Followers

Friday, July 3, 2009

SINGAPORE TRIP PART 1-THE PARAGON

Selesai sarapan pagi di Plaza Larkin,Kitorang terus bersiap-siap menyiapkan diri apa yang patut untuk terus masuk ke kota Singa..Nasib baik tak tertinggal passport kalau tak mesti aku kena tinggal..dalam pukul 12 tengah hari perjalanan di mulakan..

A

Tapi sebelum tu kena la tukar duit dulu..kang tak leh nak mebeli dan belah di Singapore baru haru biru..mahal siot currency Singapore sekarang..RM1 = 2.43SGD..Hmmmm kalau cam ni sikit jer lah SGD yang dapat kalau convert duit kita..

B

Pakat-pakat la kami semua tukar beberapa ratus Dollar Singapore..Kata Baru Gaji kan..sila sila habiskan semua gaji anda yer biar tengah bulan Julai ni kita ikat perut makan megi dan biskut kering.Sedap jugak tu kalau cicah ngan air tea'o panas..

DSC_0504

and the journey begin..aku jadik Co-Pilot..hehe

3

aku jadik co-pilot yang memeang tak membantu lansung sebab konpem la aku tak taw jalan dalam Singapore nih..lain la Nikli dan Aida yang sememang nya sering masuk ke Singapore ni..kata kerja kat JB dah dekat sangat ngan tambak Johor tuh..(gambar atas:sampai tercabut-cabut kusyen keter ko kerjakan yer kak non sebab nak amik gambar nyer pasal..:))

C

Skarang ni Imigresen dan Kastam nak masuk Singapore ni dah berpindah ke bangunan baru..tak taw la kot dah lama tapi aku jer yang baru tau..sebab kali last masuk singapore dulu imigresen dan kastam nya kat tempat lain..yang ni nampak lebih bertenaga dan mantap..Baru kan..semua cantik..wallah!

4

Drebar yang dedikasi..thanks encik drebar.

5

Dah masuk Singapore memang kitorang tak bercadang nak lawat tempat-tempat di Singapore ni-memang tujuan nya hanya satu-kitorang nak menjengah pusat beli-belah di Orchard Road..Skarang Singapore tengah ada Sale gila-gila punya sampai 27 Julai ni..ayuh kawan kawan sahabt handai dan rakan taulan kita datang sini dan habiskan semua duit dalam simpanan.

D

Orchard Road here we Come!!

6

Parking kereta berhampiran dengan Masjid Singapore..tapi masjid nya macam surau jer aku tengok..siap bersambung ngan bangunan lain.Tapi kira bagus dah tu sebab ada Masjid di pusat bandar ni.alhamdulillah.

8

Tempat pertama yang kami terjah-The Paragon..Kat sini memang banyak lah butik yang branded branded yang ada..pasukan wanita terus menjadi gila bila melihat butik yang sangat banyak itu memaksa mereka singgah satu demi satu.Pasukan lelaki tersadai di luar butik sabar menanti.nak buek camano..

10

sambil tunggu sambil pose

11

ehhh mana paper bag RAOUL yang hang pegang tadi?

12

sabor je lah aku..mana depa nih..ish ish ish..

13

akhirnya mereka bertiga muncul..terus aku dan nikli sujud syukur kat situ jugak sebab penantian kami dahberakhir..tanpa ku sangka rupa-rupanya itu hanyalah permulaan cuma..hehe..banyak lagi yang hebat hebat menanti.

14

Butik AX..AXIMUD kaa?

15

Tapi part yang best masa kat bahagian Perfume..pehhhh meleleh air liuq gua wa cakap lu..sebab ada selected perfume yang di jual murah..separuh harga dari yang Malaysia mana tak terliur beb..sambar jugak lah mana yang patut..(gambar atas gambar curi-curi amik..kakakaka)

16

Si Nikli ni pulak gila mengumpul kertas tester Perfume..habis semua di rembatnya..nak nak kalau kertas tester tu unik sikit mula lah resah gelisah sebab tak sabar nak rembat..sabaq naa..ada banyak ni kertas yang menarik..sila sila pilih yang mana satu berkenan di hati..jangan Shoplifter sudah..hehe

17

wow..borong perfume tak hengat nih..:p

18

Dari kedai Perfume beralih pula ke Butik Marks & Spencer..kat sini semua dah hilang aku pun tak taw depa pi mana..tinggal lah aku ngan Nikli terkontang kanting kat luar mencari-cari sinar yang masih ada.

19

mana hampa nih..penat aku carik tapi tak jumpa..

21

''Biaq pi kat depa lah..sat lagi muncul lah tu..''..Tak lama kemudian diorang muncul dan the best part is Aida ada beli satu Biskut Cokelat yang sedap..Thanks!!sedap gilos biskut tuh..dah la masing masing memang dah start lapar balik nih..jom la kita pi makan weii..

23

selepas tu kitorang menyinggah di AUSSINO pulak..kat sini lagi lah rambang mata duk tengok semua yang berwarna warni..menarik pulak tuh..ada satu Quilt Cover size Queen yang aku nak beli takdak warna yang aku nak...Alhamdulillah selamat duit aku..kekeke..:)(gambar atas:Nikli berhempas pulas duk cari tapi tak jumpa..)

24

Haaaa ko tengok,sikit punya banyak diorang duk menyoping kat Aussino nih..nasib baik aku tak rembat set pinggan makan empat segi kat sini,kalau tak tak taw nak wat naik flight camana nanti..hahaha..tapi memang cantik gilos pinggan plain empat segi tu(macam lah kat IKEA takder kan..)

26

aku beli Towel Couple untuk Sam dan Angah jer kat sini..hadiah persandingan depa(aritu dah kasi ni kasi lagi..hehe)diorang pun ada beli hadiah untuk Sam dan Angah jugak..beli cadar kalau tak silap..Murah rezeki hang naaa kawan baik ku..

27

Duk tengok -tengok jugak beg Crumpler tapi tentu lah aku tak beli..sebab duit tak berapa nak ada..baik aku beli kasut or baju lagi pueh hati..beg dah ada banyak..Tapi still Crumpler kat sini lagi murah dari Malaysia punya(setelah di convertkan dari SGD ke RM)

28

dengan Tiang..(bila aku nak jadi macam tiang nih..)

29

gambor ramai-ramai

30

The Paragon ni macam Pavillion pun ada..

31

Mannequin yang menarik orang untuk jadi Shopaholic

32

Dari The Paragon Kitorang menuju ke Takasimaya pula..nak carik makan..masa ni da pukul 5 petang..mana tak lapar kan.(gambar atas:dalam lif menuju ke Car Park sebab nak tinggalkan dulu barang barang yang di beli kat Kereta..baru bebas sikit berjalan)

33

bagai itik pulang petang

34

elok plak tuh dalam susunan..hehe

35

Ramai nya orang membanjiri kawasan ni

36

Kawasan Orchard Road ni memang tempat untuk shopping jer..sepanjang jalan tu banyak outlet outlet yang ada..tinggal siap duit jer lah..kali ni misi kami ialah mencari makanan demi memenuhi nafsu makan yang sering minta di penuhi..ishhh camana lah nak kawal pemakanan ekk..masih mencari solusi.

37

Ok kitorang dah sampai di Takasimaya..Aida kata kat sini ada Restoran Nasi Padang yang sedap..boleh la menerai k..Jom kita serbu...!!

(To Be Continued..)

13 comments:

Marzalina said...

wow...bestnya pi perbih gaji kat sana hehehehe

Anonymous said...

Ziana cakap kat aku mak dia sakit admitted masuk hospital Sabtu lepas.Siap mintak tukar cuti dengan aku,kasi alasan mak sakit mak sakit.Jauh mak dia admitted,sampai ke Singapore.Baguslah ada anak macam ni.Mak sakit boleh lagi bershopping berjalan jauh-jauh.Hospital mana mak Ziana admitted ya?Boleh aku lawat nanti.Singapore sale kan sampai hujung bulan.Sempat la lagi aku nak bershopping jugak sambil melawat mak Ziana yang admitted tu.

fusarium solani said...

Salam,
Azim,
Berjalan, makan, berjalan dan makan. Mana tak besar dan bulut muka tu. Haritu Taiwan, pastu Langkawi, skang Singapura.
Next destination please?

fusarium solani said...

:) bila pula nak bawa aku pergi jalan dan makan?

Unknown said...

hehe..time kasih bagi hadiah ek:) cantik sgt bedsheet n tuala couple from aussino tu..serius!
hari tu ko bagi adiah dr langkawi kan?aku ingt azim...hehe..

p/s:sam dpt CK in to him..aku nye xde CK into her ke..hehe...=)

kojah said...

jelesssssssnya asyik shopping2 jerk...

Wahidah said...

asyik berjalan je yea...bestnyaaa

GRuNGe said...

Axim, kenapa ko berjalan semua tempat yang best-best jer? Kenapa aku tak berjalan tempat-tempat yang best-best? Lalalalala.

NN said...

terbalik
SGD1=RM2.43 time tuh..

kalau RM1=2.43SD, hoorayyy laa jawabnya..!!

@xiM said...

Marzalina,

masa tu je lah best nya
sat lagi tengah bulan meraung laaa..

@xiM said...

Anon,

owhhh macam tu kaa..aku tak campur.tu masalah korang.sila selesaikan sendirik yek.

pi la try kat Singapore General Hospital kalau nak melawat orang sakit kat sana.

selamat bershopping!!

:)

Leez said...

I love shopping kat singapore....

Kalau nak shopping perfume murah kat singapore....pergi ke Mustafar Centre!!! Murah sehhh!!!

MOLY said...

nikli & axim kalau shopping kalah kaum perempuan ..
:P

hehehehe ~

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails