Followers

Thursday, November 20, 2014

FOOD REVIEW : MEE SOTONG HAMEED 'PATA' SPECIAL MEE, PADANG KOTA PENANG

(Sambungan dari Entri sebelum ni..)
 
Dari tempat racekit Collection, berjanji dengan Gme, Mizan dan Kak Nunny untuk makan di Mee Sotong Hameed Padang Kota ni.. Aku gi ambik Romzy dulu di Hotel Sovereign Lebuh Kinta. Then terus datang ke sini. Gme and the gang dari Queensbay Mall dah sampai dulu. Mak aiiihhh punya lah ramai orang beratur. Most of them runners lah, dikenal pasti dari shirt yang dipakai. macam macam event t-shirt ada. Oh ya, sempat bertemu dengan one of my supplier jugak, Nafis. dia ngan wife and his family kebetulan ada kat sini. Dulu masa kerja di Gelugor selalu lah berurusan dengan dia. sejak Pindah Paka dah jarang dah kontek.


Hameed ‘Pata’ Mee Sotong
Alamat:
6, Kota Selera Padang Kota Lama (Fort Cornwallis Food Court),
Jalan Tun Syed Sheh Barakbah,10200, Georgetown, Penang
Tel: + 6013 4319384
GPS: N05° 20′ 14.6” E100° 18′ 37.6″
 
Opening Hours: 11:30am – 8:00pm (Monday – Saturday) Closed on Sunday



Rakan-rakan runners. Jadi rapat dengan Gme dan Romzy since join Kl Fabolous Food Hunt. Mizan aku jumpa masa lari Marathon di Langkawi. Tengok dia duk banyak sangat bercakap dengan Khidir masa lari di Pantai Cenang Langkawi. Masa tu tak kenal lagi. Sekarang dah jadi kawan. The beauty of running - we can make friends easily! because we share the same passion.


So ini lah dianya Mee Sotong Padang Kota yang femes tu. Kalau anda ke Penang jangan lupa singgah. Harga kalau pinggan kecil RM4. Kalau minta saiz besar RM6. Pilih lah ikut saiz perut. Rasanya manis dan pedas. Just something unique and different to try. Perah pulak asam limau atas nya. makan panas panas di kala perut tengah kelaparan memang perghhhhh!!


 
Bersebelahan dengan Gerai Mee Sotong Hameed ni ada stall jual ais kacang, cendol dan coconut shake yang sempoiii.. diorang siap order 2 gelas lagik. Memang sedap. Ais kacang dan cendol tak sempat try. Segelas coconut shake ni harganya RM3. 
 

 
Happy face dapat jumpa makanan. Cuma kesian pada Mizan sebab dia tak makan taugeh. seksa nak asingkan taugeh dari Mee. Sampai tak habis makan aku sambung makan mee dia. Romzy pulak tak habis sebab dia dah lunch tadik.. Gme tolong habiskan. Ni kiranya my first meal ngan Kak Tie untuk hari ini. Tengok lah que kat belakang tu masih panjang masa kami baru nak makan. Thanks Gme tolong beraturkan untuk kitorang.. Selesai makan semua berhimpit dalam kereta nak pergi ke Hostel yang aku booking untuk checked in.. Waktu ni dah dekat jam 4pm..
 
(*to be continued..)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails