Followers

Saturday, January 1, 2011

HOW I SPENT MY LAST NIGHT IN 2010

Salam 1.1.11..what a beautiful figure right..

Hari ni dah 1 januari 2011.Time really flies.so fast.tak sempat nak kejar.whether you are ready or not,precious time will always ticked away..so here i am,wishing everybody happy New year 2011 and have a great year..May all of our dream will come true This year..Insya Allah.

Today tak buat apa pun..just berehat di rumah,kemas rumah apa yang patut since rumah memang dah berselerak sangat..plan nak pindah rumah belum menjadi lagi..rumah yang nak pindah dah siap tapi still,i'm looking for the perfect time to move..seems like time is not enough.but i will someday.probably bulan ni jugak aku akan pindah.

untuk entri ni aku just nak cerita pasal malam tadi..how i spent my last night in 2010..basically tak buat apa pun,just a boring routine-simple dinner + movie..boring kan.haha.but i thinks that adequate to enjoy my holiday.plan asal nak ke Padang Kota tapi mengenangkan hujan dan pikir betapa sesaknya traffic kat sana so aku cancel lah plan tu.tak mau memeningkan kepala..

1
Bila plan dan cancel nak ke Padang Kota,aku just datang ke Jusco Perda untuk makan malam..dan kali ni aku makan di Black Canyon lagi.aku rasa aku suka this restaurant in term of service dan suasana persekitarannya..seleksi makanan pula menarik..most of Thai Food yang ada kat sini aku suka especially Tomyam..

2
i like the statement-A drink from paradise available on earth

3
i think this is the better choice..sitting here having a dinner with friend,talking about everything and just relax..a better way to enjoy your night..just forget everything for a while.

4
Kali ni aku cuba makan kueytiow ladna kat sini..kueytiow ladna seafood.itu aku yang terjemahkan..dalam buku menu adalah nama yang panjang dan lagi vogue tapi nama jer berbeza,tetaplah ia kueytiow ladna sahaja.Rasanya ok lah..aku suka.tapi still takleh celen rasa Kuah Tomyam.hehehe

5
Order a bowl of Chicken Tomyam..rasa Tomyam ni memang superb lah.the best tomyam in town.aku tak kesah lah kalau korang kata ada tempat lagi best.tekak aku kata kat sini tomyam nya memang terasa lazat sangat.pedas manis masam semua lengkap..i just cant stop dari hirup kuah!!

6
let's eat and Happy New Year everybody!!

7
Sambil makan sambil sembang sambil makan lagi dan lagi dan lagi sampai lah mangkuk semua licin..next time nak try rasa nasi goreng pulak kat sini..harga makanan kat sini slightly mahal but it does worth it..satu mangkuk tomyam RM9.90 i think still reasonable..sebab boleh makan dua orang satu mangkuk tu.

8
see,this is what i'm talking about..licin sampai ke dasar..kalau boleh nak hirup sampai licin tapi buruk perangai sangat kalau macam tu.hahaa..Good Food for good health and Good Life..:)

9
syukur pada Tuhan atas nikmat makanan..

10
Pencuci mulut beli Donat Big apple yang betul betul bertentangan dengan Black Canyon Restaurant ni..saja buat pemanis mulut..tapi the best donat in town still lah JCO donat..yang tu memang takleh celen.

11
Habis makan dalam pukul 10.30..kedai dah nak tutup baru blah..haha..pelanggan terakhir lah kiranya.aku rasa dah banyak kedai yang tensen dengan aku sebab selalu duk jadi pelanggan terakhir..yer lah,lepas makan bukan nak gerak terus..bantai bersembang sampai restoran angkat palang kat pintu baru reti nak balik..
 12
Tengok wayang pukul 12.00 AM..citer TRON jer yang available.aku dengar citer ni sangat lah tak best..tapi still aku beli jer lah tiket wayang sebab takder citer lain dah..orang lain sambut new year tengok bunga api kat shopping kompleks or dataran aku duk dalam panggung wayang..doesnt make any different pun.kalau tak tengok wayang pun aku tidur jer kat rumah.

13
ni gambar masa tengah tengok wayang aku snap sebab bosan..citer ni macam mengarut dan sangat lah mencabar minda sampai aku tak paham..dengan Tron,Flyyn,Clu lah apa benda lah..boleh nak faham tapi entah otak aku tak mahu berfungsi pulak..jalan cerita nya slow sikit dan tak best.aku rasa tak best.entah.lately tengok wayang semua citer tak best.

14
Wayang habis dalam pukul 2 pagi..pergi sambung minum minum kejap kat Nasmir Nasi Kandar Perda..macam biasa lah ramai jer yang ada duk melepak..Budaya rakyat Malaysia makan nasi kandar pukul 3 pagi.heheee..minum minum sembang lagi then balik rumah dalam pukul 3 pagi lebih..

and This is how i spent my last night in 2010.

*Selamat tahun Baru 2011 kepada semua pembaca AXIMUD..saya hargai sokongan anda dan teruskan membaca..take care everybody!!

11 comments:

Leez M. Saaid said...

wow sgt terliur tgk tomyam itieww.

happy new year azim...semoga tercapai segala yg diazamkan utk tahun ini..Insya Allah.

@xiM said...

kak leez,

happy new year jugak..kak leez kena try lah tomyam kat sini..memang sedap..:)

Faisal Admar said...

Happy New Year bro! :-)

Semoga tahun ni lebih baik dari sebelumnya.

Aku lagi best. Sambut new year dengan buat assignment! Haha.

@xiM said...

FAISAL ADMAR,

ok lah tu sambut tahun baru sambil buat assignments..:)

selamat tahun baru untuk hang jugak

rasp said...

best gak celebrate ginie axim...
relaxing :)
have a wonderful new year....

@xiM said...

KAK ZUE,

yeap..very relaxing..

happy new year kak zue!

Dart Hyda Osman said...

Happy new year axim..

citer tron tu memang mengarut..3D pon macam tak 3D..teruk betol dorang sekarang ni..wat filem cam hampes..

Nizam Ahmad said...

xkan boring punya kalau makan2 bersama org tersayang hehhee..

@xiM said...

CAYANG,

betui tu..sangat lah hampes citer TRON tu rasa nak toron toron jer..haishh..

@xiM said...

NIZAM,

wehh jangan nak buat anggapan liar..aku keluar ngan member lah

geraugebang said...

Aslm,
Lama tak menjenguk... sekali jenguk... terbelolok mata kak gerau nengok ko punya kue teow ladna ngan tomyam. Jauh bebenor lak nak pi.Tapi hari tu... yang makan nasi uduk tu kat melaka? macam ada can nak pegi lah... dekat sikit.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails