Followers

Friday, December 9, 2011

WEEKEND GETAWAY : LANGKAWI DAY 1 PART 3 - SHOPPING DI PEKAN KUAH & AMBIL ANGIN MALAM DI PANTAI CENANG

Daripada Restoran Kak yah,kami menuju ke Pekan Kuah.sebab ni jer masa yang ada untuk beli barang apa yang patut.esok dan lusa dah ada agenda lain tersedia so takut tak sempat nak datang pekan kuah dan beli barang.so better beli siap siap supaya tidak ketinggalan.


Pandak Mayah tu apa maksud??


Fuhhhhh.seperti yang dijangka Pekan kuah kali ni agak sesak dengan kereta yang sangat banyak..ramai orang berpusu pusu singgah di area sini nak beli cokelat dan barangan dapur gamaknya ni..memang meriah dan bukan seperi hari hari biasa yang pernah aku datang.yeah,penangan cuti sekolah.


As usual,aku suka membeli belah di Haji Ismail Group.entah.situ jer pun aku akan beli.harga lebih kurang je kalau ikut ngan semua pasaraya lain..This time around agak terkejut juga lah aku dengan jumlah pengunjung yang datang untuk shopping.They shopping like theres no tomorrow.macam esok semua cokelat akan habis.masing masing borong tak hengat okeh..nak membayar nya pun kena beratur panjang dalam setengah jam.so korang bayangkan lah camana.


Cokelat yang berjaya dirembat


Cokelat ritter sport hijau ni member aku ada pesan.tolong belikan ajer.


And one more thing yang aku baru tahu walaupun this past two years memang aku selalu duk berulang alik ke Langkawi atas urusan kerja- they have their own pasar malam like uptown.Versi Langkawi lah so tak besar mana..as usual jual baju dan barangan barangan lain..


barang hiasan dan t shirt


Keropk lekor!!i want!i want!!


Dari Pekan kuah kami patah balik ke Pantai Cenang.jalan jalan tepi pantai malam hari..Gerhana bulan juga berlaku malam ni.tapi kami tak nampak pun..just enjoy angin malam dan dengar desiran ombak..rasa release kejap kepala dari segala bebanan kerja..Alhamdulillah.walau sekejap pun jadi lah kan.


penat berjalan singgah minum pulak..

 
minum jus buah gelas besar di Restoran Aliah pantai Cenang.memang terbaekkk.segelas dalam RM2 sahaja.ok lah tu.Dari this Restaurant terus balik ke Rumah penginapan.kena tidur sebab esok nak bangun awal awal pagi nak jenjalan tepi pantai dan bersiap siap untuk ke LIMA LANGKAWI 2011 di Mahsuri Exhibition Centre dekat Airport.

*to be continued.

2 comments:

pyanz said...

Pandak Mayah tu rasanya bapa Mahsuri

Hazwany.Aishah.Oinie.Florentina said...

yesss...mahsuri binti pandak mayah.. :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails