Followers

Friday, February 10, 2012

MELENTUR BULUH BIARLAH DARI REBUNGNYA

Petang tadi telah diadakan satu program kerjasama antara PKPI dan juga KRT..Program yang melibatkan anak anak staff ini di adakan sempena dengan Maulidur Rasul pada minggu lepas.Oleh kerana kekangan waktu program ini dianjak ke depan sikit tapi masih mengekelkan tema yang sama iaitu berkisar tentang hari Keputeraan Nabi Muhammad S.A.W.


Program bermula seawal jam 6 pm.selaku salah seorang AJK, aku dapat pelepasan bertugas balik awal di hari jumaat yang berbahagia ini.Lepas solat jumaat tadi dah dapat pelepasan..pukul 6.30 pm semua tetamu yang datang dah memenuhi Balai Islam perumahan.


Kak Nor Faizah menjadi pengacara Majlis..majlis di mulakan dengan bacaan ayat suci Quran yang di hafal..ayat ayat Lazim.


Diikuti dengan persembahan Nasyid bertajuk ' Rasulullah S.A.W'


Persembahan bercerita kisah di Zaman Nabi Muhammad s.a.w


Penutup Majlis dengan persembahan Azan oleh anak staff


Bersama Haji Ibrahim, Orang kuat progran yang sedang berlansung


Selesai Solat Maghrib ada ceramah oleh Ustaz Asril Hafiz bin Che Hashim, Guru pendidikan islam dan sivik sekolah Tun Syed Syeh Shahabudin..Ustaz bercerita cara mendidik anak yang  betul dan pengaruh zaman sekarang oleh puak puak yahudi terhadap Orang Islam..di samping bercerita kisah nabi untuk menanamkan rasa kecintaan terhadap Rasulullah s.a.w..aku tertarik dengan satu video klip pasal game game zaman sekarang yang menghina islam antaranya devil may cry 3, dan ada lagi lah beberapa game lain yang pasti ianya meracuni jiwa dan minda anak anak kecil.Secara jujurnya aku suka program macam ni, sebab dapat mendidik jiwa anak anak kecil supaya lebih kenal pencipta dan lebih kenal Rasulullah s.a.w dengan lebih dekat..anak kecil ibarat kain putih..terpulang pada ibu bapa macam mana untuk mencorakkannya..


antara ibu bapa yang hadir


Jamuan makan selepas Isyak


Nasik ayam..


Terima kasih daun keladi ustaz Asril Hafiz sebab bersusah payah datang menyampaikan ceramah kat kami semua..Insya Allah kita akan bertemu lagi di masa akan datang...Bila bercerita tentang ilmu, memang ia tidak akan habis. Semakin kita cari ia akan semakin berkembang, itulah yang dijelaskan oleh Allah swt dalam Surah Al-Kahfi: 109 yang bermaksud:

"Katakanlah: "kalau sekiranya lautan menjadi tinta untuk menulis kalimat-kalimat Tuhanku, sungguh habis lah lautan itu sebelum habis ditulis kalimat-kalimat Tuhanku, meskipun Kami datangkan tambahan sebanyak itu (pula)".

Sememangnya ilmu-ilmu Allah itu amat luas, carilah ia kerana ia akan menjadi 'Nur' dalam kehidupan kita. DIA memberi ilmu kepada setiap hamba-Nya sama ada disedari ataupun tidak. Kadang-kadang kita merasakan bahawa orang lain begitu hebat, memiliki ilmu yang luas, tanpa melihat ke dalam diri sendiri.kesimpulannya sama sama lah kita terus dan terus mencari ilmu walau di mana jua kita berada.

*Esok akan di adakan BBQ Dinner di rumah aku.jemput datang pada yang berkelapangan.hehe

1 comment:

Unknown said...

K.Chah suka prog. Begini.Anak-anak memang kita perlu latih ttg hal-hal keagamaan sejak dari kecil lagi

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails