Followers

Saturday, January 1, 2011

SELAMAT TAHUN BARU 2011

2011
Bismillahirrohmanirrohim..

Dengan nama Allah yang maha pemurah lagi maha penyayang.Syukur Alhamdulillah hingga tika dan saat ini aku masih di beri kekuatan dan ruang untuk bernafas di muka bumi ini..Nikmat tuhan yang tidak ternilai harganya..dan dengan nikmat itulah aku masih mampu untuk melangkah ke tahun 2011.Berakhir sudah 2010,dan digantikan dengan tahun yang baru..

2010

Satu tahun yang menarik aku kira..Banyak peristiwa manis dan tak kurang juga pahit aku tempuhi,dan seperti biasa semua perkara yang berlaku lebih mendewasakan dan memberi pengajaran dalam hidup..Tahun 2010-banyak travel jugak..Januari ke Vietnam,Februari ke Miri/Brunei,Mac ke Kota Kinabalu Sabah,Mei ke Hatyai,Jun ke Singapore lawat Universal Studio,Jun jugak buat trip spontan ke Melaka ngan Kak tie/Ziana,Julai ke Bangkok/Pattaya,Oktober ke Jakarta/Bandung,dan Disember yang baru sahaj berlalu aku berkesempatan untuk menjejakkan kaki ke Phnom Penh/Siam Reaap(Cambodia)..Fuhhh..memang takder can nak simpan duit..

Dari segi pengalaman kerja,Alhamdulillah 2010 banyak memberi ruang pada aku untuk mengexplore my own field.aku lebih diberikan kepercayaan untuk menjalankan satu tugas,dan since my boss got transfered to Pasir Gudang in September 2010 my responsibility bertambah,but i just look that at a bright side..at least i could learn how to manage my section well..not that well,but almost well,if you got what i mean..2011 ni aku semakin bersemangat nak kerja,tambah tambah lagi my new boss akan sampai minggu depan.

Di sudut kekeluargaan,aku boleh katakan ikatan keluarga kami semakin erat dan rapat..adik da dah selamat melahirkan seorang puteri,Nurul Syifa' Salsabiela dan Abang Shuk juga dah selamat ada seorang putera,Adam Syahmi Alwafiy..Bertambah lagi anak sedara aku..the more the merrier right..Cuma bulan November yang lalu tragedi paling ngeri seumur hidup aku pernah tempuhi bila mana ayah dimasukkan ke ICU..keadaan ayah yang kritikal masa tu memang membuatkan kami dah hilang harapan..dengan berbekalkan doa dan tawakal,Ayah kembali pulih namun sekarang masih perlu di beri jagaan rapi.Mak,Terima kasih sebab jaga ayah dengan sangat baik..Terima kasih.

In term of me,myself and i,2010 banyak memberi kesan pada diri sendiri..Aku berjaya kurangkan berat badan dari 91KG ke 75KG within 3 bulan..sampai ramai yang kata aku dah macam orang sakit.(later aku share gambar.hehehe..)start bulan januari 2010 ke Mac 2010..after that aku just cuba balance kan dan sekarang tanda tanda gain weight tu dah ada balik so aku kena create healthy lifestyle semula..i know i can do it.Insya Allah..dari segi personal relationship,aku tak nak komen apa apa pasal itu.cukup hanya aku dan dia sahaja yang mengetahuinya.

Relationship dengan kawan-kawan ada up and down..kadang aku sedar aku jenis tak ambil peduli sangat so i hurt their feeling..sorry for that in 2010.2011 aku akan cuba jadi kawan yang baik untuk kalian.not to mention aku jugak ada a few new friends..Nice to know all of you..kalau ada umur boleh jumpa lagi..Berkawan biar ramai kan..berkasih biar satu..ewwwaaahhhhh...cakpung cakpung..

Selamat tinggal 2010..Kenangan yang manis tetap indah selamanya,dan kenangan yang buruk tetap menjadi pengajaran..Terima kasih pada yang mengambil berat dan ambil peduli,appreciate sangat sangat..maafkan segala salah silap saya di tahun 2010,moga 2011 memberi cahaya dan lembaran baru..

Insya Allah..

*get more sleep,be smart in time management,shed some unnecessary fat,work hard and play hard as well,saving some amount of money,be an obedient son and a good friend,and last but not least do take care of myself more - summary of my 2011 resolutions..so long and goodbye 2010.

mode:sebak.sedih.terharu.teruja.

*imbasan 2010 akan menyusul kemudian..entri kali ni just a brief summary of my 2010..:)

4 comments:

Ad Rifza said...

Selamat Tahun Baru Azim..Moga lebih berjaya dan bahagia ..INSYALLAH..

ain said...

happy new year incik ajim! ^^,

nasazfrog... said...

hey... selamat tahun baru yer xim,, mudah2an apa yg dihajati tercapai... :)

Kaseh said...

happy new year azim...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails