Followers

Tuesday, December 20, 2011

BERBOWLING DI ALAMANDA PUTRAJAYA & DINNER @ SATAY WILLY,BANGI

Kembali bekerja.

 Rutin harian tetap sama.pergi kerja balik kerja then berehat di rumah.Tunggu weekend jer lah untuk aku penuhi dengan aktiviti yang berbagai bagai.Hujung minggu lalu join Malakoff run (rujuk entri sebelum ni)...lepas lari Petang tu kitorang ke Alamanda Putrajaya pulak sebab join main bowling anjuran Majalah Mangga Utusan Karya ..Jom layan entri cerita hujung minggu lalu.


Actually kitorang sampai dah lambat..event start dalam pukul 2.30pm..kitorang sampai dalam pukul 3pm..nak buat camana letih berlari pagi tadi then balik rumah kak tie tertidur..tu yang terlewat sampai..nasib baik game diorang baru mula masa kitorang sampai..so apa lagi sarung baju yang organizer bagi dan lets berbowling lah!


Kak leez yang ajak aku join this event..sebab Orang Utusan Karya takleh join..so pembaca setia majalah mangga lah yang join.ok to be frank aku bukan pembaca Majalah Mangga.tak pernah beli pun.hehee.just join this event sebab macam dah lama tak berbowling.so layan kan aje lah.ehhh kak ros pun ada tu.


ada lah beberapa kerat artis yang main.aku tak berapa familliar sangat.


as usual teman setia ku,Kak tie dan kawan baik dia,Yana


sessi bergambar beramai ramai..


Lepas sessi bergambar ada majlis makan makan..boleh la melegakan perut yang kelaparan sebab tak sempat lunch..ada nasi goreng ayam goreng dan nuget.ok lah.janji boleh makan..sambil makan depan meja ada pulak artis duk bermesra sakan depan meja kitorang..Johan ngan Chomel fana nama mereka..duk bergedik sakan.entah.nak kata kapel bukan.Biaq pi kat depa lah.


sambil makan sambil sembang sambil organizer umum pemenang bagi Bowling..Alhamdulillah semua peserta dapat hadiah..kak tie dapat set gelas.aku dapat Toaster.Yana tak dapat apa apa sebab dia punya tempat ada orang lain main.Entah apa apa..padahal nak masuk ni kena bayar RNM20 seorang..takder rezeki ko lah tu yana..dapat majalah mangga free tu ok apa.hahahaha..


Dalam pukul 6 lebih jugak kitorang bergerak keluar dari Alamanda Putrajaya..


Dari Alamanda Putrajaya terus lah kitorang ke Masjid Putra Putrajaya untuk solat maghrib dulu..Then lepas tu kami akan dinner sama sama kat Satay Willy Bangi..First time ni aku jejak kaki kat masjid Putra..sebelum ni cuma sempat menjejakkan kaki ke Masjid Besi jer masa Putrajaya Night Marathon dalam Bulan Oktober yang lalu..


Dinner time at Satay Willy Bangi


Masa nak order satay terkejut lah jugak orang kat kedai satay willy tu kata dalam masa satu jam setengah akan dapat order sebab banyak sangat orang order..mula mula macam dah malas nak order satay tapi keraskan hati order jer lah..sementara tunggu satay sampai layan makan Tauhu bakar yang sangat sedap dan Yong Taufu..kak leez makan nasi lemak..sambil makan sambil sembang pasal trip yang akan datang pada January 2012..Tauhu Bakar kat sini sangat lah sedap!!memang a must try ok.


Kitorang dah habis makan satay tak sampai sampai lagi..so decide untuk gerak balik jer lah.anggap tak ada rezeki.elok jer kitorang nak blah satay pun sampai.ok Alhamdulillah ada rezeki mereka untuk merasa keenakan satay willy.aku dah pernah makan sekali masa kursus di Bangi bulan November yang lalu..kali ni bagi diorang rasa pulak.


Dari feedback diorang setuju this satay lagi sedap dari yang kat Satay Station kg.Pandan Dalam.Murah pun murah dari satay station..kalau satay station secucuk RM1..yang ni baru RM0.80..rasanya sedap.yang aku perasan kuah satay nya dah lain..aritu aku datang kuah sataynya kasar kasar.kali ni kuah sataynya dah halus..ada peningkatan..Korang kalau nak try makan satay willy sila lah gugel camana nak mai sini.aku pernah post dalam entri sebelum ni.


Selesai makan satay masing masing bawak haluan sendiri lah..Thanks pada korang semua yang sudi meluangkan masa untuk dinner sama sama.aku balik ke Penang pada malam ni jugak..as usual lah kan tempat mencari rezeki jauh dari KL..so what to do..Jumpa lagi semua dalam event akan datang ya!!

1 comment:

pena said...

salam bro, selamat tahun baru, ofis saya (bukan aku - chewah! macam sopan le sangat) kat bandar baru bangi tapi tak sampai lagi ke willy. ni kena cari neh!http://alteregoandanonymouspena.blogspot.com/

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails