Followers

Thursday, February 24, 2011

DINNER @ PASIR PUTIH SEAFOOD RESTAURANT, PASIR GUDANG

22 FEBRUARI 2011

 Meeting selesai untuk hari pertama..
Petang tadi aku just lepak kat bilik..Hotel Selesa ni ada Kolam Renang sebenarnya tapi malas nak swimming..just rehat rehat di bilik..Tetiba Hilmie Call aku..member zaman Uitm dulu yang kerja di Pasir Gudang..dia ajak dinner malam ni.so aku On jer lah sebab memang takder plan lagi.

Dalam pukul 8 pm Hilmie datang ambik..Mulanya aku tak sure nak makan kat mana..So Hilmie bawak aku makan di Kampung Pasir Putih,Pasir Putih Seafood Restaurant..Tak pernah lagi menyinggah..Thanks Hilmie bawak aku makan kat sini.

Dari segi lokasi memang dah cantik sangat dah..tepi laut dan nampak kapal kapal yang bercahaya dalam air..memang cool dan best..cuma malam ni angin takder..macam nak hujan kot..actually baru lepas Hujan sebenarnya.Cuaca suam suam kuku.

Lama siot tak jumpa mamat ni.kali jumpa setahun lepas ni baru jumpa balik..hari tu outstation sini dia pulak takder..kali ni baru ada kesempatan untuk berjumpa..tolong lah entertain aku yer kat sini..seminggu ok akan berkampung di Pasir Gudang.

Dua dua order Tea O panas..tanak minum ais lah konon nya.haha.ok lah tu sihat badan what..apa yang kami order??cekidaut kat bawah ni :

SOTONG GORENG TEPUNG - marveles!sedap!meletop!


UDANG GORENG BUTTER NESTUM - Superb!!kebabooommmm!!


KETAM BLACK PEPPER - too spicy yet Delicious!!


SUP SAYUR - so so but its ok


NASIK PUTIH - Rasa nasik lah..


Rasa makanan kat sini sangat lah menyelerakan..boleh di reccomend lah pada korang..aku suka sebab ia masih mengekalkan ciri ciri rasa masakan kampung..Udang Goreng butter Nestum jadi Juara Carta lauk pada malam ni..sangat setaaapppppp!!

Sesungguhnya saya sangat berpuas hati..:)


Waktu operasi Restoran ini ialah dari jam 4PM hingga 12AM..datang lah beramai ramai..dan nak habaq mai harga makanan kat sini boleh di consider murah!!yang kami makan macam ni cuma RM53 nett.Tak percaya??Percayalah...Dah siap makan Hilmie hantar aku balik ke Hotel Selesa..Thanks Friend!!Jumpa ko lagi esok ya..

At least kat Pasir Gudang JB ada jugak tempat makan best..:)

11 comments:

che'Burn@che'Qis said...

uih..ingtkan ikan siakap gorg je yg best kat pasir puteh..rupenye ade udang butter nestum! harus serang sini nnti..

ADLIL RAJIAH said...

Adehhh..tolong la jgn letak gmbar makanan boleh takkkk?? hehehe *lemah iman*

Jemput-jemput: Saat Aku Kau Pilih
Cara Dapat Side Income Dengan HeartBeat!

mazddaud said...

Ketam nipah ke tu??

sepul said...

hai bro

Benedict Bernard said...

azim nampak makin sihaaaat . apa rahsia anda? :P

@xiM said...

CHE BURN CHE QIS,

memang kena cuba...tak menyesal!!sedap okeh.dah la murah.

@xiM said...

CHE BURN CHE QIS,

memang kena cuba...tak menyesal!!sedap okeh.dah la murah.

@xiM said...

JIJI FIFFY,

tengah diet kah?heheheee

@xiM said...

MAZ DAUD,

yeap..ketam nipah tu..

@xiM said...

ENCIK SEPUL,

hai hai hai bai bai

@xiM said...

BEN,

rahsianya nmakan banyak.

tu jer.

dan takyah exercise

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails