Followers

Thursday, February 2, 2012

AKTIVITI HARI INI : CYCLE CHEMISTRY TRAINING PROGRAM


Aktiviti hari ini : aku kena deliver training about cycle chemistry.. Participants patutnya 11 orang tapi yang hadir cuma 7 orang.4 lagi MC.ok jugak students sikit senang nak fokus.nak meet KPI kena lah rajin buat training..to fulfill station requirement pun ya jugak..by the way, did i ever told you guys yang aku suka mengajar? dulu habis degree aku ingat nak sambung Master nak jadi lecturer tapi dah rezeki aku di tempat kerja sekarang..ada kesempatan untuk bagi lecture macam ni punn dah cukup baik..Rezeki Allah dah tentukan..Ada hikmah atas setiap apa yang Allah takdirkan pada kita.

Rezeki semuanya datang dari Allah.Seperti yang telah tertulis dalam firman-Nya :

“Apa saja yang Allah anugerahkan kepada manusia berupa rahmat,maka tidak ada seorang pun yang dapat menahannya; dan apa saja yang ditahan oleh Allah maka tidak ada seorang pun yang sanggup(mampu) untuk melepaskannya sesudah itu. Dan Dialah Yang Maha Perkasa lagi Maha Bijaksana.” (Fathiir:2)

Ayat di atas jelas menunjukkan kepada kita semua bahawa sesungguhnya Rezeki itu sememangnya datang daripada Allah dan bukan daripada manusia..Kita ni kalau nak kira sangat lah lemah..Apa saja yang Allah datangkan pada kita sama ada musibah ataupun kesenangan selayaknya lah kita bersyukur..kerana tanpa rahmat dan kasih sayang Allah tak mungkin kita dapat menikmati segala nikmat yang Allah limpahkan pada kita seperti hari ini.Sesungguhnya bagi orang bersyukur maka nikmat yang diperolehinya semakin bertambah. Ini jelas dinyatakan Allah dengan firman-Nya yang bermaksud:

"Jika kamu bersyukur maka Aku (Tuhan) akan menambah (nikmat) itu kepada kamu. Dan jika kamu engkar maka sesungguhnya seksa Aku amat pedih."
(Surah Ibrahim, ayat 7)

Bersyukurlah.Moga moga Allah menempatkan kita di kalangan Orang yang bersyukur..sekadar renungan buat kita bersama..

*Lega bila training dah habis..Malam ni ada Program Ceramah sempena Maulidur Rasul yang bakal kita sambut pada 5 Februari nanti..Ceramah bertempat di balai islam.Moga moga ramai yang datang mengimarahkan majlis.Insya Allah.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails