pendahulu liga??skarang Liverpool yang mendominasi carta..sama sama kita tunggu hingga musim EPL kali ini berakhir..

31/08/08

Merdeka Day Celebration..
Dan di sinilah segala-galanya bermula..:)

SEPTEMBER 2008

01/09/08

Permulaan Ramadhan bagi seluruh Umat Islam seantero Dunia..
harap Ramadhan yang berlalu berjaya memberikan seribu makna dalam diri masing masing..

06/09/08

tarikh keramat di mana ini merupakan Tarikh kelahiran aku..
berat tak aku masa lahir??3.62 KG beb!!haha
Besday Celebration at William..sambut skali ngan Besday Dr.Shah yang menyambut Ulang Tahun kelahiran pada 09/09/08..(sama macam Famoque..hehe)
Buat kali pertama dalam hidup aku dapat Hadiah tiket Penerbangan ke sebuah destinasi yang akan di revealkan pada May 2009-projek H-Percutian bersama YKWYA yang lain..TQ so much to all of you for da very special gift!!

28/09/08

Ulang Tahun Kelahiran mak yang jatuh dalam bulan September jugak..
Axim sayang sangat kat Mak..
Semoga mak akan di panjangkan Umur dan Dimurahkan Rezeki..axim akan sentiasa doa yang terbaik untuk mak..

OKTOBER 2008

01/10/08

Seluruh Umat islam menyambut Hari Raya Aidilfitri..meriah dan merah tema raya kali ni..
Semoga Hubungan kekeluargaan antara kami satu keluarga akan sentiasa di berkati dan di rahmati..Ameen..

01/10/08

Sambutan Ulang Tahun Kelahiran Inah..lama dah tak jumpa Inah since dia skang dah sambung PHD kat Adelaide,Aussie..
Good Luck to you Inah..i never forget you eventhough you think i'm already did..because for me our Friendship is always there..always in the Air..Take Care.

04/10/08

MNN's besday..
Long life and may God will always bless you..

05/10/08

Hanan's Birthday
May you will find your way back Home...

24/10/08

Abang Jalee selamat di nikahkah dengan gadis pilihan Hati..menamatkan Zaman Bujang di usia 30 tahun..
Semoga berbahagia di samping isteri terchenta..

31/10/08

Majlis sambut menantu di adakan di Kemasek,Kemaman,My Kampung Halaman.
Thank You So much kepada semua YKWYA yang hadir dan tolong mengambil gambar di majlis yang mulia ini..TQ so much..i owe you once..

NOVEMBER 2008

11/11/08

Selamat Hari Lahir Buat abang Shuk
May all of your dream will come true..Insya Allah..

17/11/08

Happy Birthday to Kak Tie..
i wish you a happy life and yo'll get everything's that you've ever wanted..i know you will-someday..

DISEMBER 2008

05/12/08

Happy Birthday To my beloved Friend,Ziana..
i know 2008 is a tough year for you..hope you will always be strong and stand still..

11/12/08

Ulang Tahun Kelahiran Kak Ija..kakak kesayangan Ramai..hehe
axim doakan kakak akan sentiasa sukses dalam setiap bidang yang di ceburi..Insya Allah..

14/12/08

Happy Birthday BeruangMadu.Com
may all of your day will always full and fill with laughter and joyous moment..

23/12/08

My Dad's Birthday..he is really truly my hero..no matter what..
Saya doakan agar ayah akan sentiasa di kurniakan kesihatan yang baik,rezeki yang murah dan Umur yang panjang..Ameen..

23/12/08

Hari lahir Sally(my bestfren) sama ngan Bapak aku...Selamat Hari LAHIR sally..semoga panjang umur dan di murahkan rezeki..just nak ko tahu ko tetap akan berada dalam ingatan aku sampai bila-bila..TAKE CARE.

26/12/08

My best Friend's Birthday-Nikli..
Promise me that we always Friend Forever no matter what...Thank's for being one of my good Friend..

27/12/08

My Best Frien's Get Engaged..!!How suprised i am to see him already on his way ti settle down with Chenta Hati nya-Naz..




Congratulation to both of You Guys..Hope everything will always be just Fine..Insya Allah..

28/12/08-29/12/08

Sometimes there always something in this life should be left Untold..:)

I just Know i'm really Happy with 'it'.Enuff Said.

30/12/08

I've got a great news from My hometown-Faiz,my younger brothers passed his PMR with Flying Colours-9 A's straight!!CONGRATULATIONS my LIL BRO!!You Did it so WELL..We all so proud of u..

Nanti Abang Zim belikan Hadiah untuk Faiz ya..Tahniah again!!

31/12/08

just lie down in my house,instead of going out with some friends to Celebrate New Year 2009,i choosed to spent my time alone at Home..and it's really adequate for me,i think..So many thing's happen yet i just could find my way Back Home..and it feel's really Good.

********************************************

SaYonarA 2008

&

WeLComE 2009.

30 comments:

Ziana said...

sethn nyer entry!!
best!!

thanks coz share ur 2008 sweeeeet memories..
:)

tp part nama full anies tuh paling best!!
tesengeh baca ayat dlm () tuh
hehehehe..

ziana doakan ur 2009 akan lebih sweet lg dr 2008
:)

tc ya!!

kami said...

so touch laa axim.. Anyway selamat tahun baru 2009.semua kenangan tu amat bernilai & tak blh dijual beli

Anonymous said...

salam maal hijrah
dan
selamat tahun br,

moga tahun ni
jd lebih baik dr tahun sebelumnyerr..=)

Lady Dyla said...

May ur father recover soon enuff...

n may the "friendship" between u and anies bloom.. :P

Inah said...

hmm..nothing much to say..

hope 2009 will bring more laughter and bright future for u

have a blast weekend :)

Anonymous said...

Huhu...2008..another memorable year. tahun ni aku bertukar status..Thanx for the chip-in in your entry. Another year passing..lesson learnt! Anonther ner year coming..Move forward! Hope 2009 menjadi tahun suksessssss buat kita sumaa..SUKSESS SUKSEEE (lama gak aku tak tgk iklan tu..haha)

Mrs.Sheikh said...

wahh, axim dah apdate dgn detail skali...
ermm...semoga tahuan 2009 ni membawa kemanisan dari kepahitan ok..

insyaallah..

NuRuL wHaTeVeR said...

Axim...

salam maal hijrah 1430 H & new year 2009=)

ddyana said...

mentang2 dh lama x update blog..skali update punyala banyak entri..hehehe..kita mmg dh lama tggu entry baru dr awk..hepi neu yer axim..

FAHMI HAMID said...

wussup bud..hahaha..weh thanx for attending my engagement party..hahaha..kelako weh muke ako dalam gambo2 nie..hahaha

muadzlife said...

salam new year 1430H & 2009.

nice meeting you..:)

Ted said...

hepi nu year axim.bila nak menamatkan zaman bujang neh?aku tunggu ko dulu neh

Wanpetunjuk said...

SALAM BRO....SALAM MAAL HIJRAH DAN SELAMAT TAHU BARU...

SEMOGA TAHUN INI LEBIH MENJANJIKAN KEJAYAAN BUAT ANDA DI SANA....

AXIM...SESEKALI KITA TIDAK BOLEH MEMBERI DAN MELEMPAR KASIHAN PADA MANUSIA....KITA BIARKAN SETIAP DI ANTARA KITA MERASA APA ITU BEBAN...APA ITU KESAKITAN...APA ITU PEDIH...DAN APA ITU KECEWA.....AGAR KITA LEBIH BERSYUKUR BETAPA KEHIDUPAN INI TIDAK SEMUDAH SEPERTI YANG KITA SELALU JANGKA....

SEKADAR BERKONGSI.....

CAHAYA said...

Salam Maal Hijrah dan Tahun Baru. :)

Hope this year will be better and prosperous for you. :) Take care Axim!

IfaH M said...

~Happy New Year 2009~

Rush Murad said...

sekaliarung entry ni..... another year, another day... hopefully yang mendatang ini lebih baik dari yang sudah2... merancanglah yg terbaik...insyaAllah..... minta segala urusan dipermudahkan...

bozzobattousai said...

yg paling best skali liverpool menamatkan tahun 2008 dengan menduduki tempat pertama liga perdana...yeahuuuuuuuu...2009 akan lebih ceria dan manis...

pearl'E.J said...

Happy new year axim!! :D

jom arrr jumpa-jumpaan lagi, tadi pi lunch dgn faisal admar n adik dia... :D

MOLY said...

fuhhhhhhhhhh ..
habis jugak akhirnya baca ...
banyak giler memori kan ....
yang manis itu harus kita ingati dan kenang selalu
yang pahit itu kita jadikan tauladan dan pengajaran ...

semoga tahun 2009 ini akan memberi seribu makna dan pengertian buat axim ..

i know you're a good boy no matter what other people say and judge you ... just believe in urself ..

take care ...
and happy new yearrrrrrrrr !!!

love ya !!
;)

artisticklytouch said...

aku kenal kedai kaler kuning tuh, itu kedai sata paling meriah dekat kemaman kan!!! ha ha

good bye 2008, welcome 2009!!!

aku dengar ko nak kawen tahun neh, betul ke? opppsss...

eedany said...

sinopsis setahun gitu kannn?

Selamat buka diari baru 2009 xim!

Happy weekend to you. tak gi dating ke?

:)

meen said...

azim,

Happy new year from akak..may 2009 brings you joy and more happiness. Keep on writing yaaa..

Wahidah said...

entry sepanjang thn tuh....

pRincESs_N said...

uhuuu....mmg byk memori sthn tu kn...N x tlist...mcm2 ade...papepOn hope 2009 ni akn lebih bmakne...

Unknown said...

hepi nuyer beb.. flashback habisan ni.

bab 14/8 tu.. ayat terakhir ko tu.. semoga berkekalan la ye korang. :)

Zumie said...

happy new year 2009

semoga tahun baru ni dapat membhgiakan axim eks...

Faisal Admar said...

rajinnye buat entry panjang ni hehe. happy new year axim! a fruitful one :)

ita.itu said...

happy new year dik..akak doakan ko ngan anis cpt2 la kawin ek..amin

said...

suka duka 2oo8...

maybe 2oo9 jumpa Yanie lak ek...


(^_^)

::_Yanie Putrajaya_::


*********************************

SYUKS said...

Selamat Tahun Baru 2009 with new AZAM..AXIM !

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails