Followers

Monday, June 6, 2016

KINDNESS WILL ALWAYS WIN




Kisah malam tadi dalam flight AK823 dari Phuket ke Kuala Lumpur.

Flight attendant wanita ketika sedang kalut ambil barang untuk buat demonstration safety sebelum flight take off terjatuhkan seatbelt buckle atas bahu saya. 2 buckle. Boleh tahan juga impak nya. Saya di seat 31 D , seat paling last. Tempat luggage atas kepala saya memang khas untuk letak barang-barang tu.

Ada lah rasa sakit sikit. Tapi saya tahu flight attendant tu bukan sengaja pun. Jadi saya ambik seatbelt buckle tu dan serahkan balik pada dia sambil senyum. Berulangkali kali that flight attendant say sorry. Ada dalam 4-5 kali kot. Saya kata it's okay. Takde apa pun. You did that unintentionally so it's okay. Smile.

Ketika flight sudah take off dan isyarat pasangkan tali keledar dipadamkan, flight attendant tu datang pada saya dan dia offer food and beverage on flight. Dia kata you don't have to pay sir it's all on me. Rasanya sebab dia rasa bersalah pasal kes tadi ni. 'Anything sir, coffe tea or hot chocolate?'

I just smile. Nak makan kenyang lagi dh pekena tomyam di Patong beach sebelum ke airport tadi. So saya minta hot chocolate sahaja. Thanks to you! Terus lena tidor lepas pekena hot chocolate ni.

No act of kindness is ever wasted. Because in the end, kindness will always WIN.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails