Followers

Friday, November 18, 2011

SAMBUTAN ULANGTAHUN KELAHIRAN KAK TIE @ PEN MUTIARA CURRY HOUSE BATU MAUNG, PENANG

Another weekdays just pass us by.

Sedar tak sedar dah nak sampai ke Hujung Tahun..tinggal satu bulan jer lagi sebelum 2011 meninggalkan kita..look at the bright side,a lot of things achieved,yet still have a long way to go..life is really like a journey..you will never know when it gonna end.Until that time come,Just live your life dan jangan pernah putus harap pada Allah..Moga Dia akan memudahkan perjalanan hidup kita sehari harian..

Malam ni Kak Tie dan kawannya,Yana sampai ke Penang..tadi aku ambik dia di airport Pulau Pinang..kagum seketika tengok airport Penang yang dah tersergam Indah..last aku datang pun memang tengah buat renovation.now dah hampir nak siap dan memang sesuai sangat dengan title internationalnya.Lupa nak ambik gambar..nanti aku letak gambar airport yang dah siap je lah.


Ambik kak Tie pada jam 9pm..sebenarnya flight patut sampai sejam awal.tapi as usual lah,Air Asia sekarang ni kan sesuka hati dia jer nak delayed or nak retime..now everyone can wait.tapi apa apa pun Syukur Alhamdulillah kak Tie dan Yan aselamat sampai ke bumi Penang..Dah sampai aku straight bawak diorang datang ke Restoran Pen Mutiara Curry House di Batu Maung.


Besday kak tie pada 17 November so dinner ni kiranya nak sambut hari lahir dia juga..sepanjang 5 tahun aku di bumi penang ni kali kedua kak tie menjenguk Penang..kali pertama dulu masa aku mula mula kerja,sekarang dah almost 5 years di sini and she came back again.reasin?sebab esok malam kitorang join Penang Bridge International Marathon.Bagus jugak ada event macam ni.kalau tak entah bila kak tie nak sampai sini.


Aku dah reserved siap siap meja makan for dinner..nasib baik sempat lagi sebab this Restaurant sekarang tengah undergo renovation.so kedainya biasa tutup pukul 11pm di awalkan tutup 10.30pm.atas permintaan tokey kedai tak kisah..so ini lah KARI KEPALA IKAN yang ada.entah aku tak [pasti kenapa rasa kari nya pada malam ni agak tak menjadik.cair dan tak speerti biasa..


AYAM PANDAN ni boleh tahan lah.tapi tu pun tak habis makan tadik..siap tapaukan bawak balik.tengok ayam pandan macam ni terus teringat pada ayam pandan uncle william di KL..Lama giler dah tak menyinggah di William sana..ayam pandan william terbaik.takleh celen lah dengan yang ni.but this one pun ok.


TELUR BISTIK


KAILAN IKAN MASIN


SOTONG GORENG TEPUNG atas permintaan diyana,dia kata selalu tengok kat Blog jer ni nak jugak merasa keenakan sotong goreng tepungnya.


There you go.orang kata kalau ramai lagi meriah.so aku jemput Zai dan LJ juga datang sekali memeriahkan acara makan makan..terima kasih korang berdua sebab sudi datang..plan awalnya lagi awal tapi sebab flight delayed terpaksa lewatkan sikit.Alhamdulillah diorang pun boleh adjust time untuk attend jugak..sambil makan sambil berkenalan dan sembang sembang apa yang patut.glad that they can mingle well.:)


Lupa pulak tujuan asal this dinner sebab nak sambut ulangtahun kelahiran kak tie..kebetulan Zai dan LJ datang bawak kek birthday..tak plan apa pun..Thank you so much pada yang memberi..


sessi memotong kek..


dah potong kena lah suap skali..


Actually sebenarnya aku pun dah belikan kek untuk kak Tie..Newyork Cheese Cake dari secret Recipe..ni memang kegemaran Kak Tie dulu kini dan selamanya..nak beli satu slice jer kitorang ramai ni..so beli lah yang satu kg macam ni..mana nak cari satu majlis ada dua kek Birthday.heheee..alhamdulillah syukur dengan rezeki Tuhan.


Kena potong kek lagi skali..


Nampak gayanya hanya aku lah seorang lelaki malam ni..


Selamat Ulang tahun kelahiran kanda ku..semoga Allah akan sentiasa merahmati mu..di panjangkan umur dan di murahkan rezeki..semoga diberkati Allah sentiasa.


Sessi makan kek Cheese.terpaksa lah aku tengok jer diorang makan sebab aku bukan penggemar Cheese.aku dah cuba makan Cheese tapi tak boleh nak pergi dengan rasanya yang a bit masam.takpaa lah.banyak benda lain lagi boleh makan.hehe..anyway nampak sedap diorang makan but still aku tak terliur pun..Cumanya sikit jer lah boleh makan..masing masing dah kenyang makan nasik tadi.


Tak lengkap lah majlis kalau tak berbagi hadiah..hadiah ni aku kongsi dengan Diyana..aku yang beli kan sebab kalau dia bawak dari KL nanti tak suprise lah namanya kan..agak agak korang apa yang aku belikan tu??but most of all aku suka paduan pembalut emas dan riben Hijau tua tu.nampak eksklusif.


kena buka terus..mana boleh simpan simpan..


Dan ini lah dia hadiah hari lahor kak Tie pada tahun ini..KASUT SUKAN NIKE..ni new arrival tak sampai sebulan lagi masuk pasaran..i mean new model dan new color..hope kak tie suka lah..Kak tie bukan minat beg beg tangan ataupun mender mender yang accesories..so thats why kasut sukan ni jer ada dalam kepala aku masa nak beli hadiah untuk dia.


Bersempena dengan aktiviti kegemaran kak tie lately - suka join acara lari lari so hadiah ni memang gonna be so useful lah later..esok malam kitorang ada Penang Bridge Marathon pulak.tapi kak Tie tak pakai lagi rasanya sebab masih tak serasi..kang melecet kaki or tak selesa pulak..selamat berlari dengan kasut baru nanti!!color combination quite ok.sesuai dengan dia.


Selamat Ulangtahun kelahiran sekali lagi Kak Tie!!terima kasih pada kawan kawan yang sudi datang memeriahkan acara makan malam..sometimes bukan hadiah atau kek yang menjadi ukuran..tapi ingatan tu pun dah cukup sebagai penghargaan..sekali setahun sambut hari lahir apa salahnya kalau ianya di abadikan sebagai sesuatu yang istimewa..kitorang kira pelanggan yang last lah keluar dari restoran..Then terus balik ke rumah jer untuk berehat..Semoga kita semua dapat berjumpa lagi di lain masa dan ketika..Insya Allah.

*For some good reason,i feel so alive.and a bit relieved too..Can't stared at you long enough cause I felt like I could lose myself in them..This a new beginning..:)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails