Followers

Saturday, February 19, 2011

MALAM MINGGU YANG HAVOC!!

Selamat berhujung minggu semua!!

Hari ni aku duk rumah nak packing barang semua..buh dalam kotak..dalam proses nak pindah rumah..kena curi masa yang ada untuk slow slow pindah..tapi tu lah,takleh nak fokus sebab duk tengok American Idol kat Channel Star World..ASTRO bagus nya satu lah,kalau korang tak sempat nak tengok show di malam hari bekerja,Hujung minggu ada siaran Ulangan..so boleh la Catch up balik mana series yang tertinggal.

Ni aku nak story pasal kisah malam tadi..Seorang Kenalan blogger,wahidah-yusop.blogspot.com ada kat penang sekarang ni,dia bercuti cuti Malaysia pulak..break dari kerja sebulan..dia kerja kat Tanah Arab sana..so dari opis malam tadi aku straight pi jumpa dia kejap kat Batu Feringghi.

1
Sempat lah kemas bilik opis dulu..siapkan kerja mana yang penting..sebab minggu depan seminggu aku takder di opis..outstation ke JB.At least kalau tinggal macam ni senang sikit hati.kalau pikir pasal kerja memang lah takkan habis..so mari kita berlibur kejap..

2

Nak ke Batu Feringghi macam biasalah,Jem tak hengat..hari jumaat kan..memang jemnya lain macam..gigih jugak aku menempuh trafik jem..Bukan selalu member datang penang so entertain lah kejap.Singgah solat maghrib dulu kat Masjid Tanjung Bungah.Masjid Terapung ni aku suka singgah.macam best jer rasanya.

3

Ambik si Wai dekat kondo Peranginan PETRONAS(adik dia kerja ngan Petronas),then kami terus ke tempat makan..aku pun memang lapar..tadi tengahari tak lunch sebab dah ambik heavy breakfast(nasi lemak ayam)..aku tak sure nak bawak makan kat mana so aku ke bahagian belakang pantai,ada satu Restoran dekat Kompleks Bayu Senja.

3A

Restoran Bayu Senja ni ada seleksi Ikan Bakar.

4

Order Sup Sayur-rasa macam hariam..lansung tak sedap.Kuah macam letak perencah maggi ayam..Kepah masak Rempah rasa macam maggi Kari..Nasi Goreng Tiga Rasa tu ok lah..boleh lahhh..

5

Udang Butter ni boleh lah..Just so so je

6

Yang paling Ok pun Ikan Pari Bakar..terasa rempahnya..overall tak mau datang dah makan kat sini..Harga pun a bit mahal..cuma tempat lepak best sebab betul betul tepi pantai..memang nampak ombak dan rasa angin pantai..sembang sembang lah dengan si Wai ni..sambil makan..a few days ago dia tak berapa sihat siap kena admitted lagi kat Hospital Pantai..tengok malam tadi macam dah ok sket.Alhamdulillah..

7

After makan kami jalan jalan kat Batu Feringghi night Market

8

Jalan jalan kat Night market ni aku duk borong DVD lah apa lagi..dapat 19 keping DVD dengan harga RM60..4 hengget sekeping..Murah ok..heheee..yang lain aku tak beli apa lagi dah..Wai pun cari DVD korea..

9

Sakan duk borong Fridge Magnet

10

After jalan jalan kat Night market,kami menuju ke Hard Rock Hotel..wai nak ambik gambar kat sini tapi aku pulak yang lebih lebih bergambar apa citer macam tak pernah datang..haha..

11

Dekat Lobi ada Live Band..best jugak layan kejap..sambil around the hotel ambik ambik gambar

12

Gambar lampu tukar tukar kaler yang wajib korang ambik kalau datang sini ok..jangan lupa..teringat awal tahun lepas masa datang sini ngan Nikli ada sorang reader blog tegur aku..Farid namanya..actually aku lost his Contact Number..Farid,If you happen to read this do message me ya..Hope semuanya ok ok saja..:)

13

Masa bergambar kat depan Hard Rock Cafe duk terdengar lah lagu lagu liveband dalam Cafe..aku dah la dengan attire pejabat nya..penat jugak sebab tak rest lagi..tapi apakan daya..tak mampu nak lawan perasaan..ini lah time nak release tension..dah seminggu buat kerja opis..rest and rileks lah kejap.

14

Mango Juice & Orange Juice.Coaster tu best!!

15 15A 16

Best gila lah layan Live Band..for some good reason,Music make me feel alive again..aku memang totally in a different world bila listen to the song and the band..release sangat..i think this is what i need for now...and Perfect Ending diorang main lagu November Rain by Gun n Roses..memang superb!!you guys Rawk!!

And that's how i spend masa malam tadi..Thanks Wai for spending your time with me..sampai rumah pun dah dekat Pukul 4 am..hari ni kepala macam a bit pening maybe tak cukup tidor..Ok lah aku nak sambung kemas barang..banyak lagi nak pack..

Till later yaa!!Adios..

15 comments:

Wahidah said...

Pergh sepantas kilat ade org tu update blog tau.ne br namanya blogger tegar.hahaha

Btw,tq for the dinner n HRC moments.m

Wai akan ingt smpai bebile tu

ADLIL RAJIAH said...

Weiii..gambar2 makanan tu!! keji okayyy... aku tengah on diet ni.. :P

Saat Aku Kau Pilih"

norh said...

sy tak pernah jalan2 kat bt feringghi waktu malam walaupun orang penang..

rasp said...

missing Penanggggggg...
wah FM penang dah macam2 ek..
dolu2 pegi tak leh best sgt FM penang tu...

Leez M. Saaid said...

azim...ehemmm-ehemmmm cak!!! happy for you :p

sepul said...

nak coaster 3 !

@xiM said...

WAI,

Aku pi jumpa hang sebab hang bukan selalu mai sini..lain kali kalau mai sini lagi boleh pi makan pasembuq pulak naa..

Dinner malam ni tak sedap..aku tak taw la pulak makanan kat situ tak sedap sebab tak pernah try..haha

Nanti kalau mai penang lagi bagitau lah

@xiM said...

JIJI,

hehehe..sorry wei..aku tak berniat nak rosakkan hang punya diet..hahaha

@xiM said...

NORH,

seriously??nanti pi lah..night market kat situ best gak kalau nak cari DVD murah..:p

@xiM said...

RASP,

FM banyak yang cantek cantek kak!!saya pun macam nak beli tapi tak beli sebab dah banyak kat peti sejuk rumah..theheheheee..

@xiM said...

KAK LEEZ,

happy for me?

just dont quite get it but,thanks anyway..seronok layan Liveband!!best!!

@xiM said...

ENCIK SEPUL,

aku ambik coaster 3,tapi untuk aku satu,hang satu,NN satu..nanti aku pi lagi lah..

sepul said...

ishhh hang pun gaygayh aihhh nak kumpui koster jugak

@xiM said...

ENCIK SEPUL,

Haruslah tanak kalah ngan hang..

Wahidah said...

ade org tu kan janji nak bawak pusing mkn mee udang la pasembur la..last2 dpt mkn ikan bakar je tau..

hahaha..tetiba demand kan..bole? :P

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails