Followers

Friday, February 25, 2011

LUNCH @ KEDAI MAKAN RAHMAT PASIR GUDANG JB

Assalamualaikum dan salam sejahtera..
Workshop bersambung kembali untuk hari ini..syok juga this workshop sebab aku dapat expose dengan benda benda baru..GPMS module ni memang pening mula mula tapi as the time goes by dapat lah catch up sikit sikit..yang penting dapat buat untuk area kerja aku pun dah cukup.

Anjuran HQ, so kami wakil stesen just sit down together to do this for our own stesen..kiranya continuos improvement lah.Rugi sebab sistem dah ada,kalau tak develop module dan pakai macam tak berbaloi jer kompeni labur duit juta juta.

Time Lunch dah janji dengan Hilmie untuk lunch skali..kebetulan minggu ni dia tak outstation ke mana mana so paksa rela jer lah mai ambik aku kat stesen.


Selamat datang ke Kampung Pasir Putih

Dan ini lah destinasi pilihan aku untuk makan tengahari..kalau datang Pasir Gudang seboleh mungkin aku nak menyinggah makan di Kedai Rahmat..Yang terkenal dengan Siakap Goreng nya..sedap masakan kat sini..tu yang aku insist nak makan kat sini jugak.


Hilmie dah siap book dulu meja sebab kat sini kalau time waktu makan tengahari memang sentiasa penuh..biasa kalau ada pelawat dari luar atau ada event apa pun diorang akan book kat sini..dah jemu makan makanan Hotel so better makan makanan kampung macam kat Restoran ni.Puas hati..Thanks Hilmie booking kan dulu.So apa yang kami makan??:


Udang Goreng Kosong - A


Sambal Kacang pedas manis - A+



SIAKAP GORENG-killer menu..kalau datang sini tak order this ikan so better korang makan kat kedai biasa jer.aku pun tak sure kat mana kesedapan Ikan ni tapi dia Goreng kosong bersama sisik skali, dan aku rasa Ikannya Fresh..Tu yang Unik..Lazat menjilat Tulang okeh.


Sambal Kicap Cicah ngan Ikan Siakap Goreng


Masak Lemak Putih Kobis - A


Sambal Bilis Petai dan Kuah kari - A


Last but not least,Sambal Belacan pencukup rasa


Memang khusyuk lah kami makan..sembang pun ala kadar jer sebab masing masing duk laju menyuap makan..Hilmie ni pun boleh tahan jugak makan banyak sama macam aku..siap kami order nasik tambah satu..lauk banyak macam ni makan berdua memang lah kena ber tambah nasik..yang penting sedap dan menyelerakan..


Air Limau Asamboi Ais


Alhamdulillah kelicinan di situ..siap ada desert buah tembikai..duk ratah Ikan dan Udang pun santai juga di tepi pantai..Kedai Rahmat di tepi pantai..dah nampak singapura dah dari tempat makan.nak berenang pun boleh tapi sebelum sampai ke sana konpem dah kena tembak dulu..sekuriti diorang ketat maka berjaga jaga lah.


Pisang pun ada sebagai pencuci mulut.Not a Fan.


Semua duk Rate A saja kan dari tadi.tapi itulah hakikat.Kedai ni memang A lah..terbaekkk..must visit kalau datang Pasir Gudang..Actually ada a few lagi lauk lain untuk nasik campur tapi lauk yang aku ambik ni lauk kebiasaanya yang kami makan..dah beberapa kali jugak dah datang kedai Rahmat..tapi rasanya maintain sedap..Kelas!


Tempat makan pun sempoi.tu yang beri extra mark lagi for this Restaurant..Dah selesai makan kami pun balik lah.ehh mana boleh balik dulu.kena bayar lah kan.makan dua orang dalam RM50..Sekali sekala berbelanja besar untuk makan tengahari..after all,satisfaction guaranteed so what can you ask for more??*entah aku pun tak faham apa aku taip ni..mengantuk daaa sebab dah kenyang makan.

*Nanti nak story jugak pasal Night in Singapore.Sempat lagi gua menyelit masuk Singapore singgah Sim Lim Square ngan Mustafa Center.hehe..Adios!

1 comment:

rasp said...

skali skala pekena lauk pauk kampung yg simple adalah lazzzaattt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails