Followers

Thursday, December 17, 2009

HOLIDAY @ BALI DAY 2-KETUPAT RESTAURANT

Tanpa melengahkan lagi masa,episod kali ini membawa anda terbang tak berapa nak jauh,ke KETUPAT RESTORAN yang terdapat di Jalan Legian,Pekan Kuta Bali..mari kita lihat apa yang kami makan malam tuh..Jom jalan-jalan!

**********************************************************

29 OKTOBER 2009

Restoran ni Nikli yang cadangkan,sebab dia kata environmentnya best..aku takder hal,dah orang cadang aku tak nak la pulak jadi pembangkang..'Genuine Indonesian Cuisine and Fantastic Seafood'-motto kedai makan ni.

1a

macam best jer ni..Jom!

0

Entrance depan ni memang ada besar besar tulis Ketupat Restoran..nak masuk ke Restoran ni kena lalu jalan ke dalam sebab ia berada di Belakang,masa kami sampai pekerjanya yang bawak sampai ke belakang.Kelaparan Tahap Gaban masa ni,Penat satu hal lapar tak yah cakap lah kan.

2

suasana dime-dime..Romantic sangat

2a

buku menunya..

3

Sampai jer Restoran ni diorang hidang starter berbentuk kerepek ubi.aku rasa ni bukan compliment,kena caj skali dalam bil tapi dah makan kongsi ramai macam ni berapa duit sangat kena kan.Environment Restoran ni aku suka,dan meja kitorang duduk betul betul sebelah pool.nice!

4

mari minum dulu..

4a

encik Tripod sangat berguna masa ni..:)

5

Yana dan Aida..sibuk melayan perasaan

6

Zie dan Nikli,layan SMS tak sudah

7

ni air mineralnya..

7a

Nak tahu tak kitorang order apa??mesti tak sabar kan nak tahu kami makan apa..plan asal nak makan nasi and order lauk-pauk,tapi mengenangkan hari dah malam dan takut tak habis,kitorang just order masakan panas sorang satu..Jom tengok apa yang di order:

8

ini Aximud yang punya..NASI GORENG NENAS..nama ikut menu memang aku tak ingat lah..Presentation gempak betul..tapi nasinya sikit jer,Nenas tu yang limitkan ruang..hehe..Rasanya ok ok lah..tak la sedap sangat dan tak la sampai tak boleh telan.

9

Yana pulak order mender ni,BIHUN SUP aku kira,Rasa kuahnya sebijik macam megi PAMA kat sini,korang pernah makan megi PAMA tak??hehe..tapi sedap jer..Cuma nya maybe sebab dia dah penat so tak berapa nak dapat habiskan bihun sup tuh.

10

Aida Order NASI GORENG UDANG .Yang ni aku lagi suka dari nasi goreng nenas.kalau tak silap aku yang duk perabih nasi goreng ni,lebih berperasa dari menu yang aku order..hehehe

11

Nikli punya-NASI GORENG KAMPUNG..yang ni Nikli kata tak berapa sedap.Dia tak mampu nak habiskan.

12

Zie pula Order yang ni-NASI GORENG BUNGKUS..maaf la,aku tak ingat nama betul nya apa tapi lebih kurang la tu kan..janji nama kena dengan penampilan makanan ok lah.Rasa yang ni pun ok ok jer..macam nasi lemak pun ada..hahaaa

13

AYAM PANDAN-di baham bersama

14

SUP KETAM- aku yang order,additional

15

Overall makanan kat sini ok,cuma aku rasa kitorang macam letih sangat kot sebab dah berjalan sehari suntuk,so tak berapa lalu nak makan..Restoran ni punya kelas tersendiri..korang tengok jer lah presentation yang ada dalam setiap menu..meletup letup dekorasinya..makanan tak sedap jadi sedap jer(bagi sesetengah orang yang mementingkan penampilan makanan).

16

Alhamdulillah kami dah habis makan..

16a

17

nampak tak pool sebelah meja kami

18

Dah siap makan jom kita bayar dan balik ke Hotel..bayar then Orang Restoran tu kemas kan meja..Harganya aku tak ingat,tapi a bit pricey,of course..but never mind,sekali sekala merasa makan kat rtempat orang..memang percutian makan makan yer kali nih..:)

18a

bahagian Ruang dalam Restoran..nice huh..

19

it's time to go to bed..:)

20

Kalau korang nak alamat Ketupat Restoran ni aku pun tak berapa sure..ia terletak di Jalan Legian,Kuta..jalan jalan sekitar Kuta konpem terjumpa lah Restoran yang Nice ni.Dari Ketupat Restoran,kami berjalan kaki pulang menuju Matahari Bungalow untuk berehat dan melelapkan mata sebelum menyambung perjalanan yang masih berbaki dua hari..(*fuhhhh siap jugak akhirnya 6 entri untuk hari kedua ni..stay tune ok!)

(to be continued)

*terjaga pukul 4 pagi dan menyiapkan entri ni..Hari ni last kerja untuk minggu ni..Esok Cuti Maal Hijrah..Tahun Baru menjelma,will we ever be the same again??let us change for a better one..Salam Maal Hijrah everybody!

18 comments:

Q said...

Presentation syantek..interesting terutama buku menu dia tuh. Encek Nikli tak abesh makan?????? hehehehehe maknenyeee tak baper seydap laa tuu. Kalau time lapor2 cengitu gie makan kat williams sure abish heheheeh

@xiM said...

QUMAIRAH,

haah..tak menepati citarasa dia..tu yang tak habes tuh..memang presentation nya sangat cantik..full mark untuk presentation nya..:)
haaa ada entry william nanti..tunggguuu..hehehhe

rya said...

selamat tahun baru fren.. : )

bozzobattousai said...

makan nasik goreng dalam nenas??? menarik...

Adam said...

ko ni kan axim .. macam pelik jer aku tengok .ade jer kat mana2 di malaysia ni .. ntah2 kalau aku pergi tioman, ko tiba2 ade.. hahahahaha!

jom jumpe sebelum ko jadi artist.. kang jadi artist menyombong plak ngan aku .. wakakakakaka!

kucingorengemok said...

nasi goreng kampung dia tak syok sebab tak sama kampung tuuu...

@xiM said...

RYA,

salam tahun baru to you too:)

@xiM said...

BOZZO,

menarik tertarik kau memand da bomb lah!

@xiM said...

DAKJAAT,

aisehhh ko overrated aku tuh..aku duk ada kat penang ni jer lah..haha..bila ko nak mai penang lagik?

@xiM said...

KOG,

betul jugak tuh..kalau kat kampung aku nasik goreng kampung kaler merah-buh cabai kering ngan Bilis..kat kampung ko mesti neza juga kan..hehehe

said...

{ menarik nyer tempat ni..}

@xiM said...

yanie,

sesungguhnya tempat ni memang menarik..:)

Kaktiny said...

bahagian ruang depan rest tu cantik gilos.. cam rumah patung jer.. so cutteee...

.................

salam maal hijrah..
tutup buku lama.. buka buku baru..

semoga tahun mendatang lebih ceria dan sentiasa dirahmati Allah hendaknya.. amiinn...

Mak Su said...

nampak menarik :), marvellous

NN said...

Q, makan tak abis sebab keletihan yang amat sangat..

Selamat Tahun Baru Hijrah to hang, encik axim..

@xiM said...

KAK TINY,

Salam Maal Hijrah Kak Tiny..

@xiM said...

MAKSU,

memang menarik..marvellous!

@xiM said...

NIKLI,

salam maal hijrah untuk hang jugak encik nik

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails