Followers

Saturday, October 18, 2008

English Premier League

Minggu Lepas EPL takder game sebab beri laluan pada Worl Cup 2010 pusingan Kelayakan..England macam dapat laluan Mudah jer ni..syabas syabas..Tinggalkan kejap pasal World Cup Qualifier 2010 tuh,tumpukan pada game malam ni:Chelsea VS MiddlesBrough..

Dengan jumlah pemain yang injured 11 orang Chelsea still mampu untuk membariskan pemain handalan-yang penting Mid Feld Frank Lampard still ada,walaupun Deco tak masuk dalam kesebelasan utama.
Formasi yang di guna pakai-4-3-2-1..tapi aku kurang percaya ngan Anelka selaku striker..sebab dia tak konsisten.

Dan game pun bermula..agak hambar pada permulaan..
namun semakin baik setelah Chelsea menjaringkan Gol PEMBUKAAN pada minit ke 14 melalui sepakan cantik dari Salomon Kalou..(applause!!Applause!!)..Permainan di teruskan sehingga tamat separuh masa pertama,dengan kedudukan 1-0(Chelsea Mendahului)
Masuk jer separuh masa kedua Chelsea mula membuat serangan Balas yang lebih ganteng-di mana Lampard berjaya membuat tandukan Gol yang Cantik,Malouda juga menyumbat satu Gol,Belleti menjaringkan Gol sensasi dari luar kotak Penalti dan Satu lagi gol kemenangan dari Salomon Kalou..
Perlawanan berakhir dengan Kemenangan bagi Chelsea 5-0...5-0 beb!!Boro memang main macam xder aki..haha...gandingan Downing ngan Gary Oneil pun tak mampu nak menyekat benteng pertahanan Chelsea..Syabas buat The Blues!!(Ada orang tu siap tukar Channel lagik sebab tak sanggup nak menyaksikan kemenangan Chelsea..hehe..Rilek ar bro!!)


habis jer Game Chelsea tu terus sambung lak ngan Game Liverpool lawan Wigan Athletic..agak mengejut apabila Wigan mendahulu perlawanan 1-0 hasil gol dari Zaki(nama nak macam melayu kan..haha)..Tapi aku dah agak,Liverpool memang akan bangkit di saat saat Akhir..Dirk Kuyt memang Hero Liverpool untuk game kali ni...aku rasa dia patut Jadi Man Of the match,hampir buat hatrik tapi satu lagi cubaan goal kena palang lah pulak.Game berakhir dengan kemenangan buat Liverpool 3-2(Goal Liverpool 2 dai Kuyt dan satu dari Riera,untuk Wigan dua dua goal dari Zaki).makanya suka lah peminat fanatik Liverpool ini sebab pasukan Faveret menang..haha,Bravo bravo...kak tie pun sama naik jugak tuh..hehe

Satu lagi game tadi iaitu antara Manchester United VS West Brom..Perlawanan yang menarik,macam biasa la Wayne Rooney tetap jadi Wira United..kalau ikut 2 goal dia buat tapi gol masa mula mula di batalkan..haha...takper,still menang kan 4-0 lagik,hasil goal dari Rooney,Ronaldo,Berbatov dan last skali gol dari Nani..
Keputusan Penuh bagi Perlawanan malam sabtu
Dan yang paling penting Chelsea masih menjadi pendahulu Liga di ikuti rapat Oleh Liverpool dengan jumlah points yang sama..Tapi Man United makin mara selepas Arsenal..Ramai menjangka kan Man United akan bangkit kembali,dengan baki satu perlawanan tertunda lagi..we'll see then..

apa-apa pun aku AKAN tetap setia bersama The pensioners aka The BLUES.

12 comments:

Ziana said...

thanks coz update me mlm tuh!!
papepon... go MU!
:P

CATZ said...

tidor bola.makan bola..minum bola..ye encik axim?

MOLY said...

i know ..
masa nih pa tgk bola adeq ngan kakngah tgh dok melepak

hehehehe
:D

Faisal Admar said...

haha glory glory!

Zura said...

tkpe²..
pape pon MU stil the best..
jgn terperanjat kalo MU plak naik no 1..
hehehehe..

Najib Ariyan Ali Basha said...

Bola??? tak minat lerrrrrr...

LeannY said...

Liverpool....U will Never Walk Alone....he he

@xiM said...

Ziana,

no hal punya..:)

go Chelsea!!:)

==================================

Catz,

yezzzaaa....

@xiM said...

Lily,

:)

==================================

Faisal Admar,

chelsea Chelsea..!!

@xiM said...

Zura,

erkkk we'll see later then..

hehe:)

================================

Tok Bear,

minatkan diri anda..hehe..best woo layan..

@xiM said...

Lanny,

yeah..u'll never walk alone..hehe

NN said...

sini dorang layan liverpool vs wigan.. belum sempat 1sthalf abis pon then tetiba berdengkur sampai pagik.. kununya keletihan yaa amat..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails