Followers

Friday, February 3, 2012

KERJASAMA ITU SERONOK - GOTONG ROYONG PKPI

Bahagia Rasa hati bila hari ni tak payah masuk Opis.

AJK PKPI dapat pelepasan dari GM tak payah masuk bertugas hari ni sebab nak menjalankan program gotong Royong di Balai Islam Lama kawasan perumahan..so lepas subuh pagi tadi sempat lah aku pi berlari kat Seberang Jaya..dapat 5 KM pun cukup lah..then dalam pukul 9am teruske tempat Gotong royong di adakan.


Ustaz Shafiee paling semangat nak buat kerja!


Tujuan utama Gotong royong ni nak kemaskan Balai islam lama dan stor PKPI di kawasan perumahan..nak kira imventori pinggan mangkuk sekali..banyak jugak barang yang duk ada dalam stor..semua dah berhabuk dan ada yang dah rosak sebab lama tak digunakan.


YDP Pun turun padang sekali..


Kerja yang paling aku suka ialah membasuh pinggan.dalam stor banyak sangat pinggan mangkuk yang dah lam atak dipakai..sebab nya sekarang kenduri kahwin semua pakai katering jer.dah jarang nak buat memasak sendiri dan bergotong royong..dunia semakin moden.semua orang nak senang sahaja..jenuh jugak nak membasuh pinggan yang memang amat banyak.


dah rasa macam kenduri kahwin pulak duk basuh pinggan macam ni


Pukul 10.30 am.minum time..berhenti lah dari biat kerja kejap.


Bihin.Kuih Seri Muka.Cempedak Goreng


Lepas dah siap makan sambung basuh sikit lagi apa yang patut then siap siap untuk solat jumaat pulak..aku solat jumaat di Masjid Jamek Seberang Jaya..Then lepas balik dari Masjid akus empat hantar kereta ke workshop untuk diservis..Minta Fikri ambik aku sementara tunggu kereta siap.


sambung lagi kerja pembersihan selepas solat Jumaat


Kira inventori pinggan mangkuk yang ada.


Dalam pukul 4 pm aku keluar kejap pi ambik kereta yang tinggal untuk diservis tadi.aku biasa servis dekat Workshop near Megamall Prai..ganti brake pad dan tukar minyak Hitam.RM300 jugak melayang.huhu..gaji January dah la awal..kena berjimat cermat lah ni..sempat juga belikan air teh o ais , dan Goreng Pisang untuk rakan rakan yang sedang melakukan Gotong Royong lagi di Balai Islam Lama.


Terima kasih pada semua yang menghadirkan diri..Habis Gotong royong tadi aku sempat ke Sg. Pertama Seberang Jaya..Berjaya menghabiskan larian 10 KM lagi petang ini..actually aku kena start training dah untuk Standard Chartererd KL Marathon yang akan datang dalam Bulan Jun 2012..aku dah sign Up untuk FULL MARATHON 42 KM..fuhhhh jauh tu..kena prepare mental dan fizikal betul betul..Insya Allah.aku tahu aku boleh.

Shalawat dan salam semoga tercurahkan kepada Nabi Muhammad SAW utusan Allah sebagai rahmat bagi seluruh alam. Allah berfirman di dalam Al-Qur’an “Sesungguhnya Allah tidak akan merubah nasib suatu kaum sehingga mereka mau merubah diri mereka sendiri.”

*Lepas maghrib tadi ada Forum Perdana di Masjid Jamek Prai sempena Maulidur Rasul yanag akan disambut Umat islam pada 5 February ini..Rasulullah pencetus transformasi tajuk diberi.aku suka tengok panel yang bersemangat..dan seperti biasa, banyak intipati yang perlu dijadikan iktibar dan pengajaran. Insya Allah.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails