Followers

Sunday, March 13, 2011

WORKSHOP @ SUNWAY HOTEL - MY CAR BREAKDOWN

Hari ni saya nak story pasal cerita minggu lepas..

8 & 9 MAC 2011

Tarikh ni ada workshop di Sunway Hotel Seberang Jaya..Workshop 5S committee sebagai persediaan untuk menghadapi persijilan semula pada 15 Mac 2011..Dua hari workshop ni yang seronoknya dapat makan free..hehe..kerja jalan juga beb..tapi advantage yang ada grab saje lah..:) 
a

Peserta workshop khusuk memberi kan tumpuan
a

Best workshop macam ni..No pressure

a

Workshop macam ni memang kena buat kat Luar dari stesen..kalau buat kat stesen jawabnya banyak sangat gangguan sebab tersangkut dengan kerja kerja lain..Bila kat luar ni kurang lah sikit gangguan yang ada so boleh fokus dengan apa yang kami nak buat.
a

Time lunch makan di Oriental Cafe Sunway Hotel
a

Makanan kat Sunway Hotel memang best..!!
a

Ada satu insiden yang tak best masa ni..Out of nowhere kereta aku tak boleh nak start..nak kata bateri tak jugak sebab member aku dah jump pakai kereta dia tapi still aku takleh start..panggil mekanik datang.still dia pun tak boleh nak rectify what went wrong with my car..sudahnya Panggil truck tow..Kena lah bayar jugak.actually boleh kalau panggil insurans mai tarik tapi aku rasa kalau macam tu lambat sikit kot tindakan diorang..bayar pun bayarlah janji kereta aku dapat baiki balik secepat mungkin..
A

Bila dah sampai Bengkel Mekanik duk pulun cek..alternator ok,bateri ok..last last that mekanik bukak kunci kereta aku,remote alarm kat dalam..rupa rupanya ada cip dalam remote alarm tu hilang..aku just remember malam sebelum tu remote aku terjatuh dan terburai..aku just masukkan bateri jer balik sebab tak nampak cip tu dah hilang entah ke mana..Kiranya macam safety features untuk my car lah..Immobilizer..takder mender tu yang kereta aku tak leh start..Now i know..solution nya aku balik rumah ambik kunci spare then terus boleh start balik..Alhamdulillah takder apa yang teruk berlaku..ada hikmah kan..sekarang aku tahu yang dalam remote alarm tu ada Cip immobilizer...:)
a
*esoknya 10 Mac 2011 Road Trip to Phuket begin..

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails