Followers

Monday, September 24, 2012

REST IN PEACE CIKI, WELCOME ZORO TO OUR FAMILY!!

Kak Tie ada kucing. Nama Kucing kak Tie Ciki..Dah dekat 5 tahun Kak Tie bela..since 2008..The funny thing about this sebab sebelum ni aku tak pernah bayangkan Kak Tie akan bela kucing..Sebab aku tahu kak tie bukan gemarkan kucing sangat pun.but ciki mengubah segalanya..Ciki ialah penyebab Kak Tie jadi Cat Lover.


Long story Cut short.Bulan lepas masa raya Aidilfitri Kak Tie tinggalkan Ciki di Kedai Haiwan Peliharaan Ampang. Dah nak sampai jadi ajal Ciki gamaknya. Ciki Mati masa orang kedai nak keringkan bulu ciki lepas mandi dengan hair dryer..Jantung Ciki berdegup kencang dan terus meninggal di tempat kejadian.Rest in peace Ciki. I know i didnt know you so well, but i hope you will be fine in Cat's heaven. Kak Tie sangat sedih dengan apa yang berlaku. Teman yang sentiasa menemani dalam rumah dah tak ada.memang sangat sedih. tapi itu takdir Allah.


Now Kak Tie dah tak kesunyian lagi.

Memperkenalkan Zoro, our new family members..6 bulan..and he is super cute!!Persian cat..Ciki tak ada pengganti tapi sekurangnya Zoro boleh jadi penawar rindu kak tie setelah ketiadaan Ciki..welcome Zoro!!kami mengalu alukan khadiran anda dalam keluarga kami..yang penting Zoro akan jadi sebab Kak Tie gembira semula di dalam rumah.


Kak tie and her new baby..Ronorua Zoro


Tadi sampai di Ampang baru first time aku jumpa si Zoro..sangat aktif dan bertenaga..Kucing muda macam ni lah..suka explore.semua benda dia nak buat main.pantang nampak benda atau tali terjuntai pasti akan dia usik..suka pulak aku tengok kucing ni..comel!!


Aku tengah caj blackberry sibuk Zoro duk main wayar..and for the first time aku rasa macam tak geli ngan kucing..just let him main je lah ngan wayar tu.


You want to know something?i'm not a cat lover. biasanya dengan kucing aku akan jadi sangat geli dan tak suka sangat..nak sentuh pun aku tak gemar.tapi tengok si zoro ni rasa nak belai dan nak pegang..and i just realized it's not that bad pun..ok jer kalau dah pegang..cuma still rasa kekok..but this is new for me!aku boleh pegang kucing!!


Zoro dah penat bermain. Muka macam nak tidor..aku kena lebh berkasih sayang dengan Binatang lepas ni..sebab Rasulullah pun sayangkan Kucing..tapi takdelah aku sampai rasa nak bela..just lepas ni pandangan aku terhadap kucing akan berubah..tak lah geli sangat..boleh la kalau setakat nak belai dan peluk sekejap sekejap..

*Life is a series of natural and spontaneous changes. Don't resist them - that only creates sorrow. Let reality be reality. Let things flow naturally forward in whatever way they like

1 comment:

mummysyafie said...

teringin nak bela kucing..tapi sebab asma ni lupa kan jelah. abang n wawan minat betul ngan kucing.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails