Followers

Saturday, October 18, 2014

ANCASA HOTEL KUALA LUMPUR + KLCC MUSICAL FOUNTAIN

Here i am.

Back in Kuala Lumpur again. Actually KL ni memang dah macam rumah kedua aku. kalau weekend jer mesti datang ke sini. Dengan tujuan yang berbagai-bagai. Biasanya Running event lah. Tapi kali ni ada tujuan lain. Nak tahu tujuan apa kena tunggu entri seterusnya lah. Hari Jumaat pagi jam 10am 17 Oktober aku naik bas dari Kemasek ke KL. Hari Jumaat kan cuti belah Terengganu. Sampai KL dalam jam 4pm.

Bas biasanya akan berhenti di Hentian Putra. Sebab aku nak naik LRT so berhenti di Pekeliling sahaja. Ambik LRT dan terus ke Stesen Plaza Rakyat. Sebab aku akan checked in di Hotel Ancasa sebelah Pudu Sentral. Alhamdulillah perjalanan selamat.

Checked in di Ancasa Hotel

Ok juga biliknya. NICE!:)

Dah checked in lapar lah pulak. Cuaca hujan kat luar. so malas nak turun. Order dari servis In Room Dining je lah. tadi bas ada berhenti tapi malas nak turun. layan mata lagi best..

Aku order Nasi Ayam Hainan. Rasanya biasa biasa saja. not that great. tapi ok lah. sebab dah lapar sangat memang sekali hadap jer. then after makan rest-rest dan solat.. layan tengok tv cerita drama korea apa ntah.

View from the hotel

Dalam jam 7pm ada my friend datang ambik bawak makan ke Restoran Jepun. Makan sushi dan Ikan salmon, Ikan Saba. Tekak aku ni memang kena sangat lah dengan makanan jepun.. i love the hot green tea. i love salmon. and i love wakame salad. semban-sembang then we decide nak tengok wayang kat KLCC. This restaurant sebelah KLCC jer so tak perlu nak drive kereta lagi. jalan kaki saja di kota metropolitan ini.

KLCC IN THE NIGHT

Kitorang beli tiket wayang dulu then lepak di luar KLCC Park sementara menanti waktu tayangan. this is my first time tengok Musical Fountain here. aku pernah tengok di Tanjung Aru Kota Kinabalu. kat KLCC ni belum pernah. layan lah 2-3 lagu sambil memancut mancut air dengan lampu yang kalerful macam dalam gambar atas. syok lah jugak..Then we watch movie tajuk 'The Rooms'. Kisah cerita hantu Thailand. ada 3 cerita berbeza. tak seram pun. boleh lah. not so great jugak. just so - so. i guess Thailand macam dah hilang seram touch dalam cerita hantu nya.. whatever.

After the movie balik tidor lah untuk agenda esok..

Najib Ariyan Ali Basha said...

hai darling... remember me? dulu pun sorang2 je komen... skrg pun sorang2 je komen... hahaha exclusive tu.. khas untukku... hahaha

salam singgah...

kenang daku dalam doamu terutam doa makan yer... hahahaha

@xiM said...

HAI ABANG BEAR!!! GLAD TO HAVE YOU BACK!! JOM KITA MULAKAN KEMBALI ZAMAN KEGEMILANGAN BLOGSPOT SEPERTI DULU KALA!!

TERIMA KASIH SINGGAH ENCIK AQUARIUS!!