Followers

Friday, May 13, 2011

TRIP PORT DICKSON PART 3 : JOGGING,SWIMMING,BANANA BOAT & SAYONARA!!

Ini part terakhir entri TRIP PD hujung minggu lalu..

8 MAY 2011

Pagi-pagi dah bangun pukul 6.30am untuk solat subuh..entah macam mana dapat kekuatan nak bangun awal walaupun malam tadi tidur pukul 3am.maybe sebab mood bercuti so rasa kena lah bangun awal.Rugi pulak kalau bangun lambat..
.

Misi utama pagi ni ialah berjoging bersama abam sepul..Bukan senang nak berjoging ngan dia wehh..ni lah kesempatan yang ada.Aku ngan dia menyusuri pantai teluk kemang yang agak bersimpang siur treknya..then buat senaman ringan ringan kemudian menyusuri Pantai Teluk Kemang yang tak berapa cantek ni..pantai kat PD ni tak berapa best lah kan.maybe sebab dah ramai sangat orang..anyway,seronok dapat exercise pagi-pagi.Cerah bijik mata..
.

Selesai Berjogging call Nikli ajak mai ke area Pantai untuk sarapan pagi di tepi gerai yang berhampiran..belakang Resort jer.depa dah start meniaga jam 8 pagi..sebelum tu sepul suh Nikli bagi Berus gigi kaler pink kat Nita.depa memang suami isteri yang sejati.Berus gigi pun nak kongsi.tak perlu aku cerita tapi nak cerita jugak.so korang boleh imejin lah keakraban laki bini tu.i likee..hehe
.

Nasik lemak ni menurut kata sepul dan Nikli tak sedap.aku tak makan sebab aku makan Telur separuh masak dua bijik..Protein uol!hehe.minum minum pagi dan sembang macam ni memang best..tapi kesian kat depa lah sebab nasi lemak tak best..nanti balik bilik balun ayam ngan hotdog okeh.
.

Tengah kami duk makan duk baca tweet.tengok lah Cik Burn Tweet tanya kami kat mana..so tweet balik ajak dia mai join sarapan pagi..(#kuasatwitter)yang lain lain semua duk enak melayan mata lagik..Nikli kol Yus ajak mai makan skali..seronok bersembang dengan Yus..nak nak bila aku taw dia buat kerja pakai Instrumen yang macam makmal aku pakai.hehe..korang jangan jengkel okeh.
.

Lepas dah habis makan lebih lebih kurang,kami semua melangkah masuk balik ke Sri Pena Resort..dah ramai orang duk mandi kolam..balik bilik dulu lah makan apa yang patut since tak berpuas hati dengan nasik lemak tadi.
.

explaination kat atas tu patut ada di sini..belasah je lah.
.

Dua anak kecil ni dah bangun tidur..Nyla tengah hisap Susu..Umar pun lapar tu..tak lama lagi mesti lagi bertambah la anak anak kecil ni dengan kehadiran anak anak baru..Insya Allah akan ada rejeki lah tu pada kawan kawan yang masih belum dikurniakan cahaya mata..at least diorang dah kawen.aku ni bila lagik ntah?biar lah misteri..
.

Semua dah bangun..parents sibuk bagi anak makan.mithali sangat
.

Thanks Buzu sebab duk bawak Oven..at least boleh la kitorang panaskan BBQ malam tadi dan buat sarapan pagee..sedap lah makan ayam panggang ngan sosej..tak sia sia banyak lebih malam tadi..sambil makan sambil duk layan Cerita animation Dragon Ball kat NTV7..best siot kartun jepun ni..
.

and now it's time to swimming yowwww!!
.

Makan takleh penuh penuh..kalau tak mesti tak best swimming..so agenda seterusnya ialah mandi Kolam di tengah pancaran matahari supaya kulit menjadi Tanned dan cantik seperti latino.Nyla pun turut sama dalam acara mentanned kulit dalam swimming pool.Hoyeahhh..
.

dua beradik lain mak lain ayah..
.

acara bergambor dalam air tidak akan dilepaskan..
.

Ikan duyung Jantan yang berenang renang..seksi tak??
.

Alang alang semua ada dalam pool ni jom main game..
.

Game apa wei??game fight-fight dalam air!!
.

Itu dia peserta pertama Kita Nikli yokohama dari Jepun VS maksu fernando dari Spain..Kelihatan Nikli begitu bertenaga menolak maksu dan akhirnya maksu tewas jatuh kecebur keceburrrr dalam air..Nikli won!!!(*applause!!applause!!)
.

Peserta kita yang seterusnya ialah Sepul aishkben dari Jerman melawan Nurman bachan dari India..wisel dibunyikan dan pertarungan sengit berlaku..Sepul begitu ganas dan rakus sekali meragut lengan Nurman Bachan sekaligus menjatuhkan pihak lawan terbenam dalam air yang deras itu!!Sepul WON!!!(*applause!!applause!!)
.

Kita berehat sebentar bersama kit kat
.

Nampaknya peserta kita Nurman Bachan dari India tidak berpuas hati dengan kekalahan tadi,maka dia bangkit untuk menentang Burn Reyes dari Brazil..namun saingan yang tidak sengit di situ..dengan Mudahnya Burn Reyes menumpaskan pihak Lawan..Burn Reyes WON!!(*applause!!applause!!)
.
Dan ini lah dia pertarungan yang di nanti nanti kan oleh semua..Juara Bertahan Dunia dalam Pertandingan water Fight - Ajim Hartono dari Indonesia,dan akan di cabar oleh jaguh dari Brazil,Burn Reyes!!!Pengadil dari India dijemput khas untuk mengelakkan Bias.
.

Kena bersalam dulu sebelum bertarung..Wisel dibunyikan dan pertarungan bermula!!sungguh sengit di situ ..pecikan air di sana sini..gegaran demi gegaran berlaku dan semua orang terdiam kaku menyaksikan perlawanan yang maha hebat ini..serangan demi serangan di lakukan..air melimpah limpah..dan akhirnya..
.

Juara bertahan Dunia -AJIM HARTONO dari Indonesia memenangi pertarungan ini!!!memang sukar lah untuk menandingi kehebatan beliau..sapa yang nak cabar beliau lagi jumpa tahun depan ok..sebab perlawanan dah tamat.heheheeee..
.

Gaya terjunan yang sungguh skema
.
Ok.Part ni paling best..semua orang duk pakat nak terbang masuk dalam air..macam macam gaya ada..haha.lawak wehhh kalau aku duk ulang ulang tengok gambar kat Port Dickson ni..banyak gambar best best tapi yang buh kat blog semuanya yang DA BEST!kau memang da boom lah!
.

Keceburrrr!!keceburrr!!splashhhhhhhh!!
.

Boring lah kan duk swimming dalam Kolam..Che Qis pulak duk ajak nak main Banana Boat.tapi nak kena ada 8 orang..so aku on,dan yang lain lain pun On.ada yang tak main.takpaa lah..janji cukup korum so kami leh naik banana boat.aku pun dah tak ingat bila kali last aku naik banana Boat..
..

Ok jom kita ber banana!!
.

Kak Leez ngan Buzu duk naik Bot depan..so ada lah diorang tangkap gambar..aku tak sempat nak Copy gambar tu..ni gambar masa main banana Boat ni semua pakai Olympus merah tu..cuak jugak lah duk tunggu bila Bot tu nak rentap kitorang untuk dijatuhkan ke dalam air..
.

amekawwww!!sekali jatuh terus pening kepala aku..terbalik terus banana Boat tuh..susah nak berenang pusing balik.haha..tapi takpaa..experience ni..nak main air laut tengah tengah macam ni bukan senang..so kami bertungkus lumus lah duk pusing balik banana Boat dan panjat semula.agak seksa di situ ya.Yang penting kerjasama.
.

Jatuh dalam air dua kali jer..masa on the way nak balik boleh pulak terserempak ngan satu group yang duk gigih main banana Boat jugak tapi Boatnya habes minyak.lawak pulak aku rasa.terkontang kanting lah mereka itu di tengah tengah laut mengharapkan bantuan dan ehsan motobot lain mai bagi minyak.hehee..macam macam lah..jangan bot kami naik ni pun abes minyak sudah lah..haru nanti..
.

bermain main air laut..memang modal nak bagi muka terbakar
.

Dah setel semua nya balik bilas badan dalam swimming pool then semua orang terus bersiap siap sebab waktu Check Out pukul 2 pm..takut lambat pulak nanti..bersiap siap dan terus pack barang masuk kereta.
.

Cuma ada satu lagi agenda yang perlu diselesaikan - soal bayaran..nak bayar kos BBQ ngan kos penginapan je lah..mai ramai ramai macam ni memang berbaloi baloi..duduk satu malam ngan BBQ skali semuanya tak sampai RM50 pun sorang..ok lah tu untuk short trip like this.after all,Bukan duit jadi keutamaan tapi Ukhuwah yang terbina antara kami semua mengatasi segalanya..Semoga Ukhuwah kita semua akan kekal berkekalan ya!Insya Allah..
.

Sebelum berpisah- Bergambar beramai ramai depan Resort..Peserta kursus yang berdidkasi okeh!Mintak tolong makcik yang duk tunggu dalam area Reception ambik..Kelas ko makcik terer jer ambik gambar pakai DSLR..dont play play arrr...Kepada semua rakan rakan,maaf dipinta andai ada tersilap or terkasar bahasa..Pestaim jumpa Buzu,Zul dan Maksu..Nice to meet all of you ok..
.

Terima kasih daun keladi,ada umur kita berjumpa lagi.Dari Sri Pena Resort kami tak terus balik lagi,pi singgah makan tengahari dulu di Restoran NASI ARAB DAMSYIK seperti yang telah diceritakan dalam entri Ini..Then baru semua orang bawak haluan masing masing..dan aku drive balik ke Penang.Insya Allah kalau ada kesempatan kita semua akan berjumpa lagi nanti..
.
Take care Guys!!and thanks a lot.

sekian.

*Berakhir sudah Trip Port Dickson.Wabbilahitaufikwalhidayah...Berjumpa lagi kita di Trip akan datang..

2 comments:

SisHoney said...

salam ajim...

wahhhh.bila tgk entri dan pix kat sini..teringat memori zaman tegar sbg blogger...camping sama2..huwaaa.skang semua pakat bawa haluan masing2 dah.tapi still keep in touch la

www.sishoney.com

@xiM said...

SISHONEY,

memori yang indah tetap akan berkekalan sampai bila bila kan..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails