Followers

Wednesday, November 13, 2013

FOOD REVIEW : RESTORAN MAKANG SEKAK SEKAK NOK KUALA TERENGGANU

Its a New Day.


Syukur Alhamdulillah pada Tuhan yang masih memberikan kita kesempatan untuk bernafas dan terus hidup di atas muka buminya. Dari Kuala Terengganu (11 November 2013) ke tempat kerja aku lebih kurang 1 jam setengah. so jam 6am dah bertolak. kira nya waktu sampai ngam ngam sahaja. sempat lah tukar baju di Petronas Dungun. kira cincai saja mana yang sempat. Lelaki senang. Tukar baju jer da siap.


Lepas da abis kerjaa. macam biasa lah. aku terus ke Dungun dulu ambik Kak Ina, Nurul dan Najihah untuk sama sama ke Kuala Terengganu Specialist. Abang Shuk masih di tahan di sana. so sampai di KT we decide untuk beli A&W di pantai batu burok. as part of the birthday celebrations. Nurul bukan main sibuk nak bergambar sana sini. kalah dah pok zim nya ni.


Kononnya nak buat suprise lah beli A&W. sekali bila sampai KTS diorang dah ada plan nak makan steamboat di Restoran Makang Sekak sekak nok. so what to do. tak makan dulu lah A&W ni..kami lah pulak yang tersuprise. nasib baik diorang tak bergerak lagi. so keluar dulu dengan diorang..nasib baik nurse bagi permission untuk abang Shuk keluar makan-makan. sporting abes. maybe sebab tak berapa serius so takde hal sangat nurse nak lepas abang shuk keluar. so lets makan the best buffet in town!(kata mereka)


First time nak try makan di Restoran ni.


The first impression not quite welcoming. macam tak berapa nak jaga kualiti jer aku tengok. bayar satu kepala dalam RM23 sorang. Buffet style. patut diorang kena improve kan lagi the way they susunatur makanan. ni macam ala ala cincai jer.


ambik barang barang untuk steamboat dan BBQ


 Orang sakit makan aiskrim


Nuyul dan mokna. Najihah pun ada skali


Pok zim dan cikja


Konsep Buffet steamboat dan BBQ ni dah banyak kalau belah belah KL sana. kat sini macam tak banyak restoran yang ada macam ni. so mungkin persaingan kurang thats why diorang ambik mudah pada sesetengah perkara. Takpe lah. bersyukur dengan rezeki yang Allah beri. itu yang lagi penting.


Birthday boy celebration


Overall just ok lah this restaurant. maybe kami datang dah lewat so semua makanan yang ada pun banyak dah habis. sepatutnya untuk buffet style makanan adalah tidak dibenarkan untuk habis. ada lah a few issue lagi tapi dah tegur pada tokey kedai tu. hopefully they will try to solve the issues. Bukan nak kondem tapi nak membetulkan. Dari restooran ni terus kami ke Kuala Terengganu Specialist semula.


sampai KTS makan Coney Dog A&W pula


Mak dah tak larat dan mengantuk. terus berbaring atas toto. tidur sebelah cucu. Najihah ni dah semakin besar. dah pandai buat mimik muka. tak lama lagi mesti nakal jugak macam kakak dia. hehe..


Dekat jam 11pm jugak baru aku dan kak ina bergerak dari KTS untuk pulang ke rumah. kalau aku sorang boleh jer nak tido terus kat sini tapi sebab datang skali dengan kak ina so have to go back jugak lah. dengan baby kecik tu. mana boleh baby stay di Wad malam malam. Maka berakhirlah satu hari lagi yang bermakna bersama keluarga. 

Jumpa lagi esok!

*Hidup kita ni macam ni lah. adakala kita akan berada di atas. adakala kita akan berada di bawah. walau apa sekalipun kena tabah dan sabar mengharungi hari agar kita tidak rebah dan tesungkur di tengah jalan, jangan mudah mengalah. yakin dan percaya Allah akan sentiasa ada untuk kita.

2 comments:

Zura said...

comey nye lahai najihah demuk demuk tuh

KakNi said...

bahaya jugak surprise surprise ni kan, rupa2 nya ter-surprise balik... hahahah

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails