Followers

Tuesday, January 25, 2011

SHORT TRIP TO PD PART 1 - ARRIVAL ,MEETING & SWIMMING TIME

Tidur pukul 3.30 am.

Terjaga pukul 5.30 am..Terus gelabah sebab nak bergerak ke Port Dickson pula..Bangun mandi bersiap dan kejut my other family members..actually kak tie yang bangun awal dan kejut aku dulu,tu yang terjaga.kalau tak mesti tak tersedar lah..Pagi ni semua orang akan ke PD kecuali kak tie since dia kerja dan tak boleh ambik cuti..plan Adhoc macam ni thats why kak tie pun tak boleh nak plan cuti dia..Lain kali lah kak tie kita pi Port Dickson sama sama..

1
Dalam pukul 6.30am baru bertolak dari Ampang..pakai dua buah kereta.Shuk pergi ambik abang jalee dulu di Hentian Putra..aku,Faiz dan Kak Ija satu kereta bertolak dulu ke PD takut lambat pulak sampai.so kalau sampai awal boleh uruskan hal penginapan dulu then baru ke tempat meeting.Best jugak bertolak awal awal pagi macam ni..tapi jalan dah mula Jem..KL.what do u expect.

2
Sambil drive sambil lah sembang ngan diorang.kalau tak mesti aku drive terhuyung hayang..ngantuk maa..mana nak cukup tidor..azam tahun baru macam hilang sedikit demi sedikit..my new resolution hari tu ialah Get more sleep tapi nampak gayanya situasi tak mengizinkan..sentiasa berkejar ke sana ke mari..anyway thanks Kak Ija dan Faiz teman aku drive..perjalanan 1 jam setengah rasa macam sekejap jer..Alhamdulillah perjalanan lancar.

3
Sampai PD dalam pukul 8 am..Tak lambat pun sebab aku punya meeting start at 9am..tapi saja lah cakap start pukul 8..at least ada spare time satu jam.Lama tak menyinggah di PD..kali ni baru aku perasan kat roundabout ni ada tulisan Port Dickson.sebelum ni takder atau aku yang memang tak perasan..Wallahualam.

4
Terus bergerak ke Kondo Peranginan my Kompeni..dah buat reservation dulu semalam..ambik dua malam,sepatutnya malam tadi dah tidur kat sini tapi plan berubah sebab abang jalee on the way ke KL so tunggu dia dulu lah baru datang sini.at least dia boleh join sekali..memang tak plan pun sebenarnya,just last minute tapi Alhamdulillah semua datang..Kak Tie jer tak nak ambik cuti.kalau tak lagi best..The more the merrier..:)

5
Kondo peranginan Port Dickson ni luas biliknya..macam apartmen gitu lah.ada 3 bilik tidur 2 Bilik air..Ruang tamu pun besar..Shuk dan Wife dia ambik master bedroom,aku duk sebilik ngan abang jalee,kak ija ambik bilik satu lahgi duk dengan Faiz.selesa sangat kalau kami sekeluarga datang..too bad mak dan ayah tak dapat join..Actually kitorang pun rasa macam serba salah juga nak datang since ayah dan mak ada di Hospital Kuala Lumpur..tapi ayah kata ok so kitorang datang jugak..lagipun sehari jer..esok dah balik sebab aku ada seminar di Hotel Hilton Petaling Jaya pula.

6
Masa dah siap check in semua segala Abang Shuk,wife dia sekali ngan Adam serta Abang Jalee pun dah sampai..direction nak datang sini senang jer..alang-alang semua dah sampai Shuk ajak pi sarapan pagi dulu lah..aku pun dah lambat untuk ke Meeting..so kitorang gerak terus keluar dari kawasan kondo cari tempat untuk sarapan pagi.Boleh jer kalau nak order dari Cafe dalam kondo tapi a bit pricey so better makan kat luar.

7
Makan kat kedai berdekatan jer..Yang baju merah tu Abang Jalee yang baru sampai dari Kemaman ke KL pagi tadi.Shuk tengah buat keluar stroller nak letak Adam yang tengah nyenyak tidur..waktu sekarang ni 8.30 am..lagi 15 minit masa tinggal sebelum aku nak gerak ke Tempat kerja..kang lambat pulak nanti.

8
Kat warung ni macam macam ada..nasi kerabu nasi dagang nasi lemak mee sup mee kari..nasi lemaknya pulak ada macam macam lauk..ada kerang rendang,ada udang masak merah,ada ayam goreng dan lain lain..kitorang pakat pakat ambik nasi lemak berlauk..pakat main ambik sendiri jer..geleng kepala makcik tokey kedai ni.hahaa

9
Aku makan pun dalam keadaan yang rush..tak sempat nak habiskan air tea o panas..takut lambat..so makan cepat cepat then terus aku bergegas pergi ke tempat meeting.diorang duk lepak makan lagi..after makan baru gerak balik ke tempat rehat.

10
This is my first time datang stesen PD ni..before this tak pernah sampai..nasib baik senang nak carik kalau tak konpem lambat sampai.as usual aku akan sampai on time.elok aku sampai meeting start.dalam surat pun tulis pukul 9 am..aku just want to be there on time.heheeeee..

11
Macam biasa lah meeting macam ni..berkesempatan jumpa semua wakil dari stesen lain...nak develop modul GPMS lah apa lah..takper takper untuk contimuos improvement kan..dalam duk berbincang sedar tak sedar dah pukul 12.30pm..so diorang berenti untuk lunch break..aku bergegas nak balik ke Kondo sebab nak beli makanan untuk lunch.boleh makan sama sama ngan diorang kat sana nanti.

12
On the way balik ke PD Kondo singgah beli makanan kat gerai apa nama ntah..beli lah lauk Asam pedas Ikan Pari,Ayam goreng kunyit,sayur campur dan beberapa lauk lain..Balik rumah diorang duk tidur lagi..gara gara semalam tidur lambat..aku memang mengantuk jugak tapi kerja tetap kena jalan beb..

13
Menyelerakan betul lauk lauk ni!!

14
Teringat kat ayah ngan Mak time makan..sebab mak ngan ayah lah yang ajar kitorang untuk sentiasa makan berjemaah,especially ayah..kalau kat rumah memang ayah tunggu anak anak ada semua baru boleh makan..Berkat makan ramai ramai.makanan yang tak berapa sedap pasti akan jadi sedap..Habis makan aku bergerak balik ke Tempat meeting..sambung lagi separuh hari.

15
This station betul betul sebelah laut..kira macam best jugak opis sebelah laut.kalau tensen tensen boleh tengok keindahan laut yang luas terbentang..itu kelebihan tempat kerja sini..masing masing punya kelebihan masing masing lah..dalam pukul 4.30 pm meeting habis dan aku bergerak pulang..
 
16
Balik PD Kondo terus solat dan siap siap untuk swimming..ajak diorang swimming sekali..alang alang dah sampai ni gunakan lah kemudahan yang ada..memang percutian yang singkat lah kiranya.hahaa..

17
18
Yang best masa ni takder orang lain pun..memang kitorang jer yang ada so lagi lah seronok..hari selasa mana lah orang lain datang bercuti.Hujung minggu maybe keadaannya lain sikit..so lets have some fun and lets swimming!!

19
wild guess-mana satu aku??

20
Yang swimming masa ni cuma aku,abang Jalee dan Faiz..Shuk tengah duk nak setel hal apa ntah dalam bilik.dia keluar lambat sikit.Kak Ija nak habiskan baca Novel Ramlee Awang Murshid so dia lah yang tolong ambik gambar..Thanks kak Ija..How i wish all of my family members ada masa ni..teringat tahun lepas masa kat Tiara Beach Resort.semua orang ada..Kak Tie,Kak Ina,adik da semua ada..masa tu Nurul kecik lagi..

21
22
Dalam 15 minit lepas tu baru Shuk dan Wife dia sampai..sekali ngan Adam yang comel nih..How fast time really Fly kan..aku rasa macam baru jer diorang kawen..ni dah dapat anak..dan makin membesar..apa apa pun aku doakan semua ahli keluarga aku akan beroleh kebahagiaan dengan cara masing masing..Insya Allah..

23
Tak apa kot rasanya buh gambar kami berenang..tak lah seksi sangat..biasa jer kan..hehee..Shuk pun terjun kolam sekali.siap nak angkat adam masuk kolam.kalau orang putih kecik kecik macam ni dah ajar berenang..tapi kita tak buat,maybe sebab kita ter lalu berhati-hati kan..Kepada Shuk,Please dont spoiled kan Adam ya.kan jadi macam citer anakku sazali baru ko tahu.heheeee

24
Best jugak swimming..apatah lagi bersama ahli keluarga.tambahan pula dah lama gila aku tak berenang.kalau dulu at least seminggu sekali aku akan turun kolam renang seberang jaya untuk swimming,sebab ia merupakan satu senaman kardio yang baik..

Lepas swimming kitorang bergerak ke Pantai Teluk Kemang..

*To be Continued..

4 comments:

norh said...

happy family :)..
bestnya dapat conquer kolam renang..

Norrul said...

jwpn nya yg paling kanan.btul?

@xiM said...

NORH,

memang best..:)

@xiM said...

NORRUL,

tepat sekali!!

:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails