Followers

Wednesday, August 27, 2008

KEPUTUSAN PILIHANRAYA KECIL PARLIMEN PERMATANG PAUH (P44)


Datuk Seri Anwar Ibrahim (KeADILan): 31,195 undi
Hanafi Mamat (AKIM): 92 undi
Datuk Arif Shah Omar Shah (BN): 15,524 undi

Jumlah mengundi: 47,258
Peratus keluar mengundi: 81 peratus

Undi rosak: 447
undiMajoriti: 15,671 undi

Penyandang: Datuk Seri Dr Wan Azizah Ismail (KeADILan)
Undi diperolehi 8 Mac 2008: 30,348
Majoriti: 13,398 undi

*dengan kemenangan ini sudah pasti semua rakyat tertunggu tunggu apa yang akan terjadi seterusnya...saya sendiri pun secara jujur ternanti-nanti apakah yang bakal berlaku terhadap tanah air tercinta kita-MALAYSIA oh tanah tumpah darah ku....Semoga Senario politik kita tidak semakin tenat!!

40 comments:

lily.lulu said...

harap2 ada laa perubahan kan ...
:)

Insya-Allah ...

suituapui said...

Kita hanya dapat berharap...dan berdoa!...Harga saham turun, nilai wang ringgit merosot sudah...mungkin diakibatkan keadaan kurang pasti pada masa kini!

P.S.: ...and Hello to you too!!!

Mieza said...

Alhamdulillah...finally!!!!

Semoga semua berjalan dgn lancar...AMIN

Mieza said...

samb sikit....jgn lupa ambik award kat blog akak ya...MESRAAAAAA!!!

eLiyaShaKa said...

TAK SOKE!!

izal said...

politik ni kotor bro..

pape pown, aku doa kan yg terbaik utk negara kita malaysia...Amin...

Catz said...

hi axim,

catz pun seram juga..apa akan jadi lepas ni. harap2 jgn berlaku perkara yg tidak baik lah. takut juga. moga semua baik2 belaka.

Marjerin said...

politik sememangnya tenat.

Ziana said...

turunkan harga minyak lg plss
:P

**leh mintak mcm tuh? mcm laa diorg baca komen nih.. hehehe

Dakjaat™ said...

dgr cerita ni dato seri anwar akan kembali ke umno .. ni cuma permulaan .. =) well .. kotor atau tidak . kita mane la tau .. pandai2 la nak pangkah sape ..

neway good mownink AXIMMMM!!!!!

pearlEJ said...

uhuuuu.... tunggu dan lihat...

PUTUBAMBU said...

harap2 membawa perubahan yg baik kepada bangsa..agama dan negara..

axim gi ngundi gak ke?

kuchalana said...

project 3P .. permatang pauh.. parlimen.. putrajaya..

tinggai putrajaya ja lagi jadi halangan..

jadi lets the time tell..

ole

ejay cassidy said...

Singgah2 jer ni....minta kebenaran nak ambik keputusan Undi Permatang pauh...

mummysyafie said...

honestly..rindu zaman pemerintahan yang dulu..

bila ada perubahan, buat kiter jadi takut..takut akan perubahan tu tak membawa kejayaan je

cream crackers said...

takut pun ada ni. macam mana eh?

I'm LeGend said...

erm... politik malaysia semakin kotor. siharap anuar dapat buat satu perubahan dalam parlimen nnti... kita sama2 tggu

Chen said...

hi! how is ur mood? u're not having period right? heehee....

Faisal Admar said...

yay! he won! soon we will see budget report on 29th... or it will change to debate report? lol.

bozzobattousai said...

abg nak tunggu belanjawan je. nak tau ada bonus tak tahun nih.

Nikli said...

rasanya, kalau pmatang pauh tuh, ko letak pak lah pon pak lah bole kalah okee...

mmg lubuk anwar tuh..

hot seat..!!

Shah said...

Sometimes its necessary for drastic changes to occur in order to open people's eyes to the possibility of things happening differently around us. Or else most people will just stay comfortable with the way things are, while the rest will stay frustrated forever. But whether or not the changes will make things better or worse, only time will tell. And only then will everyone see whether the alternative solution is better than what they're so used to seeing in the past... eh panjang lak komen macam nak buat blog entry baru lak....

RizaL said...

yg buat aku kesian tu hah Hanafi hehe.. tak sampai pun 100 org.. hehe...

RieNa.YuMi said...

semoga semua yang bakal terjadi yang baik-baik aja....aminnn...

axim said...

Lily,

Insya Allah adeq...kebenaran pasti akan bersama orang orang yang benar....

:D

==================================

suiTuapui,

dOAKAN YANG TERBAIK buat MALAYSIA kita!!

axim said...

Mieza,

harap lah semuanya akan berjalan ngan lancar,....erkkkk apa yang lancar nyer akak??>haha

ok ok nanti axim pi amik award tu k..TQ.

=================================

eLIYA sHAKA,

APA YANG TAK SOKE TUH?

axim said...

Izal,

ada ker politik yang bersih??semua sama jer sebenarnya..hmmm

================================

Catz,

sama sama la seram kita !!

axim said...

Marjerin,

Tenat kalau ada ubat boleh baiki takper...aku takut tenat tunggu mampus saja!!

=================================

Ziana,

minyak insya Allah akan turun lagi..sama sama tunggu belanjawan 29 Hb nanti..

axim said...

DakJaat,

erkkk aku tak taw pun pasai tuh...

=================================

Kak EJ,

yer betul tu akak..tunggu dan lihat ajer lah camana...

axim said...

Putu Bambu,

mana ada ngundi kak..saya bukan orang penang..

===============================

Kuchalana,

yeeaahahahhhhh...lets time tell..

axim said...

Ejay,

sila sila....

=================================

Kak Nor,

hmmmmm tapi kalau tak di beri peluang mana nak taw kan....tunggu dan lihat jer la nanti..doakan yang terbaik buat MALAYSIA kita...

axim said...

Cream Crackers,

aku pun takut semacam sebenarnya...tunggu dan lihat la...harap ada perubahan.

=================================

I'm Legend,

saya pun berharap begitu jua.semoga DSAI akan mengotakan janjinya.

axim said...

Cream Crackers,

aku pun takut semacam sebenarnya...tunggu dan lihat la...harap ada perubahan.

=================================

I'm Legend,

saya pun berharap begitu jua.semoga DSAI akan mengotakan janjinya.

axim said...

Chen,

yeahhh i'm good!!

===============================

Faisal Admar,

hmmm tunggu la nanti belanjawan 29 hb nanti...ntah macam mana la agaknya nanti yek..

axim said...

Bozzo,

harap ada kan bang..hehe

==================================

Nikli,

taw takper...dah tu memang tempat dia kan nak wat camana....sah sah la boleh menang majoriti..

axim said...

Shah,

you did make a good point there...apa apa pun let the time decide...

==================================

Rizal,

hahaha taw takper...rugi jer duit pertaruhan tuh...tah hape hape kan..

axim said...

Riena Yumi,

AMEEENNNN!!!

Beruang Madu said...

Permatang Pauh.. menang jadi arang, kalah jadi abu, sudahnya rakyat yang rugi... malas nak komen... dua dua pun tak bagus!!!

Tapi untuk dapat yg bagus akan dapat yg tak bagus dulu... bila dan menggelupur sangat nanti baru rakyat sedar apa yg menerka dah bazirkan selama ini

Rush Murad said...

politik tidak kotor, tetapi orang yang di dalam politik itu yg mengotorkannya... terus terang i berdoa supaya projek 3P itu tidak akan berhasil... why? time will tell...

axim said...

Tok Bear,

kita tunggu dan lihat je nanti tok bear..

=================================

Tok Wan,

jauh di sudut hati kecik saya pun sama...isshhh...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails