Followers

Sunday, September 9, 2012

RACE REPORT : 16.8KM ADIDAS KING OF THE ROAD 2012

Lamanya aku tak bercerita pasal event larian.

 Since last month kita sibuk puasa dan raya maknanya dah lebih sebulan tak join event larian..paling last ialah Seremban Half Marathon..So pada 9 September 2012 aku kembali lagi berlari event ADIDAS King Of The Road 2012. To be honest aku tak register this event..sebab plan asalnya aku akan ke Manila Filipina dari 6 - 10 September 2012. So plan ke Manila Canceled, then aku start cari sapa yang nak jual BIB kat aku. Thank Rudy sebab jual this BIB pada aku!


Sehari sebelum this event aku di Penang sebab attend kenduri kahwin member opis(rujuk entri sebelum ni) . So mintak tolong Faiez yang ambikkan racekit.Tq ya! then aku naik bas ke KL, sampai KL jam 12.30am pi makan dulu kat dagang avenue foodcourt pastu balik tidor..Pukul 6am baru terjaga padahal event akan start pukul 6.45am!mula lah kelam kabut mandi solat subuh dan sebagainya.


Dan seperti kebiasanya, aku akan sampai on time di tempat kejadian..Tempat mula berlari di depan Sunway Pyramid Subang Jaya. sampai pukul 6.40am mula lah gelabah berlari lari ke starting point..nasib baaik dapat tempat parking kereta dekat dengan starting point..tapi as usual lah bila dah ramai orang so masa pelepasan pun semua jalan slow jer dulu..legaaa..tak lambat ye.just on time..set Endomondo and i'm reay to go.Lupa nak bagitau aku join 16.8KM..ada 10KM juga.Flag off untuk 16.8 km pukul 6.45am, manakal flag off 10 KM jam 7am.



First time masuk KOTR ni.Tahun lepas aku tak join..Route nya adalah atas Highway sepenuhnya..so ok lah jugak..tak lah terlalu berbukit walaupun memang ada part part berbukit..10 KM pertama aku manage to get 1 Hour 1 minutes..Then lepas 10 KM aku mula slow..mula mula berlari ngan Faiz then lama lama macam biasalah kena tinggal..Faiz target nak habiskan dalam 1 Jam 30 Minit. aku cuba ikut pace dia tapi laju sangat lah.so in the end aku just follow my own pace. Ikut kemampuan diri lah ya kalau berlari.


Pasukan sorak memberi sokongan. siap main kompang


Water station pun banyak disediakan.


69!!! thats my birthday!!


Masa ni baru terserempak Chan kawan arman..


Banyaknya cawan kertas tuu..


Di KM 14 berhenti di water station mintak orang ambik gambar


Matahari dah mula meninggi..15KM berlalu..1.8km to go!!


Lagi 800m perut mula meragam..bahan nasi lemak di Dagang Avenue Food Court semalam ah ni


Akhirnya berjaya menghabiskan larian 16.8KM!! aku berjaya habiskan dalam 1 Jam 50 Minit..memang lambat..aku tak berhenti pun cuma pace agak slow..lagi slow dari 17KM masa malakoff penang bulan Mac yang lalu..this is not my personal best but hey, i did managed to finish the race and thats what more important right?


Zamell dan Sazzo, orang first skali aku jumpa di Finishing line


Faiz dan Zull yang laju. Faiz habiskan 1 Jam 33 Minutes. laju!!!


Rindu sangat pada #Gengkakilari!! lama dah tak training sama sama..kali ni macam lagi ramai jer ahli #Gengkakilari yang hadir..ada muka muka aku tak familiar sebab kawan zarul, kawan aidid, kawan sazzo..nice to meet all of you guys anyway!Apasal lah ko tak join Izwah. kalau tak leh bergambar beramai ramai..(teringat masa Brooks dulu)


Me and Aidid Marcello


 Another Medal for my collection


The Finisher Medal for KOTR 2012.


Ada booth Nestle disediakan..sediakan bijirin dan air Milo..try cari Uncke LJ kat sini  tapi tak jumpa..maybe dia busy dan ada hal lain..


with geng geng pacemakan


Sembang sembang sementara tunggu jalan tak berapa nak jammed


Edi berlari 10 KM 


I managed to finished within 1 hour 50 minutes with average pace 6.37 min per KM. It was so good to be back in the running event again after resting for more than one month..I feel good to see familiar faces and met so many friends here especially #gengkakilari members..yes. I'm back! :)..Jumpa lagi semua dalam event akan datang ya!

*Dari Sunway Pyramid kitorang straight ke rumah Zamell sebab dia ada buat Open House..Rumahnya di area Puchong. Next entri aku cerita pasal Open House di Rumah Zamell dan beberapa buah rumah lagi. Insya Allah.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails