Followers

Monday, June 13, 2011

FOOD REVIEW : AZIZ MEE UDANG PAK NGAH SG.DUA PART 2

Hari isnin menjelma lagi.

Hari ni hari first sekolah bukak..jalan raya yang sejak dua minggu ni tak berapa nak sibuk kembali sibuk..musim kahwin pun dah berakhir..Alhamdulillah.Tahniah kepada semua pengantin baru..Masuk kerja hari ni dengan penuh semangat,walaupun tahu kerja sangat banyak nak di selesaikan.one step at a time..buat satu satu lama lama siap lah kan..kita bukan robot nak setelkan semua benda cepat cepat..


As usual,lupakan dulu soal kerja..jom cerita bab makan lagi.Malam tadi sekali lagi aku menjengah warung Aziz mee Udang Pak Ngah Sungai Dua.tapi ni bukan kedai yang sama aku pergi aritu.nama sama,cuma lokasi nya berlainan.Restoran ni dari Highway kena masuk ke dalam sikit..ada signboard Bawal Goreng Panas..kat situ lah kedainya.
.


Datang warung mee Udang sure lah kena Order mee Udang.tapi ni bukan aku punya.Dia yang punya..kami sama sama kelaparan masa ni sebab dah pukul 10 lebih baru nak makan..Order Udang laut.boleh tahan besar lah jugak.biasa satu mangkuk macam ni 3 ekor jer.tapi kali ni Order mintak 5 ekor..tak baik tamak tamak..tapi dah sebab lapar kan.haha.rasanya sama macam mee udang hari tu jugak.sedap!
.


Ok aku pun tak paham.lately,bukan lately lah.,sejak tahun ni aku perasan aku suka minum Kopi O.adakah tanda tanda penuaan mula terasa??wallahualam.tapi memang kalau pi kedai biasanya aku akan order Kopi O.dulu biasa order Tea O saja.tak elok lah minum kopi banyak sangat.Caffeine banyak..kena kurangkan jugak.yang penting kena kopi pahit.aku tak suka manis manis sangat..
.


Aku Order Nasi Goreng Udang + Telur Mata.
.

Udang nya dibuat asing..pun 5 ekor jugak
.


Sedap Udang sambal ni habaq hang!!dah la Udang nya boleh tahan besar..pekena pulak ngan nasi Goreng memang mengancam habis..Jenuh nak mengopek kulit jer lah jawabnya.masa makan masing masing senyap sebab khusyuk ..tak toleh kiri kanan dah.
.


Tak teruja tengok??heheheee..Udang yang dah siap kopek
.


Order Jugak Satay ayam.ya ampun banyaknya makan..
.

biasanya satay ada nasi impit.kat area ni tak dibuat nasi impit.Just satay dan timun.


Alhamdulillah kenyang..korang tengok Udang tu memang lah sedap kan.besar besar.Harganya pun besar jugak..agak mahal lah.kalau sekali sekala korang nak makan takper..10 ekor udang sederhana macam tu kena caj RM38.Campur Nasi Goreng 3.50.air kopi o dan tea o limau RM2.20.Mee Udang RM4.50 ,Satay Ayam RM7.50 = RM55.70..hmmm terkedu jugak masa nak membayar.huhu.nak sangat makan Udang Besar kan..macam tu lah harganya.saja nak share supaya korang tak komplen nanti.or else konpemkan harga dulu.


 .
Di kesempatan ni aku nak Ucapkan SELAMAT ULANGTAHUN KELAHIRAN buat sahabat baik,Mohd Norhafsam Maghpor yang lahir pada 13 Jun 198*.dah tua dah ko.moga panjang umur murah rezeki ya..aku doakan kau sentiasa dikurniakan kesihatan yang baik dan kesejahteraan hidup bersama insan tersayang..dah ada anak sekarang moga makin murah rezeki..ameen.You will always gonna be my bestfriend.Take care.

*Ni aku baru nak balik kerja..Esok akan ke Langkawi pula.Outstation.Lamanya tak pi Langkawi!!:)

5 comments:

kemang~ said...

errrrr mcm sedap...tgh lapo nihhh :)

Leez M. Saaid said...

adoiii besaqnya udang
akak tgh puasa ni...meleleh2 ayaq liuq tgkkk.....haissshhhh

rasp said...

uishhhh kalo tau awai2 tempat nie..
nak terjah gak le...
terkecur tengok itu udang :)
safe trip ke langkawi!

Nieda said...

Waaaaa...banyaknya makan.

Nieda said...

Waaaaa...banyaknya makan.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails