Followers

Friday, August 16, 2013

KISAH 8 SYAWAL 1434H

Assalamualaikum. 

Lama saya tidak menukilkan sesuatu di sini. Sebenarnya situasi sekarang tidak memihak sangat pada blogspot untuk di update secara kerap. Ramai blogger sudah mula beralih arah, senang meng update apa apa sahaja di Facebook ataupun di instagram sahaja. Termasuklah saya sendiri. Apa-apa perkembangan terkini boleh lihat di ig saya: azimashaary.

Sayang sebenarnya untuk membiarkan blogspot ini terkubur. Jadi saya telah download application untuk berblog melalui Samsung galaxy note 2 sahaja, untuk memudahkan urusan mengemaskinikan AXIMUD agar tidak terus bersawang dan semakin dilupakan. Mungkin ada limitnya jika update secara terus di mobile tapi sekurangnya ada juga daripada tidak ada lansung. Seboleh mungkin saya akan mencuba.

Kisah 8 Syawal 1434H.

Sedar tak sedar bulan puasa dah habis. Raya pun dah berlalu pergi. Semalam 8 syawal berpuasa 6 untuk hari ke-3 bersama isteri. Untuk berbuka puasa, kami plan untuk menyediakan juadah berbuka Chinese style. Sebenarnya saya teringin nak makan shark fin soup. Wife pula teringin nak makan wantan goreng. So we decide to add on nasi goreng cina dan ketam goreng mentega sebagai tambahan. Ada pula chinese tea. Melengkapkan juadah berbuka semalam.

Wife sediakan nasi goreng cina dan wantan goreng. Saya buat ketam butter dan shark fin soup. Speaking of which, this was my first attempt to make shark fin soup. Tapi kami tak pakai lah shark fin betul. Cari yang imitate pun tak jumpa. Kami guna isi ketam sahaja. Rasanya not bad. Boleh la makan. Syukur pada Allah atas rezeki yang di berikan.

Masih dalam proses mencuba untuk update via mobile, gambar makanan ada di sertakan sekali. The layout might not be so attractive later I edit it back with my laptop.


Wantan goreng


Ketam goreng mentega


Nasi goreng cina. Warna jadi merah Sebab guna mentega lebihan dari meal butter crab.


Beli barang barang untuk buat shark fin soup di jusco qb mall


Plan nak lari petang semalam gagal Sebab Hujan. Plan bertukar ke makan makan.  


Shark fin soup. Ada nama lain tak sebab saya buat tak pakai shark fin pun. 


*it's friday already. happy friday all! Weekend ni plan nak jalan-jalan beraya di rumah saudara mara belah isteri. Insya Allah.

1 comment:

eezard_vazz said...

Wahh sedapnya makan2 bbuka Puasa 6 Syawal... kipidap blogging Pokjim... Welcome back! =P

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails