Followers

Wednesday, January 19, 2011

DAY TRIP TO JOHOR BAHRU PART 1 - ARRIVAL,MEETING & JCO DONUT

Pukul 12 tengah malam(19 Januari 2011)

Aku bertolak drive dari Penang ke Kuala Lumpur untuk kejar tiket flight jam 7 pagi ke Johor Bahru.Ada coordinator meeting kat sana so sebagai wakil dari stesen kena lah jugak pergi..kalau ikut plan asal aku akan ke Langkawi tapi meeting ni lagi penting.Dari last week dah book tiket Flight dari KL ke JB..

Tapi kali ni berbeza sikit.

Bila sampai di Hentian Simpang Pulai Ipoh aku dah ngantuk sangat-sangat..so berhenti kereta sekejap dan lelapkan mata..bahaya kalau drive time ngantuk..sedar sedar aku terjaga jam 4.17 am..memang menggelabah habis sebab pukul 6.30am last check in di LCCT..nak tak nak aku tekan minyak kereta 180-190km/J dan manage to sampai di LCCT jam 6 pagi.memang gila.dan aku tak heran kalau lepas ni saman sampai.but at this time i dont have any choice,kalau tak i will miss this flight.

Sampai LCCT terus aku pi mandi, bersiap dan solat subuh..then terus masuk ke gate yang sepatutnya.nasib baik aku dah buat web check in.kalau tak memang babai lah.nama aku kena panggil,aku show up,and i think i'm the last person masuk flight.what more can i say?i'm lucky this time but,better be prepared for next time..yang paling penting aku dapat sampai JB pada masanya..Alhamdulillah.

Masuk dalam flight baru aku boleh bernafas..fuhhh..flight ni just satu jam so memang tak sempat nak buat apa pun..baca magazine baru..dengar MP3..tidur pun just macam macam tu..Flight pagi kali ni tak penuh.seat sebelah aku kosong.

Masa book tiket last week aku buat prebook meal terus.pagi pagi macam ni dah belasah nasi bukhari..tekak kampung sangat..tapi ok lah since masa tak mencukupi makan atas flight pun bagus juga..harga murah sikit kalau book siap siap.

sarapan pagi saya-Kopi dan Nasi Bukhara Briyani

Macam sekejap sangat flight ni.in fact memang sekejap pun.satu jam dah sampai.aku baru sudah siap makan,baru habiskan kopi dalam gelas,tetiba kapten kapal dah announce nak landing..dapat tengok matahari terbit.bestt..:)

Dah beberapa kali jugak datang airport senai..sekarang airportnya dah siap renovate.tambah beberapa lagi lot kedai..nak buat ala ala macam Airport Subang.tak lama lagi mesti meriah.so far kedai tak banyak lagi bukak.aku nak ke Pasir Gudang,so just ke kaunter kereta sewa dan ambik teksi..RM66 dari Senai Airport ke Pasir Gudang

Cuaca elok pagi ni..dan Alhamdulillah jalan tak jammed sangat..sebab sampai di Senai Airport pun dah pukul 8,meeting start pukul 9..so spare satu jam jer masa yang ada untuk bergerak dari Senai ke Pasir Gudang.Drebar teksi ni pun friendly dan nice orangnya..dalam pukul 8.45 am aku sampai di tempat meeting..:)

Dan meeting pun bermula.seronok dapat bertukar tukar fikiran dengan wakil dari semua stesen..In term of myself aku lebih konfiden sekarang untuk bersuara dan mengeluarkan pendapat berbanding dulu..maybe sebab apa apa pun kat stesen aku handle sorang since boss aku dah kena transfer dan our station still waiting for replacement,so aku tahu apa yang aku buat..memang betul pengalaman lah yang akan mematangkan kita.

Waktu minum pagi diorang hidang Lontong Kering.aku tak pernah makan lontong kering macam ni..biasa lontong yang aku makan berkuah kaler kuning hijau..yang ni lain sikit,siap ada kuah kacang,sayur campur entah macam mana ntah,ada serunding,rendang ayam makan sama nasi himpit..apa apa pun sedap jer..bertambah jugak.terima kasih tuan rumah.time lunch hajat di hati nak makan kat kedai Rahmat tapi kenderaan takder so makan di kantin je lah.

Pukul 3.30 pm meeting is over..takder kenderaan memang lah patah kaki.mujur ada teman baik nak datang ambik..Thanks to you(you know who you are)..elok juga keluar dari kawasan pasir gudang ni awal awal sebab this place akan jadi massive traffic jammed..sebab apa jem?sebab ada satu laluan jer di pasir Gudang ni.takder laluan alternatif.entah bila diorang nak perbesarkan jalan.

Pasir Gudang memang merupakan kawasan perindustrian.in fact ramai juga kawan kawan aku kerja di area sini..so tak hairan lah kalau kawasan ni memang sentiasa jammed..oh,lupa nak bagitahu Pasir Gudang lah tempat my ex-boss kena transfer..mesti dia tensen kan hari hari kena mengadap jammed.heheeeee..

Singgah sebentar di City Square..saja jalan-jalan kat sini.shopping mall.tengah jalan jalan nampak JCO donut.terus rasa nak singgah macam lah kat Penang takder JCIO Donat kan..tapi petang petang macam ni seronok jugak kalau pekena kopi dan donat.

12a
me with Aida Hanim @ JCO Donut City Square JB

First time try makan Yogurt kat JCO..aku bukan makan sangat Yogurt tapi yang ni bukan main sakan lagi aku telan..topping kitkat,moshi ngan Buah Kiwi..menarik jugak..lain kali boleh try makna lagi..sambil makan sambil sembang..biasa lah,nak buat apa lagi kan..

Tengah Makan Wea datang join..dia kerja dekat bangunan berdekatan dengan City Square so dah dekat sangat lah nak jumpa..lama dah jugak tak jumpa si Wea ni kali last tahun lepas dalam bulan Julai..sembang sembang kejap then wea ajak makan kat Tip Top Ikan Bakar..actually flight aku pukul 10 malam nanti ke KL semula,tu yang meluangkan masa yang ada ni dengan diorang..

*to be continued

Chocochix said...

lama x jenguk blog u..kekek.. trasa nak memblog balik je..

btw, nape tak fly direct dr penang to jb?

ezu mizu,

haah..lupa nak bagitau naper tak fly direct..sekarang ayah ada di Hospital Kuala Lumpur tu yang aku ke KL dulu..sebab hari Khamis Cuti Thaipusam so ingat nak spend masa dengan family..:)

gud question though..mari lah berblog kembali ezu!!

Imran nyambek said...

stylee...

en_me said...

datang masai x ping2 me pown.. ihiks

Wahidah said...

mmg dh deactivate ur fb account eik...

aperpun keep in touch kay..

IMRAN NYAMBEK,

thanks follow me..:)

EN ME,

bak BB pin or contact number boleh ping dalam Whatsapp NANTI..:)

WAI,

haah memang dah fully deactivate..keep in touch occay..:)