Followers

Wednesday, December 16, 2009

TERUBUK MASIN vs BIGGEST LOSER

Malam tadi aku malas nak keluar.

Cukup lah makan apa yang ada kat rumah.Tapi cek peti sejuk haram satu hapa pun takdak..Ikan Terubuk Masin ngan Ikan Kering lain banyak ler..Takpaa lah,makan nasi putih ngan Ikan Terubuk Masin pun Cool apa..walaupun tak berapa nak jadi gizi seimbang.

1

macam banyak la pulak tergoreng ikan masin

2

Nasik putih.Beras banyak lagi kat Rumah aku.siap kena masuk bubuk.bubuk tu menatang apa ek??ada efek masalah kesihatan ker kalau kita masak nasik ngan bubuk??pastikan bekas beras anda di seal rapi untuk mengelakkan kemasukan haiwan ke dalam beras.

3

Sambil makan Terubuk masin ngan Nasi Putih ni jom layan ASTRO

4

Apa lagi,jom kita layan The BIGGEST LOSER ASIA kat channel 702..bagi aku,biggest loser Asia ni sangat la berlakon dan tak natural expression setiap peserta mahupun jurulatihnya..masing masing macam duk tengok kamera and feel that they need to create something to make this show more dramatic..owhh..how tak best nya rancangan ini..i think i miss Bob Harper and Jillian by now..

*'You are suck when you know how to confront with people but can't accept what other people talk about you'.-do you like it when other people talk about you?DO YOU?

**hari ni stesen aku terima GM baru..selamat datang Hj.Zaini dari GAM.

***Lagu 'Separuh Jiwaku Pergi' duk asyik berkumandang dalam pala otak aku.

22 comments:

Adam said...

axim .. aku benci ko boleh tak? kenapa ko mesti menunjukkan gambar terubuk ituw??? hahaha! aku lapar!!!! :P

Q said...

bubuk tu macam kutu beraslah kan axim kan..kalau me me simpan beras ngan beberapa cili kering untuk elak bubuk tu..btw saya nak mengaku never had trubuk masin tapi nampak sedap..mcm wadik ikan puyu yang mak slalu buat.

kucingorengemok said...

kenapa aku rasa benda alah hitam² kat beras tu akan wujud kalau kau seal pun... aku syak dia beranak pinak dalam beras, and mula muncul kalau simpan lama sangat (apa aku cakap ni)

@xiM said...

DAKJAAT,

jangan benci aku,aku tak bersalah..yang bersalah Terubuk Masin ituwww...hahaha

@xiM said...

QUMAIRAH,

kalau letak lada kering memang bubuk tu takder ek??nak kena try la lepas ni..

wadik tu apa??macam ikan pekasam ekk??

@xiM said...

KOG,

atau memang dia produk dari beras??haha..aku pun tak sure..tapi kalau mender alah tu tak menjejaskan kesihatan apa salahnya dia nak mengungsi kat situ..haha

Wahidah said...

terubuk ikan masin ngan cili padi pun sodappppp

Cikgu Zam said...

sala, eh tuan saya suka la ikan terubuk masin tu, tapi dah lama tak makan, menu alternatif yang menyelarakan heheh

Anonymous said...

betul!!!
letak lada kering dalam tong beras tu..
and...kalau termakan pun tak pe..
sumber protein!!!
:)

Kaktiny said...

terubuk masin.. perghh.. mmg layan ngan nasik panas tuuhh...

Zai Zamree said...

uih...dapnya terubuk masin...
dh lama x makan sejak2 blk penang neh...adesss...mn nk cr stok kt sini ek?

Zai Zamree said...
This comment has been removed by the author.
@xiM said...

WAHIDAH,

tapi kalau ada hirisan bawang merah lagi mengancam!!bawang dah habis..hahaha..cili padi tu pun dah kecut..:p

@xiM said...

CIKGU ZAM,

dah lama tak merasa makan ikan terubuk masin..dari Sarawak ni amik kat rumah kat kampung nun..sodap sodap sodap!!

@xiM said...

IBU SINGA,

ooooo like dat arr??ok ok jap lagi pi TESCO jap singgah beli lada kering baru bubuk tu takder..

sumber protein??Gulp..!

@xiM said...

KAK TINY,

yer betul tu kak tiny,memang layan sesangat!!:)

@xiM said...

CIK ZAI,

stok kat penang ni saya pun tak taw..hat ni stok mai dari kampung,beli kat sarawak nun..

said...

kecur air liur tgk menu axim nih...

haih...lapor la plak

=}

@xiM said...

YANIE,

tu baru menu simple..belum buat Kari Kepala Salmon lagi tuh..hehe

Adam said...

kau tetap berssalah AXIM! KO BERSALAH KERANA MENGEPOSTKAN ENTRI YANG BERGAMBARKAN LAUK FEBERET AKU ! Wakakakaka!

kucingorengemok said...

ye ye produk dari beras, tu yang aku nak ckp sebenarnya, hehe

Mrs.Sheikh said...

eh eh.. kite layan lagu sama la plak.. duk bygkan versi perempuan.

biggest loser asia ni cam kurang kan.. erk cam tak mencabar.. over la plak yg kumpulan merah tuhh :D

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails