Followers

Thursday, January 20, 2011

DAY TRIP TO JOHOR BAHRU PART 2 - WARUNG TIP TOP JB & SENAI AIRPORT

Sambungan dari entri sebelum ni..

From City Square JB aku,Wea,dan Aida bergerak ke Medan Ikan Bakar Tip Top..Aku pernah singgah makan di sini sekali jer tahun lepas bulan Julai masa ada course 3 hari di Pasir Gudang JB..Lokasi tempat ni aku tak reti nak cakap camana..nanti korang tanya incik gugel yek..sorry..:)

15
Sampai dalam pukul 6 pm..hari dah nak gelap..order air buah.dulu datang oder cendol,ABC ngan Lai Chee Kang kali ni try minum air buah pulak..

16
Order makan Ikan Pari Bakar..nampak sedap jer aku tengok orang meja sebelah order..so aku pun order lah jugak..rasanya memang sangat sedap!!tekak aku kata sedap..patut try siakap bakar ker jenahak bakar ke mesti lagi best..tak order nasi pun.ratah ratah jer.aku rate A+

17
18
Roti Bun tidak dilupakan.sangat lembut,sedap dan berkhasiat.menu wajib kalau datang ke warung Tip Top Johor Bahru..rasa macam nak tapau bawak balik tapi takut juga kalau sejuk tak sedap macam masa tengah panas panas...makan Roti Bun cicah dengan Ikan Pari sambal.lagi lah mengancam.

19
First time aku makan ikan bakar dengan Chopstick..aku bukan terer pakai tapi tengok orang lain duk pakai aku turut serta.boleh la sikit sikit..syok juga pakai Chopstick sebab tak la cepat sangat habis Ikan bakar..heheheeeee..

20
Mari kawan mari rakan mari taulan kita makan

15
21
Satu lagi KILLER MENU kat sini Siput Sedut masak Cili..memang sedap dan srooottttt srooott srootttttt lah aku sedut..cuma aku tak suka siput sedut ada menatang bulat tuh..tak kesah la sebab aku suka makan siput sedut..kuah cili ni cicah roti bun tadi memang two thumbs up!!cukup alasan untuk aku datang makan di Warung Tip Top ni lagi lain kali.

22
7
23
Kalau nak taw lokasi sebenar dekat dengan signboard ni..dari cerah sampai lah malam duk lepak bersembang ngan diorang..u guys rawk..seronok sembang..si wea pulak tak habis habis dengan lawak extreme dia..nice to see you.lain kali jom travel sama sama pulak..dalam pukul 8 pm bergerak ke Senai Airport sebab my flight pukul 10 malam,kena masuk pukul 9.30pm..

24
Thanks guys hantar aku sampai ke airport..appreciate it so much..airport senai sekarang dah siap renovate,banyak lot kedai tambahan..tak lama lagi mesti meriah macam airport kat Subang..International Airport memang kena meriah sepatutnya..lagi bagus kalau boleh buat airport ni tempat shopping penduduk setempat.sementara tunggu nak boarding jalan jalan dulu..dah ada MPH kat sini so kalau korang boring boleh datang baca buku..membaca amalan mulia.:)

26
Flight berlepas jam 10 pm,sampai KL dalam pukul 11 pm..sampai di airport aku siap siap mandi dan solat isyak/maghrib siap siap..kena caj parking RM36.50 sebab dari pagi aku parking kat LCCT..kira ok lah..(lebih 15 jam ke atas caj maksimum RM36.50).Then dari LCCT aku terus bergerak ke Hospital Kuala Lumpur..ayah still berada di HKL..dah seminggu dia ada di HKL..then malam tu aku just spend masa di HKL with my mum and dad.Thats the least i could do..

*keesokan hari nya aku bertolak pulang ke Kemaman pula..ada urusan yang perlu di selesaikan..and my busy Routine goes on and on and on and on and on and on....

8 comments:

Wahidah said...

berjaya membuat wai kecur liur..tahniah...

jgn lupa janji axim bile wai p penang nnati k..:P

@xiM said...

WAI,

ok..kalau mai Penang sila bagitau jangan malu malu ya..:)

en_me said...

bz kannns.. ehehe

Imran nyambek said...

lapar pulak.arrrgh

@xiM said...

EN ME,

memang sangat busy..huhuhuu

@xiM said...

IMRAN NYAMBEK,

u should..heheeee

Benedict Bernard said...

nak siput sedut 1 kilo for me aje tak bole share :)

@xiM said...

BEN,

siput sedut satu kilo takder kat sini..diorang jual satu pinggan..:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails