Followers

Sunday, April 27, 2008

Akademi Fantasi?


Malam tadi aku tengok konsert 6 AF6,untuk musim AF kali ni aku tak berapa gemar sangat nak ikut sebab rata-rata semua peserta takda jiwa performer..aku pun tak tahu macam mana pihak ASTRO pilih pelajar-pelajar ni.

Mungkin semuanya hanya Bisnes Semata-mata...dan paling kontroversi kerana jatuh bangun pelajar tersebut adalah di tangan undian penonton melalu SMS.100%.Timbul persoalan bila ramai yang mengundi berdasarkan pakej dan bukan bakat.no komen.sebab mati hidup semula pun aku takkan hantar undian untuk peserta AF.

Dan malam tadi peserta yang tersingkir ialah mama Rina,peserta yang paling tua dalam sejarah Akademi Fantasia..rata-rata persembahan pelajar semuanya ok-ok sahaja,dan paling memalukan boleh plak ada yang nyanyi lupa lirik(Toi)..aku dah bajet dia yang patut kuar malam tadi,tak pun Nubhan,tapi bila undian dah terletak di tangan penonton maka makcik yang paling tua tuh terpaksa la angkat bagasi pulang.

Cuma 3 orang yang aku rasa berpotensi untuk jadi penyanyi hebat-Nadia,Stacy dan Riz...yang lain aku tak pasti...cumanya mampu ke mereka keluar dari akademi nanti meraih dan merebut peluang dengan penyanyi-penyanyi segera yang lain.Pandai-pandai la nanti diorang cari peluang.

Kalau 3 orang yang aku dah nyatakan di atas tak masuk final,pasni aku banned AF dari siaran kat umah aku.

*masih tercari-cari rasional AF kali ni..huhu

6 comments:

Ad Rifza said...

Suka tengok show oppsss terlebih sudahhh...

Lily.Lulu. said...

toi, nubhan, alif tuh patut keluar cepat2 ...

sume yg mengundi sumenya takat minat kat muka .. tapi tang toi tuh x pasti plak ..

mungkin gigi nya kot

hehehehe
:D

axim said...

ad rifza--->ooo peminat stacy la ni yek...

lily.lulu-->toi tuh memang tak best..semacam jer aku tengok...haha...sib baik pandai multi talented..

ita.itu said...

kita afundi nadia dah 5x ..kah.kah.kah

axim said...

ita.itu--->undi nadia takper...kalo akak undi toi tak taw la nak cakap aper...ngehngehngeh...

bluecrystaldude said...

wah sependapat dgn sy. I dun think much about others except nadia, stacy and riz. but i am not a vivid watcher of AF. So, xleh komen banyak2 ar. hehe..

tp aritu mmg stacy nyanyi lgu Don't Speak dgn cemerlang gemilang terbilang skali.. teruja tgk. heh

ade orang cakap stacy tak mungkin jadik juara sbb die orang sabah (k sarawak?).. teruk tul.. Never thought there are still some Malaysian who did not acted like a Malaysian!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails