Followers

Friday, January 28, 2011

SEKADAR LUAHAN RASA HATI SEORANG AKU

Salam bersiaran di Hari Jumaat..

Still in my office,ambik masa rehat kejap nak tulis blog..dah pukul 6.20 pm..jawabnya hari ni nak kena berkampung di pejabat sampai kerja siap baru boleh balik..and this is what i get bila weekdays baru baru ni duk sakan sangat pergi PD dan berseminar di Hotel Hilton Petaling Jaya..sudahnya kerja di Opis pending dan hari ni nak try siapkan juga.suppose boleh buat hujung minggu tapi esok nak kena turun KL lagi..My dad still admitted in Wad Institut Urologi dan Nefrologi,so esok akan lawat dia dan ambil kesempatan jumpa member-member sekejap.

Time is never enough.

I have many things to do yet i have a little time.bukan nak merungut or komplen tapi hakikatnya itulah yang aku rasakan sekarang..masa 24 jam tu macam cepat sangat berlalu.korang pun perasan kan tetiba jer dah tahun 2011..lepas ni tetiba dah tahun 2020 pulak..apa apa pun,utilize lah masa yang ada bebetul..agar tak menyesal di kemudian hari.Its all about how we managed our time actually..if you manage you time well,i believe you will be so successful in so many area in your life.

So many things hapened lately.

Family,friend,career,Lovelife, and all of the people around me.they all always important to me in a different way.i mean,i cannot quite put family and career in one box and try to prioritize them,because they belong to a different category..all i can say,career and family is important to me,as well as all of my friends.But rules of thumb,Family is always gonna be my first priority.Kerja dan kawan kawan boleh tolak tepi bila bicara pasal family..especially in a time like this,time where my dad is not in a really good condition.luckily i have a very understanding brothers and sisters, and we all gonna stick together as one-in a time like this.i love my Family so much-till death do us part.This i promise you.

I try to be cool and act like nothing happened.

But deep inside, i know something crash and burned within me.There will come a time when you feel like you dont belong to anywhere, and nobody can help you except yourself. Maybe i've tried too much. and at the end of the day it's all backfired on me..But it's not a sin when you fail after trying.The real sin is not trying at all!!and thats how i telling myself to be more calm and try to enjoy this life..Because Regret is a waste of time..When we regret we are crippling our present with our past and the conclusion is sorrow,tears and pain. Instead,utilize the time to enjoying yourself..and that's what i'm trying to do..try to enjoy my life and not bother about the past too much.

Let bygone be bygone.

Barang lepas jangan dikenang.and you know what,at this point i have no regret.sebab dari pengalaman lah yang akan ajar aku jadi lebih dewasa.lebih matang.dan lebih tabah untuk jalani hari mendatang tanpa rasa gentar.aku menjadi lebih berani.apa yang terjadi biarlah tersemat di lubuk hati sebagai pengajaran di masa akan datang.yang baik akan aku jadikan teladan.Lumrah hidup-tak semua yang kita nak akan kita dapat.we cant always get what we want,but we always get what we need.itu kerja Tuhan.DIA lebih tahu apa yang terbaik untuk Hamba-Nya..Just have faith.

Aku yakin korang mesti tertanya tanya what happened to me.But aku rasa takder apa yang aku nak luahkan di sini.cuma konflik dalam jiwa sahaja yang berlaku.semua bercampur gaul dalam satu masa.Pasal Family,Kerja dan Orang keliling yang rapat..semuanya bercampur aduk dengan permasalahan yang berbeza buat aku pening dan lansung jadi bingung..This is the time that will determine myself,sama ada aku ni tahan tekanan atau tidak..jatuh terduduk dan bangun semula atau jatuh terduduk dan terus terkulai layu..dan sekarang aku sedang bangkit,tapi memerlukan masa untuk pulih sepenuhnya..masih banyak yang perlu di perbaiki dan di perjuangkan.Dan aku yakin aku mampu.

Biar masa yang jadi penentu segala.

Until that day, aku akan terus berjuang dan mengorak langkah dengan gagah.Biar satu dunia tahu aku bukan selemah yang korang semua sangka kan.aku bukan mudah mengaku kalah macam yang kalian dakwa.aku bukan kaki pengecut seperti yang kau pernah lontarkan pada aku.aku juga mampu berdiri sendiri tanpa perlu kalian di sisi.This is something i should do on my own.Terima kasih atas sokongan dan pedoman.akan aku aplikasikan sampai jiwa aku rapuh dan di mamah usia.Doakan aku berjaya.

Aku mohon,agar Tuhan memberkati setiap hela nafas yang aku sedut setiap hari,dan beri kan kekuatan serta ketabahan hati untuk aku teruskan sisa hidup di Bumi Mu yang sementara ini..

Ameen Ya Rabbal Alamin.

*Selamat berhujung minggu kepada semua pembaca AXIMUD. Saya sedar Blog ini meruapakan wadah terbaik untuk saya ekspress kan rasa hati dan meluahkan apa yang terpendam.Tidak berkait dengan mana mana pihak,sekadar coretan pelepas rasa agar ia tidak menyeksa jiwa..Terima kasih atas masa anda.

6 comments:

ADLIL RAJIAH said...

takpe..semua tu mematangkan kita.. smoga hari2 mendatang lebih baik dan membahagiakan kay!!! all the best!! :)

@xiM said...

Jijy,


Thanks and have a good weekend!

:)

Anonymous said...

ALLAH MAHA MENGETAHUI..

Benedict Bernard said...

morning! jgn lupa ambik saya penghujung bulan tiga nanti ye

neytazs.nad said...

that is the name of life..not just u, i bet that many people out there had facing the same situation but then how we manage to handle it..
first thing first, be strong n dont forget that God will always there for u..
god luck, bro!!

bard. said...

Pengalaman mendewasakan kita. Hidup perlu diteruskan untuk mengejar kejayaan dunia dan akhirat.
Pendinding kita iman,pelindung kita tuhan. Sama² kita berdoa kepadaNya agar perjalanan hidup kita diberkati dan diredhai..InsyaAllah.
'Sometimes the most difficult choices are the very ones that can bring us the greatest rewards'.
All the best and good luck bro.You always have my prayers.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails