Followers

Tuesday, November 25, 2014

FOOD REVIEW : RESTORAN DEEN NASI KANDAR JELUTONG, PENANG

 
Okay.
 
16 NOVEMBER 2014
 
Sambungan daripada entri race report Penang Bridge International Marathon. Lepas lari balik naik shuttle bas ke KOMTAR dan balik ke bilik untuk rest dan bersiap siap check out.


Sampai Hotel Wassup ni dalam jam 10am.. so aku cuba mintak pada pengurusan hotel untuk late check out jam 2pm.. dia tak bagi.. katanya sampai jam 1pm sahaja. so ok lah jugak. at least ada masa nak rest dan tidur.. so aku terus mandi dulu then terlena atas katil. tak sedar kan diri dah. Penat lari 42 km tak habis lagi. Terjaga dah jam 12.15pm. Tu pun Kak Tie kejutkan.. terus mandi lagi sekali dan siap-siap untuk check out jam 1pm.

 
Wajib bergambar di tangga ni sebab kalerful!


Hostel punya bilik semua di tingkat satu. di atas. Area bawah siap ada living room dan tempat main pingpong , Snooker pun ada. gambar atas ni acah acah saja. mana lah aku terer main snooker. tak pernah minat pun. Banyak game lain lagi yang best. hehe. Tapi mana tahu nanti bila dah makin meningkat umur akan try main mender ni pulak. we will see. Manusia boleh berubah ikut keadaan dan situasi. Jadi tak hairan pun kalau ada orang sayang kita hari ini, tiba-tiba esok dah tak sayang. Hari ini boleh ada dengan kita, esok tiba-tiba dah menghilang. Sungguh. Aku tak hairan. ehhh tiba tiba melalut soal hati pulak apa kes. takde kena mengena kan.
 
Ok sambung balik.


Tempat parking adalah payah di Hostel Wassup ni. Actually ada satu kawasan lapang berhampiran hostel tapi kami tak parking area situ.. takpe lah park jauh sikit.. dekat dengan hotel sovereign tempat Romzy menginap.. so plannya akan gi ambil dia dulu ni untuk lunch sama-sama.. dia check out jam 2pm nanti. so ngam-ngam soi lah masanya. Azab ya nak berjalan masa ni. sebab kaki mula bengkak . kaki kiri pulak buat hal. kaki kanan dah okay.


Tengah tunggu Romzy keluar dari Hotel nampak lah Hafeez. Rupanya hotel dia sebelah hotel Romzy. dekat-dekat jer. masing-masing pakai Finisher Tee lah. Rugi tak pakai. Dah penat-penat lari pakai lah sebagai bukti dan reward usaha gigih menamatkan larian. Nice to meet you hafeez! see you in Singapore next month Insya Allah..


Soalan paling susah sekali ialah bila tanya nak makan kat mana.. tapi di Penang ni banyak pilihan so takde lah masalah sangat. Ambil Romzy dulu di Hotel Sovereign Lebuh Kinta. Then pick up Gme pula di Restoran Kapitan. Tiba-tiba hujan lebat pula.. Tapi sekejap saja. so nak makan di mana? kami plan nak makan di Nasi Kandar Line Clear. Dah siap parking semua nya. jalan kaki sampai kat Line Clear punya Restoran, Orang adalah sangat ramai. Takde tempat nak duduk. So plan berubah. Kami akan ke area Jelutong saja. Singgah di RESTORAN DEEN NASI KANDAR.
 
Oh. Lupa pasal gambar di atas ni. Sempat lah kami tapau samosa depan Mydin Penang Road untuk bawa balik. memang faveret zaman berzaman.

 
Di Penang ni boleh kata kebanyakan restoran nasi kandar yang pemes akan ada istilah beratur. so ramai juga beratur nak makan. maklum lah weekend. dan penang menerima kunjungan runners yang ramai. so what to do kena beratur lah jugak.. takde lah lam asangat. aku dan Romzy tunggu di Meja. Kak Tie dan Gme order makan.


Taufik pun ada sekali join. lagi ramai lagi meriah..

 
Mula-mula ingat tanak makan nasik dah. tapi takpe lah. Nasi tak bersalah kan. so ambil nasi separuh. ayam goreng. telur ikan dan bendi. mantap!! Restoran Deen ni dekat dengan Office lama aku dulu di Penang.. masa mula-mula kerja dulu selalu jugak lah keluar makan tengahari singgah di sini.. so for me sedap nasi kandar ni. i like. tak taw lah diorang rasa camana.


Cukup Makan Team Reunion in Penang


Begini lah rupanya nasi kandar di Restoran Deen ini Tuan-tuan puan puan para pembaca blog sekelian.. boleh pilih lah nak kuah banyak atau kuah sikit.. semua sedap sedap.. ayam goreng kat sini mantap. Boleh masuk kan dalam list korang untuk singgah nanti kalau ke Penang ya!

 
Nak bermanja ngan sapa lagi kalau bukan dengan kakak sendiri..aummmm!!


Akhirnya setelah penat berhempas pulas bersembang bual bicara kami berlima berjaya menghabiskan semua nasi yang ada dalam pinggan tanpa ada yang tak habis! nampaknya semua adalah kelaparan.. Alhamdulillah Atas rezeki yang melimpah ruah ini.. RESTORAN DEEN NASI KANDAR ni terletak di area Jelutong. macam mana nak ke sana? Gugel lah. hehe.
 
Selesai makan, kami bergerak ke Airport Pulau Pinang..
 
*to be continued..

2 comments:

Anonymous said...

huhuhu.

memang menarik gaya ulasan nasik kandar tu

:)

nurkaloi said...

me teringin jerk nak mkn nasi kandaq kat situ...tp sbb tgok org rmai sgt...terus x slera sbb x suka tggu ngeh ngeh

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails