Followers

Monday, December 7, 2009

CAWAN CINTA

Semua kasih yang tercipta
Disumbat erat dalam cawan cinta
bersilih ganti bertukar cerita
namun hadirnya bisu,tanpa sebarang kata

Kali ini
Ia mengalir deras
memuntahkan isi indah
dari sebuah cawan cinta itu
perlahan lahan tanpa aku sadar..

Dalam diam
Dalam kelam
Dalam kusam

Cawan cinta mulai retak dan goyah
Menunggu masa menggamit usia menanti belah

Cawan cinta,
Demi jiwa dan rasa yang masih tinggal,
Mampukah kau kembali utuh seperti dulu?

18 comments:

Ziana said...

nih luahan hati or lirik lagu??
musykil plak
:)

en_me said...

kalo cawan nak pecah, pakey tempayannns.. volleeee, ehehe

@xiM said...

Ziana,

ni luahan hati lor..haha..ada ker lirik lagu macam nih..kekekeke

@xiM said...

en_me,

bernas sungguh cadanganmu itu..ekekeke

rudy bluehikari said...

axim, ribut hanya di dalam cawan, boleh diselesaikan insyaAllah. Pabila kita berbalik kepada cinta dan sayang, kenang semua kebaikan, insyaAllah ribut terhenti dengan sendiri. :)

+ mika + said...

tempayan pown nnt retak gak la...

guna je periuk or kuali besi...kompem tahan bocor...hik~hik

KAKTINY said...

tepuk dada tanya rasa..

cinta kan anugerah... (pergh..tetiba.. mentang2 cik abang nyanyi lagu radja, terus teringat lirik tuuh.. kehkehkeh)

selarikan akal dgn perasaan..

@xiM said...

Rudy,

kenang semua kebaikan
dan berbalik pada kasih dan sayang

yeap..ribut itu sudah terhenti.Cuma aku takut ia bisa terjadi lagi,dan saat itu hanya yang batil menebari awan hak..

*ok aku pun dah tak paham apa aku merapik neh..hehehe

@xiM said...

MIKA,

haah kan..kalau pakai te,payan pun retak gaknanti..kalau macam tuh pakai titanium lah.konpem sangat utuh.

@xiM said...

KAK TINY,

memang kena berfikir dengan akal..bukan dengan perasaan..bila berfikir dengan perasaan mesti akan buat tindakan mengikut emosi..dan sendiri akan menyesal di kemudian hari..:)

*aku ada kerna kau pun ada...hehehehe..sedih la tu kann..

E.d.Y said...

oh cawan..ku pikir cawat..ahhaha

Ad Rifza said...

Sudah bermelankolik kah?..hehe.. Nice.. Nampak jelas luahan rasa yang ada...hehe..Apa beza cawan dan gelas?Kan gelas lebih banyak ruangnya?..Gelas Cinta..hehehe

blogresipi.com said...

Aish.. lain macam je lirik nie Incik Azimm... hehehe

Lady Dyla said...

cawan chenta itu mungking kembali...
tetapi yg pasti ia tidak akan utuh seperti dulu..

@xiM said...

EDY,

tak ke pelik bunyinya kalau di sebut cawat cinta..hehe

@xiM said...

AD RIFZA,

banyak bezanya cawan dan gelas..biasanya cawan tak lutsinar..maka tiada siapa yang nampak apa isi di dalam..kalau gelas biasanya lusinar so orang akan tahu apa isinya..:)

@xiM said...

Blog Resepi,

puisi ni biasa saja kak..hehe

@xiM said...

Lady Dyla,

itu pun ada kebenarannya..:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails