Followers

Thursday, May 5, 2011

ROAD TRIP TO PHUKET & KRABI DAY 3 PART 3 - JOURNEY TO KRABI : DINNER @ BUFFET RESTAURANT

Jom kita makan-makan pulak!!

12 MAC 2011


Kelaparan.Maka petang itu kami singgah makan malam di sebuah Restoran Buffetd i Krabi.Nama restoran aku tak taw sebab tak reti baca bahasa Thailand.
.

aku syak kena bayar per head 159 Baht.
.

Restoran ni ala-ala macam Soeoul Garden dan macam Restoran Red Wok kat Bangi..semua makanan disediakan secara Buffet.makan lah sebanyak mana yang kita mampu tapi takleh membazir.setiap 100 gram membazir ada harganya kena bayar nanti.Baguslah.boleh elak pembaziran.
.

ada makanan yang aku tak pernah nampak..
.

Untuk yang ni macam biasalah.ada nasi Goreng nasi Putih dan lain lain..
.


Ini ialah seleksi untuk Barbeque dan Steamboat..
.

Kuali yang dia bagi khas untuk steamboat dan Barbeque sekali..kitorang tak reti nak buar camana so panggil pelayan kedai tu suh tunjuk ajar.lawak pulak aku rasa.sebenarnya aku malas nak memasak masak ni..tapi biar lah orang kedai ni buat..dia pecahkan telur dalam kuah nak kasi pekat then yang lain lain tu kami masak sendiri lah.
.

Nampak macam tak menyelerakan je .haha
.

Jom makan makan!!
.

Sedap jugak..best lah makan kat sini.memang tengah lapar pun.
.

Desert ada macam macam.aku makan yang ni.
.

Dari petang sampai ke Malam..This Restaurant kawasannya Quite big jugak..makin malam makin ramai orang datang.yang penting ni Muslim Restauran dan dijamin Halal..nak bagi alamat pun aku tak sure kat mana tapi ni kat Krabi.habis setel makan kitorang bergerak untuk Check in di Hotel dan berjalan jalan di Krabi Walking Street..
.
*to be continued.

2 comments:

mummysyafie said...

jim..banyak benor makanannya..patut la ajim nampak berisi sikit lately

Myza Pesona said...

Salam kenal,
Kuali tu saya pernah jumpa masa trip ke Siem Reap tahun lepas.

Kuali tu digunakan untuk masak Lembu Naik Bukit which is signature dish kat Restoran Hj Musa di Siem Reap.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails